Přeposlat MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

21.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní novince se podíváme na motocykl, který spadá do kategorie těch naprosto šílených, unikátních a hrůzu nahánějících. Stroj s označením 420RR má na svědomí firma MTT a jeho hlavním poznávacím znakem je turbínový motor z vrtulníku.

MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

Společnost MTT u nás není moc známá a vlastně se ani nejedná o výrobce motocyklů. Tato firma se specializuje například na vznášedla nebo čerpadla, nicméně motocykly pro ni nejsou až tak velkou neznámou. Před léty spatřil světlo světa model s označením MTT Y2K, což byl první, turbínou poháněný motocykl a tento šílený počin byl také držitelem hned několika rekordů. Ve své době to byl nejdražší vyráběný motocykl a zároveň i nejvýkonnější, jeho turbínový motor Rolls Royce-Allison dával ohromujících 320 koní a 578 Nm. MTT Y2K se ručně vyráběl v letech 2000 – 2005 a mezi majitele tohoto stroje patří například známý moderátor a milovník snad všeho, co má alespoň jedno kolo, Jay Leno. Ten vlastní kousek s pořadovým číslem 002 a o tomto motocyklu kdysi řekl, že sice umí vystrašit k smrti, ale zároveň je opravdu zábava ho řídit. Nyní, po 12 letech od ukončení produkce, přišla řada na následovníka této nekompromisní a nesmírně zajímavé mašiny a výrobce ho pojmenoval 420RR.

MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

Číslo značí počet koní a RR znamená Race Ready. Už na první pohled je vidět, že máme před sebou opravdu unikátní motocykl, který se nepodobá vůbec ničemu z běžné, konfekční produkce. Dominantu designu tvoří neuvěřitelně velký výfuk a poměrně dlouhá karoserie s rozvorem kol 1727 mm. Ani hmotnost není nejnižší, tento ďábelský motocykl váží 227 kg a je jasné, že podstatnou část této váhy tvoří turbínový motor. Celkově je tento stroj vyvedený ve stylu klasického superbiku, má ostře řezanou příď a neschází mu ani decentní ochranný štít. K dispozici bude pravděpodobně ve čtyřech barevných provedeních, a sice v černo modré, černo červené, černé a stříbrné. Výrobce použil na konstrukci poměrně hodně karbonu a z tohoto lehkého, tvrdého materiálu je vyrobena kapotáž i krásná kola o průměru 17 palců vpředu a 18 palců vzadu. Ještě dodáme, že kola jsou od firmy BST a pneumatiky od Pirelli. Celý tento stroj je postavený na hliníkovém rámu a odpružení, které dodala známá společnost Öhlins.

MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

Přímo v rámu pak najdeme olej pro převodovku a dokonce i rezervu palivové nádrže o objemu 6 litru, což je velmi zajímavé a originální řešení. Na první pohled zaujmou také obrovské brzdy ISR se šestipístkovými třmeny, které budou určitě hodně výkonné a bude to potřeba, protože bezpečně zastavit 227 kg vážící superbike o výkonu 420 koní není žádná sranda. Brzdy ISR zmiňuje výrobce ve specifikacích i přesto, že na prvních fotografiích je MTT 420RR osazený brzdami od společnosti Brembo, tak uvidíme, co bude ve finále pravda. Nádrž zvládne pojmout 34 litrů paliva a zajímavostí je to, že pro pohon tohoto stroje se může použít buď nafta, nebo letecký kerosin. Palubní deska je zastoupena klasickými budíky a LCD displejem, který umí zobrazovat důležité informace typu rychlosti nebo ujeté vzdálenosti umí ještě jednu, neméně důležitou věc. Zvládne zobrazit to, co se děje vzadu za motocyklem, protože místo zpětných zrcátek bude tento stroj vybavený zadní kamerou a její obraz se bude promítat právě na displej před řidičem.

MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní

Nejdůležitější na této mašině je ale samozřejmě motor, který je zastoupený tubrínovou jednotkou Rolls Royce Allison – 250-C20. Ta disponuje neuvěřitelným výkonem 420 koní při 54 000 ot/min a točivým momentem o hodnotě 680 Nm, který je k dispozici již při 2000 ot/min. Tahle hrůzu nahánějící hromada výkonu a točivý moment, který by snad zvládl pohnout Zemí, proudí na zadní kolo, a to prostřednictvím dvoustupňové automatické převodovky. Je jasné, že dynamika bude neskutečná a maximální rychlost by měla bez větších obtíží přesáhnout hranici 400 km/h, přičemž se mluví až o 440 km/h. Celý tento stroj se bude vyrábět ručně a vznikne v limitované edici, nicméně se ještě neví, kolik kusů bude celkově k dispozici. Cena prozatím zůstává také velkou neznámou, ale je jasné, že se bude opět jednat o jeden z nejdražších motocyklů vůbec, který svou cenou pravděpodobně zahanbí i nejeden automobilový supersport.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku MTT 420RR: Ultimátní mašina s turbínovým motorem o výkonu 420 koní


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.