Přeposlat Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

02.08.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Japonská Honda představila novou generaci svého známého motokrosového stroje CRF250R. Verze pro modelový rok 2018 nabídne zcela nový motor, díky kterému se můžou profesionální i amatérští závodníci těšit na vyšší výkon a celkově ostřejší pojetí.

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

Tento závodní stroj je určený pro závody Motocross World Championship (MXGP) a spadá do třídy MX2. Kromě Hondy se těchto závodů účastní další výrobci, a to konkrétně Yamaha, KTM, Suzuki, Kawasaki, TM a Husqvarna, takže konkurence je opravdu velká a každý nový stroj je vítaný. Design se proti předchozí generaci nijak zvlášť nezměnil a trochu jinak vypadá pouze barevný kabátek, který obsahuje víc červené barvy. Před sebou tedy máme nekompromisní motokrosovou mašinu a spousta komponent, včetně podvozku, pochází z většího modelu CRF450R. Honda se snažila také o to, aby byla tato novinka co možná nejrychlejší na startu, což je v těchto závodech velmi důležité. Celkově je nejnovější CRF250R o 9 % výkonnější, o 3 % rychlejší na prvních 10 metrech a o 3.6 % rychlejší na 30 dalších metrech, než varianta modelového roku 2017.

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250RHonda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

Další zajímavou věcí je fakt, že startování nakopnutím je minulostí a nově se může majitel těšit na elektrický startér. Startéru dodává energii lehká, lithium-ion baterie a celková hmotnost se kvůli tomuto systému zvýšila o pouhý jeden kilogram. Závodník dostane k dispozici také tři palivové mapy motoru pro různé prostředí a podmínky s označením Standard, Smooth a Aggresive. Jak jsme se již zmínili, podvozek pochází z většího modelu CRF450R a proti svému předchůdci byl rozvor kol zkrácený o 3 mm. Původní přední vidlice Showa SFF-TAC-Air byla nahrazena novou USD vidlicí s vinutými pružinami od stejné firmy o průměru 49 mm. Vzadu pak najdeme nastavitelný tlumič Showa se systémem Pro-Link. Honda se hodně zmiňuje také o nižší hmotnosti a například nový rám z modelu CRF450R je o značných 340 gramů lehčí, než ten původní. Palivová nádrž, původem opět ze stoje CRF450R, je vyrobena z titanu a tento prvek pomohl ušetřit 513 gramů.

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250RHonda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

Díky tomu váží tato novinka s natankovanou nádrží i provozními kapalinami pouze 108 kg, takže je to vskutku lehkonohý závodník. Co se týče brzd, tak na každém kole je umístěný jeden brzdný kotouč a ten větší o průměru 260 mm se nachází pochopitelně vpředu. Vzadu pak sedí brzdný kotouč o průměru 240 mm. Přední kolo disponuje průměrem 21 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 80/100 a vzadu najdeme 19 palcové kolo s pneumatikou o rozměru 120/90. Ještě dodáme, že Honda CRF250R standardně obouvá pneumatiky Dunlop Geomax MX3S. Sedlo je uloženo ve výšce 957 mm, světlá výška se zastavila na hodnotě 327 mm a nádrž zvládne pojmout 6.3 litru paliva. Největší novinkou je ale bezesporu motor, který je zastoupený kapalinou chlazeným čtyřtaktním jednoválcem o zdvihovém objemu 249cc. Motor se pyšní DOHC rozvodem a disponuje většími titanovými sacími i výfukovými ventily (33 a 26 mm).

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

Vrtání a zdvih dosahuje hodnoty 79.0mm x 50.9mm a kompresní poměr čítá 13.9:1. Pětistupňová převodovka je přepracovaná, nově je vyrobená z vysokopevnostní oceli a je o hezkých 200 gramů lehčí, než u předchozí generace. Pokud vás tento stroj zajímá a rádi byste se o něm dozvěděli něco víc, určitě navštivte oficiální stránky výrobce, kde je již Honda CRF250R 2018 zalistovaná a kde o ní najdeme spoustu zajímavých informací. Dostupnost je prozatím bohužel neznámá, stejně tak jako cena a k dispozici bude pouze klasické červené barevné provedení.

Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda představila novou generaci motokrosové mašiny CRF250R


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.