Přeposlat Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

24.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Bullit Hero 125 je určitě povedeným strojem a patří mezi ty nejlepší motocykly pocházející z daleké Číny. Má sice příšerně vysoké sedlo a na silnici působí tak trochu neohrabaně a ztuhle, ale má také své neoddiskutovatelné kouzlo, zajímavý styling a za rozumné peníze nabídne obstojnou výbavu.

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

Motor
O pohon stroje Bullit Hero 125 se stará motor, který je víceméně přesnou kopií jednotky Suzuki z motocyklu GN125. Motor je to tedy velmi jednoduchý, ale díky přímému vstřiku paliva plní nejnovější emisní normy Euro4 a ještě dodáme, že o chlazení se stará vzduch. Tento čtyřtaktní jednoválec disponuje zdvihovým objemem 125cc, SOHC rozvodem a jeho nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 8.5 kW, tedy 11.5 koně. Kromě plnění aktuálních emisních norem je tento motor poměrně zastaralý, při jízdě neběží zrovna dvakrát klidně a poměrně dost vibruje. Neběží tedy tak klidně a vyrovnaně, jako jeho modernější konkurenti v podobě kapalinou chlazených DOHC jednoválců, ale své osobité kouzlo tento motor má. Možná právě proto, že běží tak obhrouble a působí jako retro, se jedná o zajímavou jednotku. Dynamika určitě není zázračná a maximální rychlost tohoto stroje se pohybuje okolo 96 km/h s tím, že pohodlná cestovní rychlost leží ještě níž. Spotřeba ale špatná není a dá se bez větší snahy jezdit za zhruba 3.5 litru na 100 km jízdy, což je solidní. Převodovka je pětistupňová a pracuje se s ní docela příjemně.

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

Jízda a ovladatelnost
Díky macatým pneumatikám Kingstone působí tato mašina na silnici tak trochu líně a neohrabaně, ale široká řidítka zase dají řidiči pocit dominance, a to i při nízkých rychlostech třeba okolo 80 km/h. Jízdní vlastnosti určitě nejsou dokonalé, ale svým způsobem se chová tento stroj zajímavě a jeho hlavním teritoriem je město či příměstské silnice. Ve středně velkém městě se cítí jako ryba ve vodě a řezat zatáčky v přeplněných městských ulicích je až překvapivě zábavné a podivně uspokojující. Pokud by na světě vypukla zombie apokalypsa, Hero 125 by byl na její absolvování prakticky ideální stroj, a to nejen kvůli svému postapokalyptickému vzhledu. Podvozek je postavený na USD vidlici vpředu a vzadu najdeme klasickou kyvku s olejovým tlumičem, přičemž tato kombinace nabídne solidní míru komfortu a dobrou stabilitu. Poměrně slušná je i brzdná soustava skládající se z 275 mm kotouče vpředu a 210 mm kotouče vzadu, která nemá se zastavením tohoto 121 kg těžkého stroje prakticky žádný zásadnější problém. Brzdy mají solidní výkon, nevadnou a dobře se dávkují.

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

Výbava
Výbava je sice pouze základní, ale vyloženě špatná určitě není a je zde několik prvků, které nás překvapily. Třeba podvozek, ten je částečně stavitelný, u zadního tlumiče jde nastavit předpětí a vpředu zase odskok, což není v této třídě určitě běžné. Součástí výbavy jsou také různé ochranné prvky, včetně malého předního ochranného skla a neschází ani brzdný systém CBS. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2040 x 1120 x 915 mm a pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 860 – 910 mm. Palubní deska uložená za předním ochranným štítem, je nesmírně jednoduchá a jedná se vlastně pouze o malý analogový budík. Ten zobrazuje rychlost, ujetou vzdálenost a je obsypaný informačními diodami, což je tak nějak všechno. K minimalistickému stylu tohoto scrambleru se to ale docela dobře hodí. Přední světlomet je poměrně výkonný a zpětná zrcátka jsou klasicky kruhová, ale určitě mohla být nepatrně větší. Přední kolo disponuje průměrem 18 palců, zadní je o palec menší a jak jsme se již zmínili, na kolech jsou obuty pneumatiky Kingstone. Nádrž zvládne pojmout 9 litrů paliva a dojezd na jedno natankování se tak pohybuje okolo 240 km, což není špatné.

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o kompletně čínský motocykl, takže je jasné, že úroveň zpracování nebude tak dobrá, jako u věhlasnějších konkurentů. Na první pohled tomu ani tak není, Bulit Hero 125 je dobře vyrobený a působí poměrně bytelně a odolně, ale za pár let bude pravděpodobně všechno jinak a odolnost určitě nebude tak velká, jako například u japonských mašin. Motor by ale měl každopádně přežít všechno, protože je velmi jednoduchý a moc věcí k porouchání na něm není. Pochválit určitě musíme velmi povedený design a styling, stejně tak jako rozumnou cenu. Ta se pohybuje po přepočtu okolo 72 500 Kč, což není vůbec špatné, ale u čínského stroje to tak nějak očekáváte.

Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler

Verdikt
Bullit Hero 125 je určitě povedeným strojem a patří mezi ty nejlepší motocykly pocházející z daleké Číny. Má sice příšerně vysoké sedlo a na silnici působí tak trochu neohrabaně a ztuhle, ale má také své neoddiskutovatelné kouzlo, zajímavý styling a za rozumné peníze nabídne obstojnou výbavu. Motor sice plní nejnovější emisní normy, ale v celkovém pohledu je zastaralý a nemoderní, ale zase je vcelku úsporný a nabídne parádní zvukový doprovod, který v této třídě motocyklů jen tak neuslyšíte. Hero 125 je zkrátka takovým strojem do nepohody, který si na nic nehraje a dělá přesně to, co se od něho očekává.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Bullit Hero 125: Postapokalyptický retro scrambler


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.