Přeposlat Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

11.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Suzuki GSX250R je bezesporu povedená mašina, nicméně návrat Suzuki do kategorie sportovních malorážek mohl být určitě lepší. Tento stroj má sice v označení GSX-R a může mít kabátek závodního speciálu, ale nějak extra rychlý není a vyloženě sportovní zážitky od něj raději neočekávejte.

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

Motor
Zadní kolo mašiny Suzuki GSX250R pohání čtyřdobý, kapalinou chlazený čtyřválec o zdvihovém objemu 248cc, který disponuje SOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky je 18.4 kW (25 koní) při 8000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 23.4 Nm při 8900 ot/min. Výkon to není nikterak závratný a chce to hodně práce vydolovat ho z motoru všechen, přičemž toho nejlepšího se dočkáte až ve vyšších otáčkách. V těch nižších není motor zrovna dvakrát komunikativní, nicméně v celkovém pohledu nabídne při jízdě na okreskách i nějakou tu zábavu. Musíte ho zkrátka trochu ždímat, což se ale ke stylu této mašiny docela hodí a v plném zápřahu se dá udržet krok i s těmi rychlejšími účastníky silničního provozu. Není to tak divoká mašina, jak na první pohled vypadá, ale vyloženě pomalá určitě není a na okresky se hodí ideálně. V rychlosti okolo 110 km/h točí motor mezi 8500 – 9000 ot/min na nejvyšší převodový stupeň a červené pole otáčkoměru začíná číslem 10500 ot/min. Odezva na přidání plynu je ve vyšších otáčkách slušná a spotřeba není špatná, dá se jezdit za zhruba 3.7 litru paliva na 100 km a provoz této mašiny vás tedy určitě nezruinuje. Převodovka je klasicky šestistupňová a pracuje se s ní dobře.

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

Jízda a ovladatelnost
V nižších rychlostech je tato mašina velmi předvídatelná a ovládá se opravdu snadno, a to díky nízké hmotnosti. Pohotovostní hmotnost se zastavila na hodnotě 181 kg a manévrování je tedy snadné i v hustém městském provozu. V tomto prostředí se GSX250R cítí až překvapivě dobře a pro cestování napříč velkým městem se jedná o ideálního společníka. Standardně osazené pneumatiky IRC RX-01 Road Winners nejsou z nejlepších, při ostřejší jízdě začnou být poměrně brzy nepředvídatelné a dychtivější zatáčení je tak trochu vágní. Na mokru jsou pak vyloženě nepříjemné a působí dojmem, že vás okamžitě vyhodí ze zatáčky. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici s vinutou pružinou a olejovým tlumičem vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvku, opět s olejovým tlumičem a vinutou pružinou. Přední tlumič je naladěný možná až moc do měkka, nicméně vzadu už je tužší a nabídne solidní jistotu. Na obou kolech najdeme kotoučové brzdy, které jsou solidní a pro potřeby tohoto stroje víceméně bez problémů stačí.

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

Výbava
Výbava není vůbec špatná a Suzuki GSX250R je vpravdě moderní motocykl poplatný době svého vzniku. V základu dostanete například digitální palubní desku a brzdný systém ABS, který je skvěle nastavený a zbytečně do jízdy nezasahuje. O slovo se přihlásí, až když jde opravdu do tuhého. Digitální palubní deska si zaslouží velkou pochvalu, protože je skvěle čitelná za všech okolností a disponuje hezkou grafikou. Displej zobrazuje například rychlost, otáčky, aktuálně zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry nebo stav paliva v nádrži. Po jeho bocích se pak nachází klasické informační diody. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2085 x 1110 x 740 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1430 mm a pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 790 mm. Nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, takže dojezd na plné natankování je velmi dobrý a pohybuje se okolo 400 km. Přední světlomet je dostatečně výkonný a výtky nemáme ani ke zpětným zrcátkům, která poskytnou řidiči dobrý přehled o dění za ním. Výrobce osadil tento stroj koly o průměru 17 palců a na nich jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/80 vpředu a 140/70 vzadu.

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

Kvalita a spolehlivost
Tahle malá Suzuki působí velmi příjemným, kvalitním dojmem a na první pohled je vidět, že je postavená opravdu dobře. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě a nikde nic nevrže ani při jízdě po méně kvalitních cestách. Pochvalu si určitě zaslouží také povedený design, který je poměrně agresivní a tato mašina nejlépe vynikne v modrém kabátku, který je odvozený ze závodních speciálů MotoGP. V oblasti spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku a při dodržení alespoň standardní údržby a servisních intervalů vás tento stroj na holičkách zcela jistě nenechá.

Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka

Verdikt
Suzuki GSX250R je bezesporu povedená mašina, nicméně návrat Suzuki do kategorie sportovních malorážek mohl být určitě lepší. Tento stroj má sice v označení GSX-R a může mít kabátek závodního speciálu, ale nějak extra rychlý není a vyloženě sportovní zážitky od něj raději neočekávejte. Místo toho dostanete snadno ovladatelnou, skvěle vypadající mašinu, která se cítí velmi dobře v hustém městském provozu a nabídne dobrou výbavu, kvalitní dílenské zpracování a pravděpodobně i dobrou spolehlivost. Cena tohoto stroje u nás startuje na částce 134 900 Kč s DPH.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Suzuki GSX250R ABS: Dobrá, ale ne bezchybná malorážka


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.