BMW


Přeposlat Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

13.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Známý americký výrobce extravagantních a extra draných motocyklů Confederate Motorycles končí. Nebo alespoň končí s výrobou mašin poháněných pomocí klasických, spalovacích motorů a nově se chystá vydat na dráhu elektrických motocyklů.

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

Nástup elektricky poháněných motocyklů je v poslední době čím dál dravější a tento trend zřejmě jen tak neupadne, pravděpodobně tomu bude právě naopak. Elektřina zkrátka hýbe nejenom světem automobilů, ale také světem jednostopých dopravních prostředků a na vlnu elektřiny má v plánu naskočit i známý výrobce luxusních mašin Confederate Motorycles. Tato firma vznikla v roce 1991, založil ji H. Matthew Chambers a její první produkt spatřil světlo světa v roce 1994. Nejúspěšnějším počinem je mašina Hellcat první generace, které se v letech 1996 až 2001 prodalo na 500 kusů. Evidentně to ale nestačilo, protože v roce 2001 přišel krach a na nohy se tato firma vrátila až o dva roky později, a to pomocí druhé generace stroje Hellcat. Té se prodalo na 75 kusů. Další rána pro Confederate Motorycles přišla v roce 2005, kdy byla její továrna poničena hurikánem Katrina a z tohoto důvodu se muselo vedení i montáž přesunout do Birmingham v Alabamě.

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

V roce 2006, po rozsáhlé reorganizaci, se znovu rozeběhla výroba a v květnu byl představený plán na výrobu třetí, dostupnější a levnější motorky. Prodeje firmy v roce 2008 čítaly 38 kusů a o rok později z důvodu recese klesly na pouhých 30 kusů, a to i navzdory tomu, že klientela Confederate Motorycles byla vždy velmi bohatá a nějaká recese se jí výrazněji netýkala. Milovníky těchto motocyklů se stali hlavně herci a zpěváci, přičemž stroj Confederate si koupil například Nicolas Cage, Tom Cruise, Brad Pitt, Ryan Reynolds, Bruce Springsteen nebo fotbalista David Beckham. Po této vsuvce ale budeme pokračovat v příběhu Confederate Motorycles a posuneme se do roku 2013, kdy se firma přesunula do větší továrny v Birminghamu. V té době bylo vyprodukováno 130 kusů mašiny G3 Hellcats a poté byl představen nový stroj G2 Fighter. V plánu byl také model s označením G2 Wraith, ale na ten nikdy nedošlo. Nyní, v roce 2017, bylo ohlášeno partnerství Confederate s velkým producentem elektrických motocyklů, americkou firmou Zero Motorcycles.

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

Na původní jméno můžeme zapomenout, protože po převzetí se Confederate přejmenuje na Curtiss Motorcycles a všechny motocykly pod tímto jménem budou elektrické. První počin by se měl jmenovat Hercules, takže od strojů evokujících Americkou občanskou válku jsme se posunuli do řecké mytologie. Podle mnohých ale stojí za úpadkem prodejů Confederate právě odkaz na občanskou válku, takže změna jména a označení by měla být ku prospěchu věci. Než se ale původní Confederate za bezhlučnosti elektrického motoru odporoučí na věčnost, pojďme se v rychlosti podívat na její poslední počin s klasickým, spalovacím motorem. Ten se jmenuje FA-13 Combat Bomber a na oficiálních stránkách výrobce je k dispozici za částku 155 tisíc dolarů, což je po přepočtu zhruba 3.38 milionu korun. Jedná se vpravdě o unikátní stroj, k dispozici bude pouhých 13 kousků a každý je vyráběný ručně, takže je by to mohla být hezká sběratelská záležitost. A to nejenom kvůli tomu, že se jedná o poslední mašinu s logem Confederate.

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

Design této mašiny je opravdu parádní, kombinuje v sobě retro prvky s modernou a Combat Bomber vypadá, jako by vypadl ze světa Steampunku. Parádně vypadá hlavně naleštěný vidlicový dvouválec, který tvoří dominantu celého tohoto stroje a za zmínku určitě stojí také stylové sedlo pro jednoho a výfuky umístěné vespodu. Confederate uvádí, že výroba všech komponent trvá 800 hodin a všechno je vysoustruženo z hliníku. Rozvor kol této mašiny čítá 1588 mm, sedlo je uloženo ve výšce 737 mm a odpružení pochází od firmy Racetech. Kola od firmy BST jsou vyrobena z karbonu, to přední má průměr 19 palců, zadní 17 a jsou na nich obuty pneumatiky od Pirelli. Co se týče již zmíněného vidlicového dvouválce, tak ten disponuje zdvihovým objemem 2163cc a nabídne výkony 150 koní a 224 Nm. Tato mašina je již k zamluvení na oficiálních stránkách výrobce a Confederate na ni dává pětiletou záruku. Podle nás je FA-13 Combat Bomber důstojným rozloučením s klasickými spalovacími motory a už se velmi těšíme na to, co předvede Confederate pod jménem Curtiss Motorcycles ve své nové, elektrické etapě.

Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Confederate Motorycles se mění na Curtiss Motorcycles a bude vyrábět elektrické mašiny


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.