Přeposlat Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

30.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Yamaha uvedla na indickém trhu do prodeje svou novou mašinu s označením Fazer 25. Jedná se vlastně o verzi odvozenou z nového stroje FZ 25, tak se pojďme na tento zajímavý počin podívat trochu podrobněji.

Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

Indický trh je (nejenom) pro výrobce motocyklů nesmírně důležitý, protože se v současné době jedná o jeden z nejrychleji rostoucích trhů s nejvyšším potenciálem. Vyplatí se i z toho důvodu, že na něm nejsou tak přísné předpisy a podmínky, jako na ostatních trzích a například v Indii není nutné, aby měl nový motocykl v základní výbavě systém ABS. Indická vláda má sice v plánu takový zákon přijmout, ale to se stane pravděpodobně až v roce 2019, takže v současné době není problém uvést do prodeje nový motocykl bez tohoto bezpečnostního systému. Dalo by se tedy s trochou nadsázky prohlásit, že na indickém trhu se lze prosadit i s technologicky zastaralejším motocyklem bez nejmodernějších prvků nutných k prodávání na ostatních, vyspělejších trzích. Pro většinu výrobců se tak vyplatí vyrobit speciální motocykl určený výhradně pro Indii s tím, že v jiných koutech světa se nebude moct prodávat.

Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

V současné době je tedy možné na indickém trhu vidět světoznámé značky typu BMW, KTM nebo Triumph, které spolupracují s indickými společnostmi na společném vývoji motocyklů výhradně pro tento trh. Je to případ i nové mašiny s označením Fazer 25, která není vybavena brzdným systémem ABS a ani neplní emisní normy Euro 4, takže Evropa mu takřka na 100 % zůstane zapovězená. Namísto norem Euro 4 plní tento motocykl nezbytné normy BS IV (Bharat stage emission standards), které se sice dávají do roviny s normou Euro 4, ale pochybujeme, že by je byl zde použitý, vzduchem chlazený motor, schopný plnit. Vzhledově se jedná o velmi atraktivní, moderně vyhlížející stroj a jeho dominantu tvoří ostré hrany a výrazná příď s decentní maskou. Dobře vypadají i litá kola vyvedená v černé barvě a tato mašina je na indickém trhu k dispozici ve dvou barevných variantách (modrá Soulful Cyan a červená Rhythmic Red). Podvozek Yamahy Fazer 25 je postavený na rámu typu Diamond, přední teleskopické vidlici a klasické kyvce vzadu.

Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

Její kompletní rozměry jsou 2015 x 1115 x 770 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1360 mm a nádrž zvládne pojmout 14 litrů paliva. Hezky vypadající sedlo je uloženo ve výšce 795 mm a hmotnost se zastavila na poměrně příjemných 154 kg, což by mohlo zamaskovat spíše nižší výkon zde použitého motoru. Motor je zastoupený jednoválcem o zdvihovém objemu 249cc, který disponuje vzduchovým chlazením a vstřikem paliva. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 20.6 koně při 8000 ot/min a jeho točivý moment se zastavil na hodnotě 20 Nm při 6000 ot/min. To je méně, než u konkurence s podobně objemnými motory a například nový dvouválec v Suzuki GSX250R dává 25 koní. Nutno ale vzít v potaz, že Yamaha použila jednoduchý motor s jedním válcem a již zmíněným vzduchovým chlazením. Převodovka má pouze pět převodových stupňů, a i když dynamika této mašiny nebude zázračná, díky relativně nízké hmotnosti by úplně špatná být nemusela.

Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25

Můžeme ale určitě čekat velmi dobrou spotřebu a tím pádem i nízké provozní náklady, což je prvek na indickém trh velmi důležitý. Co se týče výbavy, tak za zmínku stojí hlavně přední i zadní LED osvětlení nebo moderní digitální palubní deska. Ta zobrazuje například rychlost, otáčky, stav paliva v nádrži, hodiny nebo ujeté kilometry. Výrobce u tohoto stroje použil litá kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 140/70 vzadu. Brzdná soustava je kompletně kotoučová, vpředu sedí kotouč o průměru 282 mm a vzadu najdeme 220 mm kotouč. Yamaha Fazer 25 nevypadá vůbec špatně a nepochybujeme o tom, že se bude jednat o úspěšný počin, který se bude na indickém trhu prodávat dobře. V tomto prostředí sice nebude nejlevnější a přímí konkurenti v podobě motocyklů Hero Karizma ZMR nebo Bajaj Pulsar RS 200 jsou levnější, nicméně cena pohybující se po přepočtu okolo 45 tisíc korun nevypadá vůbec špatně.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha začala v Indii prodávat novou mašinu Fazer 25


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.