Přeposlat Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

21.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Legendární výrobce skútrů Vespa představil nový a opravdu zajímavě vypadající model, který dostal jméno Sei Giorni. Tento stylový kousek se bude prodávat pouze v omezené sérii, ale prozatím není bohužel jasné, kolik jich Vespa vlastně pustí na trh.

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

Pokud je vám označení Sei Giorni povědomé, tak se v historii Vespy pravděpodobně velmi dobře vyznáte, protože tento model v minulosti opravdu existoval. Byl vyvedený v zelené barvě a dalo by se tedy říct, že tato novinka je vlastně jeho moderní reinkarnací. Částečně tomu tak je, nicméně to není jediný důvod vzniku tohoto stroje. Tím hlavním důvodem je odkaz na slavnou historii Vespy, a to konkrétně rok 1951. V něm závodní tým Piaggio Squadra Corse ohromil nejen motocyklový svět svým triumfem na jednom z nejnáročnějších závodů vůbec, podniku Sei Giorni Internazionale v italském městě Varese. Už původní verze byla pojmenována podle tohoto význačného triumfu a Vespa se díky celkově devíti vítězstvím v tomto podniku vyšvihla mezi legendy. Jako základ této limitované edici posloužil model GTS, takže máme před sebou nejvýkonnější Vespu všech dob s potentním motorem a skvělou dynamikou. Jeden z hlavních poznávacích znaků tohoto modelu je stylové zelené zabarvení, které dostalo označení Verde Matt (matná zelená) a pod sedlem si pak lze všimnout startovního čísla, které bude pro každý jednotlivý kus jiné.

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

Naprosto bezpečně ale poznáte tuto novinku podle přední části, kde má své místo světlomet umístěný trochu netradičně na předním blatníku a to je jeden z prvků, který si edice Sei Giorni vypůjčila z původního modelu z roku 1952. Tento systém ukotvení světlometu dostal označení ,,faro basso“, což v doslovném překladu znamená ,,nízký maják“. Velmi dobře pak vypadají i kulatá zpětná zrcátka vyvedená v chromu a malý ochranný štít, za kterým se nachází elegantně vypadající palubní deska. Ta se skládá ze dvou analogových budíků, přičemž horní ukazuje stav paliva v nádrži a ten umístěný nepatrně níž pak aktuální rychlost. Ve spodní části tachometru se nachází počítadlo ujetých kilometrů a ještě níž má své místo malý displej a doprovodné informační diody. Palubní deska je jednoduchá, vcelku minimalistická a ke stylu tohoto skútru se perfektně hodí. Ještě dodáme, že řidítka jsou kompletně nová a pohodlně vypadající sedlo disponuje kontrastním prošíváním a madlem pro spolujezdce.

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

Pozornost přitáhnou určitě i krásná litá kola vyvedená v černé barvě, která je doplněna červeným dekoračním páskem. Pod tímto retro kabátkem se ale samozřejmě ukrývá moderní výbava poplatná současné době a majitel se může těšit například na brzdný systém ABS, LED denní svícení (supluje zároveň i funkci blinkrů) nebo USB port uložený v oblasti prostoru pro nohy. Za příplatek pak bude možné dopřát si spoustu doplňkové výbavy a úložný prostor pod sedlem zvládne pojmout plnohodnotnou přilbu. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1950 x 1375 x 770 mm a již zmíněné sedlo je uloženo ve výšce 790 mm. Co se týče motoru, tak ten je zastoupený čtyřtaktním jednoválcem o zdvihovém objemu 300cc se čtyřmi ventily a kapalinovým chlazením. Tato pohonná jednotka pochází z modelu GTS 300 a případný zájemce se může těšit na nejvyšší výkon 15.6 kW (21.2 koně) při 7750 ot/min a točivý moment 22 Nm při 5000 ot/min.

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

Tento motor disponuje přímým vstřikem paliva, samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro 4 a výrobce se chlubí tím, že nabídne bleskovou odezvu na přidání plynu a skvělou použitelnost ve všech situacích. Maximální rychlost se může vyšplhat až na 118 km/h a průměrná spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.4 litru paliva na 100 km jízdy. Nádrž má objem 8.5 litru paliva, takže dojezd na plné natankování bude solidní a o zastavení se postará soustava složená z kotoučových brzd vpředu i vzadu. Prozatím není bohužel jasné, v kolika kusech se Vespa Sei Giorni dostane na trh a nic se ještě neví ani o ceně. Dá se ale čekat, že to bude poměrně drahý kousek a s přehledem nejdražší model v nabídce výrobce. Jen pro ilustraci, Vespa GTS 300, ze které tato novinka vychází, stojí na našem trhu 149 990 Kč s DPH a je jasné, že tato limitovaná edice bude ještě dražší.

Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa Sei Giorni 300: Limitovaná edice vytvořena na oslavu závodu Sei Giorni Internazionale


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.