Přeposlat Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

16.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda Vision 110 je určitě povedený malý skútr a do menších i větších měst se jedná o ideálního každodenního parťáka. V tomto prostředí nabídne kombinaci jednoduché ovladatelnosti, dostatečně výkonného motoru s nízkým apetitem a příjemné automatické převodovky.

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

Motor
O pohon zadního kola tohoto malého skútru se stará poměrně povedený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 108cc, který disponuje vzduchovým chlazením a OHC rozvodem. Motor se dále pyšní elektronickým vstřikováním paliva a kompresním poměrem 9.5, takže se jedná o poměrně moderní jednotku. Nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 6.5 kW (8.9 koně) při 7500 ot/min a točivý moment čítá 9 Nm při 5500 ot/min. To nevypadá nijak zvlášť zajímavě, nicméně před sebou máme opravdu malý skútr vážící pouhých 102 kg (pohotovostní hmotnost), takže ve výsledku to bez jakýchkoliv problémů stačí. Rozjezdy jsou svižné, motor reaguje ochotně na přidání plynu a jedná se o ideálního každodenního společníka. Je i velmi úsporný a výrobcem udávaná spotřeba čítá 1.9 litru paliva na 100 km jízdy, čehož lze bez větších problémů dosáhnout. Svým dílem k úspornosti přispěla i technologie, která vypíná motor po třech vteřinách volnoběhu, přičemž když budete chtít vyrazit, jednoduše otočíte rukojetí plynu a motor okamžitě naskočí. Tato funkce se ovládá na pravé rukojeti řidítek a ještě dodáme, že motor plní nejnovější emisní normy Euro 4. Převodovka je zastoupena klasickým automatickým variátorem, takže jízda po městě je nesmírně pohodlná a příjemná.

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou poměrně dobré a nejlépe je na tom ovladatelnost v hustém provozu. Do menšího i většího města se jedná o ideálního společníka a Honda Vision 110 se bez jakéhokoliv náznaku zadýchání prosmýkne i tou nejvíce zacpanou silnicí. Díky nízké hmotnosti není obtížné ani manévrování v nízkých rychlostech a je to právě jednoduchá ovladatelnost, která patří mezi nejlepší vlastnosti tohoto skútru. Zkrátka si sednete a jedete, nic se není nutné učit a po několika málo metrech budete mít pocit, že máte tento model již roky. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici o průměru 31 mm vpředu a vzadu najdeme kyvku s tlumičem. Míra komfortu je průměrná a určitě se nejedná o nejpohodlnější model ve své třídě, přičemž na opravdu rozbitých cestách je tvrdší naladění tlumičů ne úplně příjemné. Brzdy si ale určitě zaslouží pochvalu, jejich výkon je velmi dobrý a zvládnou zastavit tento skútr opravdu rychle a s razancí. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 220 mm a vzadu sedí klasický buben, nicméně ten výkon této soustavy vůbec nedegraduje. Ještě dodáme, že brzdy jsou vybaveny systémem CBS, takže při zmáčknutí páčky zadní brzdy začne částečně brzdit i ta přední.

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

Výbava
Výbava není vůbec špatná a za své peníze dostanete například již zmíněný brzdný systém CBS, multifunkční skříňku zapalování, 12V zásuvku a samozřejmě neschází ani úložný prostor pod sedlem. Ten disponuje objemem 18 litrů, takže je spíše menší a uložení plnohodnotné přilby není vůbec jednoduché a většina typů se do ní zkrátka nevejde (nebo jen obtížně). S otevřenou helmou ale nejsou vůbec žádné problémy. Palubní deska je velmi jednoduchá, skládá se z hlavního tachometru a doprovodného malého budíku, který zobrazuje stav paliva v nádrži. V tachometru je umístěno počítadlo ujetých kilometrů a díky jednoduché grafice je čitelnost instrumentů perfektní za všech okolností. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1925 x 1115 x 686 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1290 mm a sedlo pro dva je uloženo ve výšce 770 mm. Nádrž zvládne pojmout 5.2 litru paliva, takže dojezd na plné natankování je velmi dobrý a pohybuje se okolo 270 km. Zpětná zrcátka jsou dobrá, poskytnou řidiči slušný přehled o dění za ním a pochvalu si zaslouží i výkonné přední světla. Vepředu najdeme 16 palcové kolo s pneumatikami o rozměru 80/90 a vzadu sedí kolo o průměru 14 palců, na kterém je obuta pneumatika o rozměru 90/90.

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a bez problémů se dá srovnat i s dražšími skútry postavenými o třídu výš. Všechno hezky sedí na svém místě a nikde nic nevrže ani na těch nejvíc rozbitých městských cestách. V otázce spolehlivosti by neměly nastat žádné větší problémy, jedná se totiž o velmi jednoduchý skútr a při dodržení servisu a standardní údržby bude určitě všechno v pořádku. Cena tohoto modelu byla na našem trhu stanovena na 54 900 Kč a k dispozici jsou hned čtyři barevné verze (bílá, stříbrná, šedá a červená).

Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr

Verdikt
Honda Vision 110 je určitě povedený malý skútr a do menších i větších měst se jedná o ideálního každodenního parťáka. V tomto prostředí nabídne kombinaci jednoduché ovladatelnosti, dostatečně výkonného motoru s nízkým apetitem a příjemné automatické převodovky. Pochvalu si určitě zaslouží i skvělé brzdy, povedená palubní deska a slušná míra praktičnosti. Tlumiče jsou naladěny spíše na tužší notu, ale jde si na to zvyknout. Výbava je solidní a dílenské zpracování určitě nadprůměrné, takže v této oblasti je všechno v nejlepším pořádku a to samé bude určitě platit i o spolehlivosti.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda Vision 110: Malý, ale šikovný skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.