Přeposlat Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

18.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki Burgman 400 platí za jeden z nejlepších velkých skútrů a nejnovější generace to jenom potvrdila. Proti té předchozí shodila nějaké to kilo na váze, motor má lepší průběh výkonu a lehce přepracovaný je také design, takže Burgman nyní působí sportovnějším dojmem.

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

Motor
Zadní kolo velkého skútru Suzuki Burgman 400 pohání vskutku skvělý jednoválcový motor, který disponuje zdvihovým objemem 399cc, DOHC rozvodem a kapalinovým chlazením. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 30.5 koně a točivý moment dosahuje hodnoty 36 Nm, což jsou solidní čísla a dynamika tohoto skútru je tak výborná. Motor se proti předchozí verzi pyšní lepším průběhem točivého momentu mezi nízkými a středními otáčkami, tudíž se ochotněji vytáčí a na cestovní rychlost se dostane rychleji. Pochvalu si určitě zaslouží i bleskové reakce na přidání plynu, takže rozjezdy jsou příjemně svižné a celkově je tento skútr velmi agilní a působí dojmem sportovního motocyklu. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 150 km/h a neztratíte se ani na okreskách nebo dálnicích. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4 a je i poměrně úsporný, přičemž jeho spotřeba se běžně pohybuje okolo 4 litrů paliva na 100 km. To víceméně odpovídá velikosti skútru i jeho dynamickým schopnostem. Převodovka je zastoupena klasickým variátorem CVT a jízda je tak za všech okolností příjemná.

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou perfektně vyladěné a výrobce hodně zapracoval na celkové ergonomii, která je prakticky bezchybná. Sedlo je proti předchozí generaci prostornější, je umístěno nepatrně výš a posed za řidítky je tak pohodlnější a jistější. Rám je tužší, 14 palcové přední kolo bylo vyměněno za kolo o palec větší a výrobci se povedlo snížit hmotnost o nezanedbatelných 7 kg. Díky větším kolům je skútr výrazně stabilnější a manévrování v nižších rychlostech, například ve městě, je pořád relativně jednoduché a příjemné. Díky vysokému a použitelnému ochrannému štítu je pak jízda pohodlná a příjemná i ve vyšších rychlostech. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici s vinutou pružinou a olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme kyvku s centrální pružící jednotkou, vinutou pružinou a olejovým tlumičem. Zadní jednotka navíc umožňuje nastavení tvrdosti, což je v této třídě poměrně unikátní. Jízda je velmi příjemná, míra komfortu skvělá a tento skútr se cítí dobře jak ve městě, tak na rychlé okresce plné zatáček. Svým agilním projevem připomíná spíše motocykl a je opravdu radost ho prohánět. Brzdy jsou kotoučové, na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 260 mm a vzadu sedí jeden kotouč o průměru 210 mm. Jejich výkon je naprosto dostatečný a nemají se zastavením tohoto 210 kg těžkého skútru prakticky žádné potíže.

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

Výbava
Výbava je výborná a v tomto ohledu výrobce opravdu nešetřil. Za své peníze se může majitel těšit například na brzdný systém ABS, přední i zadní LED světla, ochranný štít a perfektní úroveň praktičnosti. Pod sedlem se nachází osvětlený úložný prostor, který zvládne pojmout až dvě přilby (jednu uzavřenou a druhou otevřenou) a další dva úložné prostory najdeme v místě pro řidičovy nohy. Schránka vpravo má objem 3.5 litru, levá 2.5 litru a v pravé schránce najdeme také 12V zásuvku, například pro dobití mobilního telefonu. Zmínit bychom měli také systém uzamknutí zadní brzdy, který může být užitečný třeba při parkování ve svahu. Parádní sedlo pro dva je umístěno ve výšce 755 mm, je rozměrné, příjemně pohodlné a jeho malá opěrka jde nastavit, takže ideální posed si najde opravdu každý. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2235 x 1350 x 765 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1580 mm a nádrž zvládne pojmout 13.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi slušný (okolo 330 km). Pochvalu si určitě zaslouží i povedená palubní deska, která se skládá ze dvou velkých budíků (otáčkoměru a tachometru), mezi kterými sedí displej palubního počítače. Ten zobrazuje důležité informace typu stavu paliva v nádrži, času, teploty nebo ujetých kilometrů. Přední kolo disponuje průměrem 15 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 120/70 a vzadu najdeme kombinaci 13 palcového kola a pneumatiky 150/70.

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování není třeba mít sebemenších pochyb, jedná se o velmi bytelně postavený skútr založený na kvalitních komponentech i materiálech. Všechno sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních městských cestách nebo rozbitých okreskách. Žádné problémy by neměly být ani se spolehlivostí, tato řada je na trhu od roku 1998 a prakticky vždy platila za velmi spolehlivou. Předchozí generace ale trpěly trochu víc na rez, takže dobrá údržba bude klíčem k bezproblémovému a dlouhodobému provozu.

Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí

Verdikt
Suzuki Burgman 400 platí za jeden z nejlepších velkých skútrů a nejnovější generace to jenom potvrdila. Proti té předchozí shodila nějaké to kilo na váze, motor má lepší průběh výkonu a lehce přepracovaný je také design, takže Burgman nyní působí sportovnějším dojmem. Motor nově plní emisní normy Euro 4 a nabídne opravdu příjemný výkon, díky kterému se nemusíte bát ani cestování po dálnicích ve vyšších rychlostech. Jízdní vlastnosti jsou perfektní, míra praktičnosti také a tento skútr prakticky nemá žádnou větší slabinu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki Burgman 400: Velký skútr do každého prostředí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.