Přeposlat Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

17.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Společnost Yamaha představila novou verzi svého velkého skútru X-Max 400, který se prodává od roku 2013. Nová varianta se pyšní přepracovaným designem, vyšší úrovní praktičnosti a nižší hmotností. Pojďme se tedy na tuto novinku podívat trochu podrobněji.

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

Určitě se nejedná o kompletně novou generaci a tento počin bychom označili spíše jako takový facelift nebo modernizaci. Změn je ale i tak poměrně dost a nový model X-Max 400 působí mnohem moderněji, než ten předchozí. V oblasti designu stojí za zmínku hlavně přepracovaná přední část, která obsahuje lehce zamračené duální světlomety a mohutnou masku s velkým ochranným štítem. Pod světlomety jsou uloženy blinkry a při pohledu zepředu vypadá nový X-Max 400 opravdu zajímavě, soustava světlometů a blinkrů vypadá jako obličej nějakého vetřelce z vesmíru. V předních světlech najdeme LEDky a koncové světlo je z těchto diod vyvedeno celé, takže Yamaha jde s dobou. Velmi dobře pak vypadá i výfuk a velké sedlo s kontrastním prošíváním, které bude určitě pohodlné. Jako celku nemáme designu tohoto velkého skútru prakticky co vytknout, je to vesměs moderní a svěží počin, který zaslouženě přitahuje pozornost. Jak jsme se již zmínili, proti předchozí verzi se ta nová pyšní vyšší úrovní praktičnosti a to by se dalo vyjádřit větším zavazadlovým prostorem pod sedlem.

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

Ten nyní zvládne pojmout dvě plnohodnotné přilby a navíc je podsvícený, takže jeho nakládání nebo vykládání bude hračka. Za zmínku určitě stojí i možnost nastavení řidítek a ochranného štítu ve dvou polohách, tudíž by si měl ideální místo najít víceméně každý. Proti předchozímu modelu se můžeme těšit na o 5 kg nižší hmotnost, která se tedy zastavila na hodnotě 210 kg (mokrá). Podvozek je postavený na nové teleskopické vidlici se zdvihem 110 mm vpředu a vzadu najdeme kyvku se zdvihem 107 mm. Za zmínku určitě stojí i elektronická parkovací brzda, takže parkování někde ve městě ve svahu nebude žádný problém. Součástí standardní výbavy je dále i brzdný systém ABS, kontrola trakce či bezklíčové zapalování s označením Smart Key. Brzdy jsou pochopitelně kompletně kotoučové, vpředu najdeme dva kotouče o průměru 267 mm a vzadu sedí kotouč stejného průměru, ale už je pouze jeden. Přední kolo disponuje průměrem 15 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměrech 120/70 a vzadu najdeme kombinaci 13 palcového kola a pneumatiky o rozměrech 150/70.

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

Už na první pohled je jasné, že se jedná o velký a robustní skútr a to jenom dokazuje jeho celková délka, která se zastavila na hodnotě 2185 mm. Šířka čítá 766 mm a výška se pohybuje mezi 1415 a 1465 mm podle toho, jak je nastavený ochranný štít. Sedlo je uloženo ve výšce 800 mm, hmotnost čítá již zmíněných 210 kg a nádrž zvládne pojmout slušných 13 litrů paliva. Palubní deska vypadá velmi moderně a skládá se ze dvou velkých analogových budíků a malého displeje, který sedí mezi nimi. Levý budík ukazuje rychlost, pravý pochopitelně otáčky a displej zobrazuje například stav paliva v nádrži, ujeté kilometry nebo teplotu. Grafika vypadá na první pohled příjemně jednoduše a dá se tedy čekat skvělá čitelnost za všech okolností. O pohon tohoto hezkého skútru se stará jednoválcový motor o zdvihovém objemu 395cc, který se pyšní kapalinovým chlazením a DOHC rozvodem. Jeho nejvyšší výkon je 24.5 kW (33 koní) při 7000 ot/min a točivý moment čítá 36 Nm při 6000 ot/min, přičemž tento čtyřtakt samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4.

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

Startér je elektrický a výrobcem vypočítaná průměrná spotřeba dosahuje hodnoty 4.18 litru paliva na 100 km, což odpovídá emisím 96 gramů CO2 na 1 km jízdy. Dynamika bude určitě velmi dobrá a tento skútr se tak neztratí ani na rychlostních cestách či dálnicích, přičemž ke zdolávání delších úseků to bude zcela jistě ideální společník. Převodovka je automatická s variátorem, což je ve světě skútrů samozřejmě klasika. Ještě se na chvíli vrátíme k systému Smart Key, který je velmi praktický a návykový. Stačí mít u sebe klíč, třeba jen někde v bundě a budete moct nastartovat pouhým otočením spínače, odemknout zavazadlový prostor pod sedlem a odemknout řízení. Na závěr ještě dodáme, že novou Yamahu X-Max 400 budou moct řídit i držitelé řidičského oprávnění skupiny A2. Tato novinka se dostane do prodeje ještě v průběhu prázdnin, a to konkrétně v srpnu a k dispozici budou tři barevné varianty (modrá Phantom, šedá Sonic a šedá Blazing). Veškeré specifikace a informace o tomto skútru jsou již k dispozici na oficiálních stránkách Yamahy, a to už i na těch českých.

Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha představila vylepšenou verzi svého skútru X-Max 400


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.