Přeposlat Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

29.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

To, že si v Číně s kopírováním a napodobováním moc starostí nedělají, ví asi každý a neplatí to pouze pro kopírování mobilních telefonů a automobilů. Platí to samozřejmě také pro motocykly a na jednu takovou kopii se dnes podíváme.

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

O tuto napodobeninu se postarala velká čínská firma Loncin, která není úplně neznámá ani v Evropě a některé její produkty se dají dokonce koupit i u nás. Například model SBR 125 Spitzer, což je jednoduchá sportovní mašina prodávající se za necelých 35 tisíc korun. Není to nejhezčí ani nejmodernější stroj, ale je za dobré peníze a na to samozřejmě zákazníci slyší. Novinka v podobě modelu s označením HR7 už je ale úplně jiná káva, tento motocykl působí opravdu moderně a zajímavě. Aby také ne, je to víceméně kopie povedené Hondy CB500F a Loncin se nechal u Hondy inspirovat nejenom vzhledem, ale i technikou. Vypadá to, že řadový dvouválec o zdvihovém objemu 471cc použitý u Hondy je také okopírovaný, a to do posledního záhybu. Co se ale nám může zdát jako sprostá kopie, je v Číně spíše vyjádřením pocty původnímu, kopírovanému produktu. V Asii se na tyto věci zkrátka nahlíží úplně jinak, o čemž by mohli například výrobci telefonů nebo automobilů vyprávět. Německé BMW dokonce vyhrálo spor s jednou čínskou společností, která se nestyděla kopírovat její znak a podobné problémy má například i Jaguar nebo Mercedes.

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500FLoncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

Vraťme se ale od automobilů zpět k motocyklům, a konkrétně k oné zkopírované novince Loncin HR7. Oficiální představení proběhlo na akci CIMAMotor 2017 (China International Motorcycle Exhibition) a jedná se vlastně o první model z plánované řady motocyklů firmy Loncin, které budou postaveny na stejném motoru. Pro Loncin je mašina HR7 prvním počinem s tímto motorem, ačkoliv tato pohonná jednotka má již svou premiéru za sebou, a to v cestovním enduru Motrac MG500. Podobnost této novinky s Hondou CB500F je víc, než náhodná a je otázkou, jestli je to špatně, nebo ne. Tato Honda je hezká, moderně vypadající mašina, a to samé tedy platí pro Loncin HR7. Podobnost vynikne nejvíc při pohledu zepředu, kdy si nejde nevšimnout takřka identické masky se světlometem. To platí ostatně i při pohledu z profilu, kapotáž obou těchto motocyklů je prakticky identická, hodně podobná jsou i sedla a liší se od sebe pouze v detailech. Třeba zpětná zrcátka, ta má Hodna kulatá a její čínský protějšek je má řezaná podstatně ostřeji.

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500FLoncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

Dobře patrný rozdíl najdeme také u výfuku, který má Loncin HR7 podstatně menší a méně výrazný. Litá kola jsou ale opět prakticky stejná, a to samé platí také pro zakrytování motoru. Podobné jsou pak i technické specifikace, a to hlavně hmotnost, která je se 195 kg o pouhých 5 kg vyšší než u Hondy. Loncin ale zase nabídne delší rozvor kol, takže se dá předpokládat, že na něm bude o trochu víc místa (1450 mm oproti 1410 mm u Hondy). Ocelový rám se zdá být stejný, nicméně podvozek je jiný, a zatímco Honda používá klasickou, teleskopickou vidlici, u jejího čínského protějšku vsadil výrobce na obrácenou USD vidlici. O brzdách se Loncin jinak zvlášť nezmiňuje, nicméně jsou kotoučové vpředu i vzadu a jsou také vybaveny systémem ABS. Palubní deska umístěná v malé kapličce nad předním světlometem je kompletně digitální. Nyní se konečně můžeme podívat na motor, který se zdá být naprosto stejný, jako kapalinou chlazený řadový dvouválec u Hondy.

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

Máme zde stejný zdvihový objem 471cc a stejný výkon čítající 35 kW (47 koní) a točivý moment o hodnotě 43 Nm. Stejné jsou dokonce i otáčky, ve kterých motor svých maximálních výkonů dosahuje (8500 a 7000 ot/min) a nabízí se tak otázka, zda Loncin tento motor opravdu do posledního puntíku okopíroval, nebo má nějaké licenční ujednání s Hondou a jenom ho vyrábí podle specifikací japonského výrobce. Díky výše zmíněným výkonům můžou tento stroj sedlat i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Prozatím bohužel není vůbec jasné, kdy se začne Loncin HR7 prodávat a nic se neví ani o jeho ceně. Je ale jasné, že bude podstatně nižší, něž za kolik se prodává ,,originál“ (Honda CB500F u nás stojí 152 900 Kč). Dostupnost mimo asijské trhy je taktéž neznámá, nicméně Loncin je globální značka a klidně je možné, že se tento stroj někdy ukáže i u nás. Dá se předpokládat, že motor plní emisní normy Euro 4 a mašina je vybavena brzdným systémem ABS, takže by to nemusel být až tak velký problém.

Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Loncin HR7: Takřka dokonalá kopie Hondy CB500F


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.