Přeposlat Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

07.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco X-Town 300i ABS je opravdu povedený velký skútr, který je jako stvořený pro zdolávání delších cest, nicméně města se určitě nezalekne. Navíc vypadá parádně a je k dispozici za poměrně nízkou cenu, což je kombinace, které se jen velmi těžko odolává.

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

Motor
Srdcem tohoto velkého skútru je vskutku povedený jednoválcový čtyřtaktní motor chlazený kapalinou, který disponuje vstřikováním paliva a zdvihovým objemem 276cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 18 kW (24.5 koně) při 7250 ot/min, což je poměrně slušné a pro dynamickou jízdu to bez větších problémů stačí. Při rozjezdu na semaforech budete jen velmi obtížně hledat konkurenci a většinu běžných účastníků provozu necháte snadno za sebou. Motor samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4 a nabídne svému majiteli velmi příjemný projev, a to jak v městském provozu, tak mimo město na klasických okreskách. Běží takřka bez vibrací, jde ochotně za plynem a odezva na přidání plynu je rychlá i v nižších otáčkách. Špatná není ani spotřeba, která se dá udržet na hranici 4 litrů paliva na 100 km jízdy, což víceméně odpovídá robustnímu šasi a dobré dynamice. Provozní náklady tedy nejsou nijak extra velké a Kymco X-Town 300i ABS svého majitele určitě nezruinuje. Převodovka je zastoupena klasickým variátorem beze stupňů a ten je s motorem dobře sladěný, takže v tomto ohledu nejsou žádné obtíže.

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

Jízda a ovladatelnost
Jedná se o poměrně velký a těžký skútr, který měří 2250 x 1385 x 800 mm a váží 200 kg (provozní hmotnost) a tomu víceméně odpovídají jízdní vlastnosti. Není to takový ten klasický, mrštný malý skútr, který se lehce proplétá uličkami rušných velkoměst, tohle je spíše robustní cestovatel se schopností skvěle polykat kilometr za kilometrem. Na druhou stranu, ovladatelnost v nižších rychlostech je někdy až překvapivě pohodlná a skútr umí svou vyšší hmotnost velmi dobře maskovat, takže přijde i na výše zmíněné proplétání se betonovou džunglí. Vyšší hmotnost v kombinaci s velkým rozvorem kol má za následek naprosto perfektní stabilitu za všech okolností a plavný jízdní projev i na méně kvalitních cestách. Podvozek toho zvládne odfiltrovat poměrně dost a míra komfortu je dobrá, takže zdolávat delší trasy je s tímto velkým skútrem hračka. Podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu má své místo jednostranná kyvka s tlumiči, které umožňují nastavení předpětí. Brzdná soustava se skládá z kotouče o průměru 260 mm vpředu a vzadu najdeme kotouč o průměru 240 mm, přičemž do obou se zakusuje třmen se dvěma pístky. Přední brzda je bohužel poměrně slabá a bude nutné využívat aktivně obě dvě, což by ale mělo být samozřejmé za jakýchkoliv podmínek.

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

Výbava
V oblasti výbavy je na tom tento hezký kousek velmi dobře a nabídne samé praktické věci typu stavitelných ovládacích páček, praktického ochranného štítu, USB portu nebo objemného zavazadlového prostoru pod sedlem. Ten zvládne pojmout dvě přilby a ještě zůstane trochu místa na drobnosti, takže Kymco X-Town 300i ABS je příjemně praktický společník jako stvořený pro každodenní používání. Povedl se i přední duální světlomet složený z LEDek a z těchto diod se skládá také stylové koncové světlo vyvedené do tvaru písmena X. Sedlo tohoto skútru je uloženo ve výšce 780 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, což stačí na velmi dobrý dojezd na jedno natankování. Při rozumné jízdě není problém dostat se na více, než 300 km, takže je to takový cestovatel, který se velkých vzdáleností nebojí. Palubní deska je nesmírně jednoduchá a skládá se ze dvou analogových budíků, mezi kterými je displej palubního počítače a tři tlačítka, prostřednictvím kterých se ovládá. Displej zobrazuje například stav paliva v nádrži, čas, ujeté kilometry nebo teplotu a grafika je poměrně jednoduchá, takže čitelnost je dobrá. Jenom popisky analogových budíků mohly být trochu větší a přehlednější. Přední kolo disponuje průměrem 14 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 120/80 a vzadu najdeme kombinaci 13 palcového kola a pneumatiky o rozměru 150/70.

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

Kvalita a spolehlivost
Kymco je společnost známá hlavně tím, že nabídne solidní kvalitu za rozumnou cenu a to určitě platí také o tomto modelu. Dílenské zpracování je velmi dobré a v tomto ohledu X-Town 300i ABS zcela jistě nezklame, protože se dá srovnat i s dražší konkurencí. Všechno sedí dobře na svém místě a pocitově je to takový ten bytelný, poctivý skútr, který působí opravdu solidně. Pochvalu si určitě zaslouží i design a dobře nastavená cena, která na našem trhu začíná na částce 115 990 Kč s DPH. Spolehlivost by měla být bezproblémová, protože předchůdce tohoto modelu, skútr Downtown 300, platil za odolný a spolehlivý kousek bez výraznějších nedostatků a to samé se dá očekávat i od tohoto stroje.

Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu

Verdikt
Kymco X-Town 300i ABS je opravdu povedený velký skútr, který je jako stvořený pro zdolávání delších cest, nicméně města se určitě nezalekne. Navíc vypadá parádně a je k dispozici za poměrně nízkou cenu, což je kombinace, které se jen velmi těžko odolává. Motor je dostatečně výkonný, je vcelku úsporný a běží velmi hladce, takže nemá zásadnějších slabin a to platí také pro jízdu. Ta je komfortní, stabilní a ovladatelnost je dobrá i při nižších rychlostech. Jen ty brzdy jsou trochu slabší. Výbava je perfektní, dílenské zpracování nadprůměrné a spolehlivost by měla být bezproblémová.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco X-Town 300i ABS: Skvělý velký skútr za rozumnou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.