Přeposlat Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

27.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Hyperstrada 821 je i po letech perfektní stroj, který je takovou holkou pro všechno. Zvládne bez problémů delší výlety, divočení na okreskách nebo drsnou jízdu na závodním okruhu a nejlepší je, že to všechno zvládá na jedničku s hvězdičkou.

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

Motor
Srdcem Hyperstrady 821 od Ducati je povedený dvouválcový motor Testastretta 11 o zdvihovém objemu 821.1cc, který disponuje kapalinovým chlazením a válci uspořádanými do L. Kromě toho se pyšní také elektronickým vstřikováním Magneti Marelli a systémem Ride-by-Wire. Motor je konstrukčně sice již letitý a plní pouze emisní normy Euro3, ale to nic nemění na tom, že je opravdu povedený a že patří mezi držáky. Jeho nejvyšší výkon je 81 kW (110 koní) při 9250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 89 Nm při 7750 ot/min. Řidič má k dispozici tři módy s označením Urban, Touring a Sport, přičemž každý disponuje jiným výkonem, jinak nastavenou odezvou plynu i rozdílně nastaveným ABS a kontrolou trakce. První dva módy mají nastavenou odezvu opravdu skvěle, no u módu Sport už je odezva na přidání plynu poměrně ostrá a nekompromisní. Co se týče dynamiky a projevu, tak to je všechno bez připomínek, protože motor ochotně zabírá již z nižších otáček, míra jeho vibrací je nízká a když je třeba, umí opravdu mohutně zabrat a vystřelit mašinu vpřed. Spotřeba se pohybuje okolo rozumných 6 litrů paliva na 100 km jízdy a motor je spojený se šestistupňovou převodovkou. S tou je radost řadit a ještě dodáme, že sekundární převod obstarává řetěz.

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou opravdu výborně vyladěné a už se standardním nastavením tlumičů, se kterým motocykl dostanete, je radost řezat zatáčky a drhnout kolenem o silnici. Zadní odpružení je ale stavitelné, takže lze z tohoto stroje udělat ještě ostřejší a drsnější zvíře, které se bude vyloženě vyžívat při okruhových hrátkách. Řízení je příjemně ostré, komunikativní a prostřednictvím řídítek se k řidiči dostane spousta informací o dění na silnici. Stabilita je perfektní takřka za všech okolností a manévrování není nikterak obtížné ani v nižších rychlostech. Musíme pochválit také hodně prostoru pro nohy, pohodlné sedlo a vcelku neutrální posed za řídítky. Ochranný štít sice poskytuje obstojnou ochranu před větrem, ale vaše kolena před tímto elementem nic nechrání a ve vysokých rychlostech je to zkrátka rozhodí. Příhradový rám je vyrobený z ocelových trubek a co se týče podvozku, tak ten se skládá z USD vidlice o průměru 43 mm vpředu a vzadu najdeme jednostrannou kyvnou vidlici a plně stavitelnou jednotku Sachs. Přední zdvih je 170 mm a zadní 150 mm. Brzdy jsou dimenzovány naprosto dostatečně, dobře se dávkují a nemají se zastavením tohoto 181 kg (suchá hmotnost) těžkého stroje víceméně žádný problém. Vpředu najdeme dva kotouče o průměru 320 mm a vzadu sedí jeden kotouč o průměru 245 mm.

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

Výbava
Výbava je velmi dobrá a stejně jako ostatní stroje Ducati, i tato starší Hyperstrada je osazena poměrně moderní elektronikou. Kromě systému ABS a již zmíněných jízdních módů se může majitel těšit také na osmistupňovou kontrolu trakce, systém Ride-by-Wire či kompletně digitální palubní desku. Ta umí zobrazit například aktuální otáčky motoru, rychlost, nastavení elektroniky, ujeté kilometry, čas, teploty (vzduchu i motoru) nebo zařazený převodový stupeň. Grafika není nijak zvlášť moderní, ale všechno je alespoň dokonale přehledné a bez problémů čitelné. Nad hlavním displejem pak najdeme klasické informační diody. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 850 mm, nicméně k dispozici je i snížené sedlo nacházející se ve výšce 830 mm. Rozvor kol dosahuje hodnoty 1500 mm a celkově se jedná spíše o menší mašinu, takže lépe vyhoví řidičům menšího vzrůstu. Nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva a dojezd na plné natankování je tedy slušný, pohybuje se okolo 260 km. Hezká litá kola vyvedená v černé barvě disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je perfektní a na tomto stroji jde krásně vidět, jak se Ducati věnuje všem, i těm sebemenším detailům. Bez jakýchkoliv problémů by pak měla být i spolehlivost, protože tento stroj je mezi námi již poměrně dlouho a za tu dobu si vybudoval pověst spolehlivého, odolného dříče, který zvládne snad úplně všechno. Stačí dodržovat servisní intervaly (olejový servis je nastavený na 15 000 km / 12 měsíců a hlavní servis na 30 000 km) a všechno by mělo být v nejlepším pořádku. Zmínit musíme také zajímavou cenu, Ducati doprodává Hyperstradu 2014 za 329 000 Kč s DPH, což je určitě velmi dobrá nabídka.

Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích

Verdikt
Ducati Hyperstrada 821 je i po letech perfektní stroj, který je takovou holkou pro všechno. Zvládne bez problémů delší výlety, divočení na okreskách nebo drsnou jízdu na závodním okruhu a nejlepší je, že to všechno zvládá na jedničku s hvězdičkou. Určitě je to jeden z nejzábavnějších a nejuniverzálnějších motocyklů vůbec a kromě toho, že skvěle jezdí, tak také skvěle vypadá. Italská designová škola se zkrátka nezapře a Hyperstrada je pořád velmi přitažlivým, charismatickým strojem. Určitě pak potěší i bohatá výbava v oblasti elektroniky a v současné době zajímavá cena.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Hyperstrada 821: Pořád stojí za hřích


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.