Přeposlat Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

15.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Yamaha představila novou verzi svého skútru X-Max pro modelový rok 2018, která se pyšní několika zajímavými vylepšeními. Kromě přepracovaného designu se můžou zájemci těšit také na kompletní LED osvětlení či kontrolu trakce.

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

Malý sportovní skútr Yamaha X-Max 125 patří ve své třídě mezi ty nejpopulárnější a prodejně se mu opravdu daří. Yamaha tohoto modelu od prvního uvedení na trh prodala na 140 tisíc kusů a určitě neusnula na vavřínech, protože nyní se chystá do prodeje nová, vylepšená varianta pro modelový rok 2018. Ta zaujme hned na první pohled lehce přepracovaným designem, který více odpovídá stylu řady X-Max, ve které najdeme ještě dva větší skútry X-Max 300 a X-Max 400. Vzhledu této novinky dominuje ostře řezaná přední maska s dvojicí světlometů, která je doplněna vysokým ochranným štítem pro pohodlné cestování ve vyšších rychlostech. Přední světlomety jsou kompletně LED a to samé platí také pro koncové světlo. Výbava tohoto skútr je tedy velmi moderní a zmínit bychom měli také bezklíčový přístup a zapalování Smart Key. Jedna z hlavních novinek je přítomnost kontroly trakce, která zlepší bezpečnost jízdy a jenom podtrhuje sportovní zaměření tohoto modelu.

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

Kontrola trakce funguje tak, že detekuje rychlost zadního kola a při náznaku jeho protočení redukuje výkon, který na něj proudí. Kromě toho najdeme ve výbavě také brzdný systém ABS. Dalším povedeným prvkem této novinky je perfektní ergonomie v čele se stavitelným ochranným štítem. To ale není všechno, upravit jde také pozice řidítek, které jdou posunout vpřed nebo vzad a ideální pozici si tedy najde opravdu každý. Pod sedlem najdeme vskutku štědře dimenzovaný zavazadlový prostor, který zvládne pojmout dvě uzavřené přilby, a pokud by to bylo někomu málo, za příplatek bude k dispozici i kufr. Uvnitř tohoto prostoru se pak nachází 12V zásuvka, takže nabíjení mobilního telefonu za jízdy bude bezproblémové. Další úložné prostory pak najdeme v oblasti před řidičovými koleny, takže míra praktičnosti je u tohoto skútru opravdu na jedničku. Palubní deska se proti předchozí verzi trochu změnila, nicméně pořád se skládá ze dvou analogových budíků a displeje palubního počítače.

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

Po levici má řidič tachometr, po jeho pravici pak sedí otáčkoměr a displej s přepracovanou grafikou má své  uprostřed. Kromě stavu paliva v nádrži, teploty a času zobrazuje displej například také ujeté kilometry a průměrnou spotřebu. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2185 x 1415 x 775 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1526 mm a sedlo je uloženo ve výšce 795 mm. Mokrá hmotnost čítá 175 kg a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 110 mm vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvku se zdvihem 75 mm. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, na předním kole najdeme kotouč o průměru 267 mm a vzadu má své místo 245 mm kotouč. Za zmínku pak určitě stojí přední kolo o průměru 15 palců, což není v této třídě určitě běžné a většina hlavních konkurentů má přední kolo menší. Větší kolo by mělo zlepšit stabilitu a přilnavost. Zadní kolo je pak o palec menší a použité pneumatiky disponují rozměry 120/70 vpředu a 140/70 vzadu.

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

Motor je zastoupený klasickým čtyřtaktním jednoválcem s kapalinovým chlazením, který disponuje SOHC rozvodem a zdvihovým objemem 124cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 10.5 kW (14.3 koně) při 8750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 12 Nm při 6500 ot/min. Motor je vybavený vstřikováním paliva, plní emisní normy Euro 4 a výrobce udává průměrnou spotřebu 2.7 litru paliva na 100 km jízdy, což odpovídá produkci emisí 63 gramů CO2 na jeden kilometr. Převodovka je pak automatická s variátorem. Nejnovější verze modelu X-Max 125 se opravdu povedla a vůbec nepochybujeme o tom, že se bude opět jednat o prodejní hit. Design je přiměřeně sportovní a celkově působí tento skútr velmi moderně a svěže. Do prodeje se dostane v průběhu podzimu, a to hned ve čtyřech barevných variantách. Červenou Radical Red doplní šedá Sonic Grey, modrá Phantom Blue a další šedá s označením Blazing Grey. Oficiální cena prozatím zveřejněna nebyla, nicméně pokud se vám tento skútr zalíbil, určitě navštivte oficiální stránky výrobce, na kterých je již zalistovaný a kde se o něm dozvíte všechny důležité informace.

Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila modernizovanou verzi svého skútru X-Max 125


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.