Přeposlat Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

23.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha YZF-R125 je skvělý stroj, který nabídne svému majiteli ideální seznámení se třídou malých sportovních motocyklů. Dá se řídit s řidičákem skupiny A1, disponuje povedeným motorem, skvěle vyladěnými jízdními vlastnostmi a pyšní se také jednoduchým, přímočarým ovládáním.

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

Motor
Srdcem motocyklu Yamaha YZF-R125 je povedený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 124.7cc, který disponuje kapalinovým chlazením a SOHC rozvodem. Jeho nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 11 kW (15 koní) při 9000 ot/min a točivý moment se zastavil na čísle 12.4 Nm při 8000 ot/min. To sice není nějak zvlášť moc, ale pro svižné rozhýbání tohoto lehkého superbiku to bez jakýchkoliv problémů stačí a není problém dosáhnout rychlosti okolo 145 km/h. Odezva motoru na přidání plynu je příjemně rychlá, a to hlavně ve vyšších otáčkách, ve kterých ostatně předvádí to nejlepší. Pro dynamickou jízdu je zkrátka potřeba ho točit, což se ale k charakteru tohoto stroje skvěle hodí a v této oblasti otáček se dočkáte také velmi výrazného zvukového projevu. Do otáček ale letí tento čtyřtakt velmi ochotně, takže to vlastně ani nedá žádnou práci. Míra vibrací je velmi nízká, což ostatně platí také pro spotřebu paliva, která byla výrobce spočítána na 2.13 litru paliva na 100 km jízdy (produkce emisí je 49 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy). V reálném světě je samozřejmě spotřeba vyšší, ale jezdit se spotřebou okolo 3 litrů paliva by neměl být žádný větší problém. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

Jízda a spolehlivost
Na mašinu, která nemá stavitelné tlumiče, jsou jízdní vlastnosti opravdu parádní a výrobci se povedlo nastavit podvozek takřka dokonale. Reakce na změny směru jízdy jsou příjemně agilní a na klikatých okreskách působí tento stroj jako plnohodnotný superbike s řádově výkonnějším motorem. Řidítka jsou navíc docela komunikativní, takže budete vždy vědět, co se děje pod kolem a určitě potěší i fakt, že jízda je za všech okolností čitelná. Ovládání není náročné ani při nižších rychlostech, a to díky nízké hmotnosti čítající 142 kg i s náplněmi. Stabilita je pak dobrá i ve vyšších rychlostech. Tento stroj je postavený na ocelovém rámu Deltabox, vpředu najdeme USD teleskopickou vidlici se zdvihem 130 mm a vzadu sedí klasická kyvka se zdvihem 114 mm. Míra komfortu je slušná a tlumiče zvládnou odfiltrovat většinu běžných nerovností. Pochvalu si zaslouží také brzdy, které nemají se zastavením motocyklu žádnou velkou práci a kromě dostatečného výkonu nabídnou i dobré dávkování. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 292 mm a vzadu pak sedí menší, 230 mm kotouč.

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

Výbava
Výbava je poměrně slušná a tak nějak odpovídá třídě a ceně. Za své peníze dostanete například brzdný systém ABS, kompletně digitální palubní desku a velmi dobrou ergonomii. Posaz za řidítky je poměrně pohodlný a povedlo se i sedlo umístěné ve výšce 825 mm. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 1955 x 1065 x 680 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1355 mm a nádrž zvládne pojmout 11.5 litru paliva, takže dojezd na plné natankování je velmi slušný. Již zmíněná digitální palubní deska se skládá ze třech jednotlivých segmentů, přičemž ten největší zobrazuje aktuální rychlost a otáčky motoru. Kromě toho ukazuje palubní deska například čas, stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo teplotu. Grafika je nesmírně jednoduchá a čitelnost slušná i na přímém slunečním světle. Velkou pochvalu si zaslouží krásná závodní kola s paprsky ve tvaru písmena Y, která disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu. Zpětná zrcátka jsou vcelku rozměrná, takže poskytnou dobrý přehled o dění vzadu a přední světlomet nabídne výkonu tak akorát.

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat a Yamaha YZF-R125 je opravdu poctivě a bytelně vyrobený motocykl, který si v ničem nezadá s konkurencí. Slícování všech dílů je perfektní a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Pochválit musíme také povedený, hodně agresivní design, díky kterému působí tento stroj jako dospělý superbike a pouhých 15 koní výkonu byste mu na první pohled určitě nehádali. Co se týče spolehlivosti, tak v tomto ohledu by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože Yamaha YZF-R125 platila vždy za spolehlivou a odolnou mašinu, což zcela jistě platí i pro aktuální generaci.

Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike

Verdikt
Yamaha YZF-R125 je skvělý stroj, který nabídne svému majiteli ideální seznámení se třídou malých sportovních motocyklů. Dá se řídit s řidičákem skupiny A1, disponuje povedeným motorem, skvěle vyladěnými jízdními vlastnostmi a pyšní se také jednoduchým, přímočarým ovládáním. Motor má sice pouhých 15 koní, ale podvozek je tak agilní, že vám vyšší výkon ani scházet nebude a prohánět tento motocykl klikatými okreskami je opravdu zábava. Motor se sice musí trochu víc ždímat, ale to k této třídě tak nějak patří a určitě to ničemu nevadí. Pochvalu si pak určitě zaslouží i brzdy, dobrá ergonomie a v neposlední řadě také design vyvedený ve stylu většího modelu YZF-R6.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R125: Ideální startovací superbike


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.