Přeposlat Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

08.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki J300 patří ve své třídě zcela jistě k tomu nejlepšímu a milovníci větších, sportovně laděných skútrů si určitě přijdou na své. Jedná se o příjemného společníka ve městě i na okreskách a nabídne kombinaci perfektního motoru, vyladěného podvozku, hezkého designu a skvělé ergonomie.

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

Motor
Zadní kolo skútru Kawasaki J300 pohání známý a prověřený čtyřtaktní jednoválec, který disponuje zdvihovým objemem 299cc a SOHC rozvodem. Tato jednotka nabídne nejvyšší výkon 20.3 kW (28 koní) při 8000 ot/min a točivý moment 28.4 Nm při 6500 ot/min, což jsou velmi dobré hodnoty a na dynamice je to znát. Motor letí ochotně do otáček, akcelerace z místa je opravdu svižná a na semaforech budete patřit vždy mezi ty nejrychlejší, a to se ani nebudete muset nijak zvlášť snažit. Svižná jízda nedělá tomuto motoru vůbec žádné problémy a pochválit musíme i rychlé reakce na přidání plynu, a to hlavně ve středních a vyšších otáčkách. Skvělý je i zvukový podkres, který je poměrně výrazný a na palubě tak navozuje příjemnou sportovní atmosféru. Maximální rychlost se může vyhoupnout až na 150 km/h, takže s tímto skútrem se můžete vydat i na dálnice a určitě tam nebudete brzdit provoz. Na druhou stranu, v takto vysoké rychlosti už není cestování až tak pohodlné a určitě bude lepší udržovat na dálnici rychlost 120 – 130 km/h, kdy je jízda ještě relativně pohodová. Motor musíme pochválit také za klidný chod s minimálními vibracemi a střídmý apetit, přičemž spotřeba se pohybuje jen lehce nad hranicí 3 litrů na 100 km.

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

Jízda a ovladatelnost
S pohotovostní hmotností 191 kg to není zrovna nejlehčí skútr, ale tato váha není vůbec patrná a pocitově působí Kawasaki J300 podstatně lehčím dojmem. Ovládání je velmi příjemné i v nižších rychlostech a v hustém městském provozu tak nenastanou sebemenší problémy. Tento skútr se ale určitě neztratí ani na klikaté okresce, kde se s radostí vrhá do zatáček a poslouchá na slovo, přičemž agilitou a odezvou připomíná spíše nějaký sportovní motocykl. Podvozek je opravdu perfektně vyladěný, když je to třeba, nabídne vysokou míru komfortu a při ostřejší jízdě zase jistotu a stabilitu. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že vpředu najdete teleskopickou vidlici se zdvihem 110 mm a vzadu sedí dva tlumiče s nastavením předpětí (v pěti polohách) a zdvihem 100 mm. Trubkový rám je vyrobený z oceli a určitě bychom měli zmínit také perfektní ergonomii v čele s pohodlným a rozměrným sedlem. Brzdná soustava se skládá z 260 mm kotouče a dvoupístkového třmenu vpředu a vzadu má své místo kotouč o průměru 240 mm, do něhož se zakusuje opět dvoupístkový třmen. Nástup brzd je příjemně plynulý a jejich síla naprosto dostatečná, takže se zastavením nejsou vůbec žádné potíže.

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

Výbava
Výbava je na velmi dobré úrovni a můžete se těšit například na brzdný systém ABS, osvětlený zavazadlový prostor pod sedlem, povedený ochranný štít nebo malou schránku před řidičem s 12V zásuvkou. Ochranný štít poskytne dobrou protekci i při vyšších rychlostech a prostor pod sedlem, který se otevírá pomocí plynové vzpěry, je dostatečně prostorný. Sedlo je poměrně rozměrné, pohodlné i na delší trasy a nachází se ve výšce 775 mm. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2235 x 1260 x 775 mm, světlá výška čítá 145 mm, rozvor kol zase 1555 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva. Díky vcelku úspornému motoru je tak dojezd na plné natankování perfektní. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků ve dvou velkých tubusech, mezi kterými sedí dobře čitelný displej. Ten zobrazuje například teplotu, čas, ujeté kilometry nebo stav paliva v nádrži. Všechno je hezky přehledné a s čitelností nejsou žádné větší problémy ani na přímém slunečním světle. Přední světlomet je dostatečně výkonný, ale zpětná zrcátka mohla být určitě trochu rozměrnější. Na předním, 14 palcovém kole je obuta pneumatika o rozměru 120/80 a vzadu pak najdeme kombinaci 13 palcového kola a pneumatiky o rozměru 150/70.

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

Kvalita a spolehlivost
U dílenského zpracování nemusíte ani na vteřinu pochybovat o tom, že je perfektní a v této oblasti patří Kawasaki J300 mezi premianty. Všechno sedí dobře na svém místě a pocitově působí tento skútr bytelně a odolně, což je samozřejmě jen a jen dobře. Ani se spolehlivostí by neměly nastat žádné problémy, je to poměrně dobře prověřený stroj a při dodržování servisu a alespoň standardní údržbě bude J300 určitě sloužit dobře a dlouho. Co se týče ceny, tak ta na našem trhu startuje na částce 134 900 Kč s DPH, což sice není málo, ale není to ani přehnaně moc.

Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem

Verdikt
Kawasaki J300 patří ve své třídě zcela jistě k tomu nejlepšímu a milovníci větších, sportovně laděných skútrů si určitě přijdou na své. Jedná se o příjemného společníka ve městě i na okreskách a nabídne kombinaci perfektního motoru, vyladěného podvozku, hezkého designu a skvělé ergonomie. Vypíchnout musíme také agresivní, sportovní design, díky kterému se za tímto skútrem otočí nejeden zvědavec. Podvozek poskytne jak dostatečnou jistotu, tak vysokou míru komfortu a pochválit bychom měli i dobrou výbavu a slušnou cenu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki J300: Parádní velký skútr se sportovním duchem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.