Přeposlat Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

22.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki V-Strom 250 ABS je povedený motocykl a ideální společník pro každodenní soužití. Není to žádný cestovní křižník, na kterém ujede stovky kilometrů na jeden zátah a hodí se spíše na okresky, přičemž se nezalekne ani terénu. V něm je tento stroj až překvapivě schopný a díky snadné ovladatelnosti to mimo silnici zvládne opravdu každý.

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

Motor
Srdcem mašiny Suzuki V-Strom 250 ABS je povedený dvouválec o zdvihovém objemu 248cc, který disponuje kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Jeho válce jsou uloženy do V, v úhlu 90 stupňů a jedná se o stejný motor, jaký najdeme v modelu GSX250R. Základ tohoto motoru je ale starší, nicméně to nic nemění na jeho příjemném charakteru, přátelské nátuře a pohodovém projevu. Pro začínající řidiče se jedná o takřka ideální motor, protože není záludný, svůj výkon dávkuje postupně a jeho zátah je lineární a předvídatelný. Tento dvouválec dosahuje nejvyššího výkonu 18.4 kW, tedy 25 koní při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 23.4 Nm při 6500 ot/min. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4 a je velmi úsporný, dá se s ním bez větších problémů jezdit v rozsahu 3.2 – 3.5 litru paliva na 100 km (při opravdu ostré jízdě je spotřeba asi o půl litru vyšší). Dynamika jízdy není nijak zázračná a pocitově působí tato mašina slabším dojmem, ale jedná se o stroj pro spíše začínající řidiče, takže to jde odpustit. Maximální rychlost se pohybuje na hranici 125 km/h a do vyšších sfér už se motoru moc nechce. Odezva na přidání plynu je ale příjemně pohotová a povedla se i šestistupňová převodovka, která je s motorem dobře sladěná.

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou výborné jak na silnici, tak v terénu a vydat se mimo klasické silnice si s tímto strojem troufne i řidič, který ještě v tomto prostředí nikdy nejel. Šasi je velmi dobře vybalancované a na jistotě přidávají také povedené pneumatiky IRC, které se chovají v terénu opravdu dobře. Na silnici jsou pocity z jízdy také výborné, řídítka jsou poměrně komunikativní a odezva na změny směru jízdy je rychlá, takže pocitově se jedná o vcelku agilní stroj. Naladění podvozku je výborné na každodenní používání, tlumiče zvládnou odfiltrovat i výraznější nerovnosti a nabídnou potřebnou jistotu při ostřejší jízdě. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že vpředu najdeme teleskopickou vidlici s vinutou pružinou a olejovým tlumičem a vzadu má své místo kyvná vidlice, opět s vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Na zadním odpružení je pak možné nastavit předpětí. Žádné problémy nejsou ani s brzdnou soustavou, která je dostatečně silná a nemá se zastavením tohoto 188 kg těžkého stroje žádné větší obtíže. Kromě toho se výkon brzd dobře dávkuje a používají se vesměs příjemně, přičemž na obou kolech najdeme pochopitelně kotouče.

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

Výbava
Výbava je poměrně slušná a za své peníze dostanete všechno potřebné a pro jízdu nezbytně nutné. Pochválit musíme hlavně pohodlné sedlo umístěné ve výšce 800 mm, na kterém je radost sedět a Suzuki V-Strom 250 je opravdu příjemné místo k bytí. Výtku máme pouze k ne úplně povedenému ochranném štítu, který není stavitelný a při vyšších rychlostech ani trochu nepomáhá. Je zkrátka příliš malý na to, aby poskytl ochranu před svistem vzduchu. Palubní deska je kompletně digitální a disponuje jednoduchou grafikou, takže čitelnost je dobrá za všech okolností a s orientací není vůbec žádný problém. Kromě rychlosti a otáček ukazuje také stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry nebo aktuálně zařazený převodový stupeň. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2150 x 1295 x 790 mm, rozvor kol čítá 1425 mm a nádrž zvládne pojmout 17.3 litru paliva, což znamená perfektní dojezd na jedno natankování pohybující se okolo 430 a  více kilometrů. Hezká litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu a 140/70 vzadu. Zpětná zrcátka jsou poměrně štědře dimenzovaná, takže přehled v provozu je dobrý a dostatečně výkonný je i přední světlomet.

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a už na první pohled působí tato mašina dojmem, že něco vydrží, což je u stroje koncipovaného pro jízdu mimo silnice samozřejmě důležité. Vzadu najdeme hliníkový držák schopný unést až 8.5 kg a neschází ani háky pro připojení brašny či různé ochranné prvky. Určitě potěší i nízká cena, V-Strom 250 je nejlevnější model ve své třídě a na našem trhu startuje na částce 145 900 Kč s DPH.

Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou

Verdikt
Suzuki V-Strom 250 ABS je povedený motocykl a ideální společník pro každodenní soužití. Není to žádný cestovní křižník, na kterém ujede stovky kilometrů na jeden zátah a hodí se spíše na okresky, přičemž se nezalekne ani terénu. V něm je tento stroj až překvapivě schopný a díky snadné ovladatelnosti to mimo silnici zvládne opravdu každý. Motor výkonem nijak zvlášť neoplývá, ale je úsporný a svým předvídatelným projevem jako stvořený pro začátečníky. Jízdní vlastnosti jsou pak perfektně vyladěné a určitě potěší i dobrá výbava, kvalitní dílenské zpracování a v neposlední řadě také dobře nastavená cena.
 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki V-Strom 250 ABS: Levně cestou necestou


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.