Přeposlat Yamaha představila nový bagger Star Eluder

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila nový bagger Star Eluder

11.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha představila svůj nový cestovní stroj pro americký trh, a to model s označením Star Eluder. Tato mašina se postaví těm nejlepším velkým cruiserům a nabídne kombinaci výrazného designu, mohutného motoru a moderní výbavy.

Yamaha představila nový bagger Star Eluder

Hned ze začátku musíme zmínit, že tento stroj zůstane s největší pravděpodobností vyhrazený pouze pro zákazníky v Americe a do Evropy se jen tak nepodívá. Ono je to vlastně logické, velké, cestovní cruisery jsou na amerických trzích nesmírně populární a víceméně tvoří páteř nabídky, což ale v Evropě neplatí. No, ona tahle novinka vlastně ani není cruiser a jedná se spíše o módní bagger, tedy trochu očesaný a jednodušší cestovní model. Jako základu mu posloužil před nedávnem představený velký cruiser Star Venture, proti kterému je Eluder kompaktnější, lehčí, ne tak dobře vybavený a také trochu méně praktický, protože několik prvků neobsahuje. Schází mu například horní kufr, polohovatelný ochranný štít, elektronická zpátečka a také sedlo je trochu menší. Nemyslete si ale, že by to bylo nějaké holátko, to ani v nejmenším a list věcí, kterými je tato mašina vybavená, je opravdu hodně dlouhý. Majitel se bude moct spolehnout na kompletní LED osvětlení, dostane také systém Smart Key, brzdný systém ABS, stavitelné ovládací prvky, vyhřívané sedlo, tempomat a neschází ani stavitelná kontrola trakce.

Yamaha představila nový bagger Star EluderYamaha představila nový bagger Star Eluder

Zajímavostí je pak režim s označením D-Mode, který řidiči umožní vybrat si ze dvou úrovní odezvy plynu (cestovní a sportovní). Výrobce se hodně zaměřil také na palubní systém, který je zastoupený barevným dotykovým displejem s úhlopříčkou 7 palců, kterému dělají společnost dva klasické budíky v podobě otáčkoměru a tachometru. Po stranách palubní desky se pak nachází ještě stereo reproduktory, přičemž hudbu je možné pouštět z rádia, USB flash disku nebo mobilního telefonu, který jde pomocí rozhraní Bluetooth s motocyklem propojit. Vraťme se ale k palubnímu systému, který jde ovládat jednak dotykem, jednak klasickými tlačítky na řidítkách a dokonce je možné použít i hlasové ovládání. Displej umí zobrazit všechny důležité informace (čas, teplota, stav paliva v nádrži, nastavení elektroniky) a za příplatek je k dispozici i paket s označením GT, který tento systém ještě trochu vylepší, a to o GPS navigaci a klasickou CB vysílačku. V úvodu jsme se zmínili, že Star Eluder je podstatně menší a lehčí, než obrovský Star Venture a tak tomu opravdu je.

Yamaha představila nový bagger Star EluderYamaha představila nový bagger Star Eluder

Zatímco model Venture disponuje rozměry 2700 x 1410 x 1013 mm, nový Eluder je se svými 2489 x 1275 x 975 mm opravdu výrazně kompaktnější a s hmotností 397 kg také podstatně lehčí. Varianta s GT paketem je pak o kilo těžší, ale proti hmotnosti 434 kg modelu Venture je to pořád docela muší váha. Sedlo této novinky se nachází ve výšce 700 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1717 mm a nádrž zvládne pojmout 25 litrů paliva. Ještě dodáme, že výrobcem udávaná kombinovaná spotřeba dosahuje necelých 7 litrů paliva na 100 km jízdy (konkrétně 6.92 litru / 100 km). Motor je úplně stejný, jako u většího modelu Star Venture a majitel se tak může těšit na mohutný vidlicový dvouválec o zdvihovém objemu 1854cc, který disponuje OHV rozvodem a válci sevřenými do úhlu 48 stupňů. Výrobce neudává výkon v koních, ale točivý moment motoru dosahuje velmi hezké hodnoty 171 Nm, takže vůbec nepochybujeme o tom, že dynamika bude výborná a že motor nebude mít s tímto motocyklem žádnou těžkou práci. Převodovka je klasicky šestistupňová a sekundární převod obstarává řemen.

Yamaha představila nový bagger Star EluderYamaha představila nový bagger Star Eluder

Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 130 mm vpředu a vzadu pak najdeme centrální tlumící jednotku se zdvihem 109 mm a nastavením předpětí. Přední kolo má průměr 18 palců, je na něm obuta pneumatika Bridgestone Exedra o rozměru 130/70 a vzadu pak najdeme 16 palcové kolo se stejným typem pneumatiky, ale s rozměry 200/55. Brzdy jsou pochopitelně kompletně kotoučové, a zatímco na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 298 mm, vzadu má své místo jeden větší kotouč o průměru 320 mm. Yamaha Star Eluder se již na amerických trzích začíná prodávat a k dispozici je ve třech barvách (modrá, černá a stříbrná). Základní varianta vyjde na 22 499 dolarů (cca 488 260 Kč bez DPH) a verze GT s navigací stojí 23 999 dolarů, tedy zhruba 520 811 Kč bez DPH. Větší a lépe vybavený model Star Venture je pak o 2500 dolarů dražší a stejně jako pro něj, i pro novinku Eluder platí, že v Evropě si na tento transkontinentální křižník budeme muset nechat zajít chuť.

   Yamaha představila nový bagger Star EluderYamaha představila nový bagger Star Eluder

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila nový bagger Star Eluder


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.