Přeposlat Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

12.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nastal čas loučení. Italská společnost Ducati představila poslední edici svého superbiku Panigale R, která dostala příznačné jméno Final Edition. Není to ale loučení pouze s modelem 1299 Panigale, nýbrž i s legendárním dvouválcovým motorem Superquadro, který brzy nahradí nově vyvinutý čtyřválec.

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

Modelová řada superbiků Panigale má ve světe motocyklů opravdu výjimečné jméno a právem platí za to nejlepší, co jde v této třídě koupit. Všechno dobré ale musí jednou skončit a to platí také pro tuto řadu, kterou velmi brzy nahradí nová a spolu s motocykly Panigale půjde do důchodu také dvouválcový motor Superquadro. Ducati totiž plánuje osadit svůj budoucí superbike úplně novým čtyřválcovým motorem a jeho představení se dočkáme pravděpodobně již velmi brzy, a to někdy na podzim tohoto roku. Vraťme se ale k finální edici, která částečně vychází z modelu 1299 Superleggera a několik prvků na ní pochází i ze závodních speciálů. Oficiální představení tohoto stroje proběhlo na slavném okruhu Laguna Seca, kde o víkendu probíhal závod mistrovství světa superbiků WSBK. Dalo by se říct, že Final Edition je mix toho nejlepšího z řady Panigale doplněný o hezký kabátek, který je vyvedený klasických italských barvách rozšířený o několik technických řešení závodních speciálů WSBK. Kombinace bílé, červené a zelené barvy je opravdu povedená a skvěle vypadají i kovaná červená kola o průměru 17 palců.

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučíDucati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

Přídi dominuje dobře známá kapotáž s dvojicí světlometů, ochranným sklem a vzadu pak najdeme minimalisticky ztvárněná koncová světla. Výfukový systém je vyvedený nad zadní kolo, je kompletně z titanu a pochází od známé společnosti Akrapovič. Právě titanový výfuk je prvek, který pochází ze závodního speciálu WSBK. Suchá hmotnost této mašiny je pouhých 168 kg a dá se tak čekat, že dynamika bude naprosto omračující a že ke zkrocení této bestie to bude chtít opravdu hodně zkušeností. Podvozek je postavený na plně stavitelné vidlici Öhlins NIX30 vpředu a vzadu najdeme jednotku Öhlins TTX36, přičemž zadní odpružení je také kompletně stavitelné. Brzdy dodala známá společnost Brembo, na předním kole sedí dva kotouče o průměru 330 mm doplněné o čtyřpístkové třmeny a vzadu pak najdeme kombinaci 245 mm disku a dvoupístkového třmenu. Palubní deska je kompletně digitální a zobrazuje například aktuální rychlost, otáčky, zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry nebo nastavení elektroniky. Elektronická výbava je pak kapitola sama pro sebe a tento stroj je nabitý těm nejmodernějšími prvky, jaké jsou ve světě motocyklů k dispozici.

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučíDucati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

Bezpečnostní balíček Safety Pack obsahuje stavitelnou kontrolu trakce a systém ABS fungující v zatáčkách a z další elektronické výbavy bychom měli zmínit také systém Wheelie Control EVO, jízdní módy, výkonnostní módy nebo Ride by Wire. To ale není všechno a majitel dostane i technologii rychlořazení, automatickou kalibraci pneumatik nebo systém Ducati Data Analyzer (DDA+). Sedlo tohoto stroje je umístěno ve výšce 830 mm a nádrž disponuje objemem 17 litrů, což ale zvládne motor při hrátkách na okruhu určitě posvačit jako nic. Když už jsme nakousli ten motor, tak vězte, že zadní kolo této mašiny pohání dvouválec Superquadro s kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Motor má sací a výfukové ventily z titanu a dostal přepracovanou klikovou hřídel, která je nyní lehčí. Tato jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 154 kW (209.4 koně) při 11000 ot/min a točivý moment se zastavil na hodnotě 142 Nm při 9000 ot/min.

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučíDucati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

To jsou opravdu úctyhodné parametry a co si budeme povídat, vyrovnat se tomuto motoru nejen co do výkonu, ale i do charakteru bude hodně obtížné a plánovaný čtyřválec pro nový superbike určitě nemá na růžích ustláno. Převodovka má klasicky šest převodových stupňů a je vybavena již zmíněnou technologií rychlořazení (DQS). Ještě dodáme, že výrobce pro tento stroj sáhl po pneumatikách Pirelli Diablo Supercorsa SP o rozměrech 200/55 vzadu a 120/70 vpředu. Přední ochranný štít pochází ze závodního speciálu a každý prodaný kus bude mít své pořadové číslo, nicméně to vypadá, že limitovaná edice to nebude a že bude Ducati tento stroj vyrábět, dokud bude zájem a dokud nepřijde nástupce. Nebude to pravděpodobně žádné žhavé sběratelské zboží, nicméně to ukáže až čas a frekvence, s jakou se bude tato finálová edice prodávat. Oficiální česká cena není známá, ale ve Velké Británii se bude tento kousek prodávat za 34 995 liber, což je po přepočtu zhruba 1,03 milionu Kč. Jen pro srovnání, verze Panigale R, ze které tato edice vychází, stojí na našem trhu 889 000 Kč.

Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučíDucati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati 1299 Panigale R Final Edition: Ikonický superbike se loučí


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.