Přeposlat Zero S: Vpřed na elektřinu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Zero S: Vpřed na elektřinu

04.09.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Zero S je určitě hodně zajímavý motocykl, který má z hlediska výkonu a praktičnosti víceméně všechno, co byste od podobně koncipovaného stroje očekávali. Jediným větším nedostatkem je absence kontroly trakce, protože přenést velký točivý moment motoru na silnici není pro zadní pneumatiku vůbec jednoduché a tento prvek by tomu určitě pomohl.

Zero S: Vpřed na elektřinu

Motor
O pohon zadního kola elektrického motocyklu Zero S se stará elektromotor, který disponuje nejvyšším výkonem 25 kW (34 koní) a mohutným točivým momentem 106 Nm. Dynamika jízdy je výborná, ale s přenesením výkonu na silnici je občas problém. Jde o to, že točivý moment je k dispozici instantně v jakýchkoliv otáčkách a přenést ho všechen na silnici přes úzkou, většinou studenou pneumatiku, není vůbec snadné. Musíte zkrátka neustále myslet na to, že neopatrné zacházení s plynem je recept na katastrofu, a to  hlavně u méně zkušených řidičů. Záplava točivého momentu totiž umí hodně překvapit a citelně zde schází nějaký bezpečnostní prvek typu kontroly trakce. Nejvyšší rychlost se může vyšplhat až na 146 km/h a trvale udržovatelná maximální rychlost je 129 km/h. Baterie nabídnou vcelku slušný dojezd a při kombinovaném provozu zahrnující město a okresky, na kterých se budete pohybovat v rychlosti přes 100 km/h, urazíte na plně nabité baterie zhruba 87 km. Pouze v městském provozu, kde se očekávají nižší rychlosti, to může být až 130 km/h, což je vcelku solidně použitelné. Nabití baterií ze standardní zásuvky na plnou kapacitu pak zabere 4.7 hodiny.

Zero S: Vpřed na elektřinu

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a tato základní varianta s označením FZ6.5 stojí na tom, že obsahuje méně baterií a je tak podstatně lehčí, než model FZ13. Tato mašina váží 142 kg a proti zmíněné variantě s extra baterií je tak o značných 43 kg lehčí, což se samozřejmě na jízdě podepsalo. Manévrování je tak vcelku příjemné a jednoduché i v nižších rychlostech a v klasickém městském prostředí se Zero S cítí velmi dobře. Reakce na změny směru jízdy jsou dobré a potěší i výborná stabilita ve vyšších rychlostech. Tato mašina umí velmi příjemně překvapit svižným zrychlením na svou maximální rychlost, ale opět, kontrola trakce citelně schází a je nutné dávkovat plyn rozumně. Na předním kole najdeme obrácenou vidlici Showa se zdvihem 159 mm a vzad sedí tlumicí jednotka opět od firmy Showa, přičemž její zdvih čítá 161 mm. Tlumiče jsou kompletně stavitelné, takže si jejich nastavení může řidič přizpůsobit sobě a svému stylu. Brzdná soustava je příjemně výkonná a nemá se zastavením tohoto elektrického stroje prakticky vůbec žádné problémy. Přední kolo je osazeno brzdným kotoučem o průměru 320 mm, do něhož se zakusuje dvoupístkový třmen a vzadu najdeme menší, 240 mm kotouč s jednopístkem.

Zero S: Vpřed na elektřinu

Výbava
Výbava není vyloženě špatná a majitel se může těšit například na brzdný systém ABS, nicméně jak jsme se již několikrát zmínili, kontrola trakce by určitě nebyla od věci a citelně schází. Musíme ale určitě pochválit míru praktičnosti, v oblasti nádrže se nachází uzamykatelná schránka a druhou najdeme u baterie. Dobrá je také aplikace, pomocí které můžete svůj elektrický motocykl propojit s chytrým telefonem a nastavovat si například výkonnostní mapy. Palubní deska je kompletně digitální a před řidičem sedí menší displej, který je dobře čitelný i na přímém slunečním světle. Displej zobrazuje všechny důležité věci typu aktuální rychlosti, stavu baterie, ujetých kilometrů nebo různá nastavení. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 807 mm a rozvor kol čítá 1410 mm. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a výrobce na ně obul pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 110/70 vpředu a 140/70 vzadu.

Zero S: Vpřed na elektřinu

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat, tento stroj je postavený kvalitě, bytelně a působí velmi poctivě. Výrobce na Zero S nabízí klasickou záruku na dva roky, nicméně záruka na baterie je na 5 let a ty by navíc měly mít po ujetí 291 tisíc kilometrů pořád kapacitu okolo 80 %. Jak jsme se již zmínili, podvozek je velmi moderní a je plně stavitelný, nicméně drtivou většinu ceny tohoto stroje tvoří baterie, nikoliv hnací ústrojí či tlumiče. Cena je, stejně jako u většiny elektrických motocyklů či automobilů, hodně vysoká a základní varianta této mašiny vyjde na cca 343 tisíc korun. Samozřejmě je pak možné přikoupit si věci typu větších baterií (80 tisíc korun) nebo rychlonabíječky (23 tisíc korun), takže ve finále se může cenovka vyšplhat ještě hodně nahoru.

Zero S: Vpřed na elektřinu

Verdikt
Zero S je určitě hodně zajímavý motocykl, který má z hlediska výkonu a praktičnosti víceméně všechno, co byste od podobně koncipovaného stroje očekávali. Jediným větším nedostatkem je absence kontroly trakce, protože přenést velký točivý moment motoru na silnici není pro zadní pneumatiku vůbec jednoduché a tento prvek by tomu určitě pomohl. Cena je vysoká, a pokud si budete chtít například zvýšit dojezd nebo naopak zkrátit nabíjení pomocí rychlonabíječky, bude ještě vyšší, ale s tím se zkrátka při koupi elektrického motocyklu musí tak nějak počítat.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Zero S: Vpřed na elektřinu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.