Přeposlat Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

09.10.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Když se řekne cruiser, většina lidí si vybaví klasický burácivý dvouválec a dlouhý, nízký profil. Zkrátka něco jako Harley Davidson s motorem V-twin, který umí udělat opravdu impresivní zvukový doprovod. S novým cruiserem od společnosti Tacita se ale ničeho takového nedočkáte.

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

Tato italská společnost představila na výstavě American International Motorcycle Expo nový cruiser s označením T-Cruise, který v sobě neukrývá spalovací, ale elektrický motor. Ano, tato novinka je zkrátka bezhlučným, elektrickým a tím pádem i zeleným cruiserem, který sice vypadá, jako klasika, ale klasikou v žádném případě není. Na elektrické motorky už si společnost pomalu zvyká, je jich čím dál víc, a zatímco do skútrů či superbiků tento typ pohonu docela pasuje, do klasického, svalnatého cruiseru se nám to moc nepozdává. Je to samozřejmě pouze úhel pohledu, ale představa, že si nějaký fanoušek tohoto typu motocyklů koupí místo ikonického Harleye nebo Indianu cruiser poháněný elektřinou, se nám zkrátka nezdá úplně reálná. Na první pohled nicméně nejde prakticky vůbec poznat, že T-Cruise nepohání klasický, spalovací motor a že se v jeho rámu nachází elektrická jednotka. Pouze kryt motoru se snaží evokovat dvouválec svým tvarem písmena V trochu vágně, a ne úplně přesvědčivě, ale to nijak zvlášť nevadí.

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

Jinak je to opravdu hezký cruiser odkazující svým designem na klasiku a moc se nám zalíbila hlavně přední část s jednoduchým světlometem a robustními řídítky. Parádně pak vypadá i rozměrné kožené sedlo s paměťovou pěnou, které je vyráběno ručně v Itálii a minimalistická zadní část. Výfuk zde žádný není, protože elektrická mašina ho pochopitelně nepotřebuje. Palubní deska je pak kompletně digitální, jedná se o jeden displej zobrazující všechny důležité informace doplněný o informační diody. Výrobce se chlubí také výbornou ergonomií, například stupačky jsou stavitelné hned ve třech úrovních, takže ideální místo za řídítky by si měl najít každý a za příplatek bude k dispozici zadní kufr. Brzdná soustava je pochopitelně postavena na kotoučích vpředu i vzadu a dodala ji italská společnost Brembo. Zatímco na předním kole sedí kotouč o průměru 280 mm, zadní kotouč disponuje průměrem 240 mm a o bezpečnější brzdění se postará systém CBS. Tato mašina tedy není vybavena klasickým systémem ABS a místo toho využívá právě CBS, což je automatická aktivace zadní nebo přední brzdy. V případě, že použijete přední brzdu, zadní se automaticky přidá a naopak.

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

Brzdy jsou vybaveny také systémem rekuperace, pomocí čehož je možné dobíjet baterii při brzdění a tato funkce se aktivuje samostatným tlačítkem. Podvozek je postavený na hydraulické vidlici o průměru 41 mm vpředu (její zdvih je 65 mm) a vzadu mají své místo stavitelné tlumiče. Kola disponují průměrem 17 palců vpředu, 15 palců vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky Metzeler Marathon o rozměrech 120/80 vpředu a 140/80 vzadu. Nyní se konečně můžeme přesunout k pohonu, který je zastoupený kapalinou chlazeným, asynchronním indukčním elektromotorem o výkonech 30 kW (41 koní) a 70 Nm. Umí točit maximálně 8000 ot/min a disponuje dvěma výkonnostními módy s označením Sport a Eco. Převodovka disponuje pěti převodovými stupni a sekundární převod obstarává řetěz. Výrobce použil baterie typu Li-Po lytium a k dispozici budou hned tři rozdílné kapacity. Základní model je osazený baterií o kapacitě 7.5 kWh, prostředí má 15 kWh baterii a nejdražší varianta dostala do vínku baterii o kapacitě 27 kWh.

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

Od kapacity se samozřejmě odvíjí následný dojezd, a zatímco varianta se 7.5 kWh baterií by měla urazit na jedno nabití zhruba 81 km, u prostřední verze s 15 kWh baterií už je to 149 km. Nejpoužitelnější bude samozřejmě nejdražší varianta s baterií o kapacitě 27 kWh, která by měl urazit na jedno nabití až 270 km. K nabití baterií lze použít buď klasickou, 220V elektrickou síť nebo rychlonabíječku, která čas potřebný k nabití výrazně zkrátí. Základní baterii lze z domácí sítě nabít za 1 hodinu a 50 minut a pomocí rychlé nabíječky je to za zhruba 40 minut, u prostřední baterie jsou to 4 hodiny / 40 minut a baterie s nejvyšší kapacitou se nabíjí 7 nebo 1.5 hodiny pomocí rychlé nabíječky. Nabíjet je možné také ze 110V elektrické sítě, ale to už trvá opravdu dlouho. Ještě dodáme, že výrobce udává životnost baterií na více, než 2000 nabíjecích cyklů nebo 540 000 km. Co se týče cen, tak základní varianta vyjde na 10 999 dolarů (cca 242 795 Kč bez DPH), prostřední dostala cenovku 14 999 dolarů (zhruba 331 090 Kč bez DPH) a varianta s největší baterií stojí 27 999 dolarů, tedy cca 618 055 Kč bez DPH.

Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do světa cruiserů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.