Přeposlat Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

26.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 1 |

Moto Guzzi V7 III Special je ve všech ohledech povedený stroj a vlastně se jedná o tu nejlepší generaci V7 vůbec. Zůstal zde původní duch klasických strojů Guzzi a výrobce je doplnil moderními prvky, přičemž oba tyto světy spolu skvěle koexistují a fungují na jedničku s hvězdičkou.

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

Motor
O pohon motocyklu Moto Guzzi V7 III Special se stará povedený motor, který svým retro projevem ke stylu tohoto stroje perfektně pasuje. Tento čtyřtaktní, vzduchem chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 744cc disponuje nejvyšším výkonem 52 koní při 6200 ot/min a jeho točivý moment dosahuje hodnoty 60 Nm při 4900 ot/min. Výkon je tedy položený poměrně nízko a motor se tak cítí dobře i v nižších a středních otáčkách, ze kterých jde velmi ochotně za plynem. V nižších otáčkách jsou sice patrné menší vibrace, ale po překročení hranice okolo 5000 ot/min se motor uklidní a běží prakticky bez vibrací. Dynamika jízdy je poměrně slušná, a i když to není nejvýkonnější motor a V7 III Special není nějaký sportovní stroj, pocitově působí motor velmi potentně a je radost ho prohánět. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 160 km/h a co se týče spotřeby, tak není problém jezdit do pěti litrů benzinu na 100 km. Ještě dodáme, že motor pochopitelně plní nejnovější emisní normy Euro4 a je spojený se šestistupňovou převodovkou. Ta je docela přesná, s motorem je dobře sladěná a pracuje se s ní příjemně.

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyladěné a jízda na nejnovější generaci tohoto ikonického stroje je podstatně lepší, než kdy dřív. Šasi je mnohem lépe vybalancované a tlumiče jsou také lepší, takže ve finále působí V7 III Special agilně a jistě v kramflecích, tedy tak, jak by to mělo být. Na klikatých okreskách je tento stroj opravdu velmi zábavný, a to hlavně v rychlostech okolo 90 km/h a s radostí se vrhá do zatáček. Pochválit musíme i dobře nastavenou kontrolu trakce a brzdný systém ABS, které zasahují až v případě, že je to opravdu potřeba. Jinak zůstávají nezištně v pozadí a jízdu nijak zvlášť neruší. Podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme kyvku se dvěma tlumiči, u kterých jde nastavit předpětí. Jízda je za všech okolností stabilní a prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem. Pochvalu si určitě zaslouží také brzdy, které nemají se zastavením tohoto 193 kg těžkého motocyklu žádné větší problémy. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 320 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový třmen Brembo a vzadu sedí 260 mm disk a třmen se dvěma pístky.

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

Výbava
Standardní výbava je veskrze průměrná a v základu se můžete těšit na brzdný systém ABS a kontrolu trakce stavitelnou ve dvou úrovních. Potěší i možnost spárovat palubní desku s chytrým telefonem, a to prostřednictvím kitu MG-AP. Samotná palubní deska je jednoduchost sama a svým designem a stylem se k této mašině perfektně hodí. Řidič má před sebou dva velké budíky, přičemž ten levý ukazuje rychlost a pravý zase otáčky. V tachometru pak sedí i malý displej zobrazující aktuálně zařazený převodový stupeň a neschází ani klasické informační diody. Díky jednoduché grafice je všechno přehledné a čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle. Na délku měří tento stroj 2185 mm, je vysoký 1110 mm a jeho sedlo, které je příjemně pohodlné, je umístěno ve výšce 770 mm. Nádrž zvládne pojmout hezkých 21 litrů paliva (4 litry jsou rezerva) a dojezd na plné natankování je velmi dobrý. Vyplétaná retro kola vypadají opravdu skvěle, vpředu najdeme kolo o průměru 18 palců (s pneumatikou o rozměru 100/90) vzadu je kolo o palec menší s pneumatikou o rozměru 130/80. Přední světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i zpětná zrcátka, která poskytnou řidiči dobrý přehled o dění za ním.

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

Kvalita a spolehlivost
Úroveň dílenského zpracování je určitě dobrá a tento prvek se v posledních letech u strojů Moto Guzzi opravdu hodně zlepšil. Celkově působí tato mašina velmi robustně, bytelně a tak nějak poctivě, což určitě chválíme. Co se týče spolehlivosti, tak ta by měla být v nejlepším pořádku a hlavně motor by měl vydržet opravdu pořádný zápřah. Jeho výkon totiž není zbytečně přetažený a vlastně má slušnou rezervu, takže neběží prakticky nikdy na hraně svých možností. Při pravidelném servisu a dodržení intervalů by mělo být všechno bez problémů.

Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího

Verdikt
Moto Guzzi V7 III Special je ve všech ohledech povedený stroj a vlastně se jedná o tu nejlepší generaci V7 vůbec. Zůstal zde původní duch klasických strojů Guzzi a výrobce je doplnil moderními prvky, přičemž oba tyto světy spolu skvěle koexistují a fungují na jedničku s hvězdičkou. Motor má charakter, ve vyšších otáčkách běží prakticky bez vibrací a je to taková ideální pohonná jednotka na každý den. Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyladěné a zcela jistě se jedná o nejlépe jezdící V7 všech dob. Na okreskách je to vpravdě zábavný stroj, zadní tlumiče umožňuje nastavení předpětí a brzdy jsou dostatečně výkonné. Výbava sice není nějak zázračná, ale to vůbec nevadí a spíše spartánská výbava se k celkovému stylu Guzzi V7 skvěle hodí. Na závěr zmíníme i velmi dobré dílenské zpracování, které patří určitě do nadprůměru.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V7 III Special: Do třetice všeho nejlepšího


počet příspěvků: 1

Leoš

27.07.2017 v 15:42

Já nevím, ale slova o tom, že motor vlastně chodí hladce až nad 5 tisíc otáček/min mě k retrostroji nějak moc nesedí. Chtělo by to více posat ty vybrace, protože nějaké vybrace u retrostroje jsou žádoucí, patří to k požitku z jízdy, nicméně jestli z toho už po půl hodině jízdy brní ruce až je to nepříjemné, tak je to hov.. :-)

Odpovědět

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.