Přeposlat Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

10.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Prozatím poslední Ninja ZX-10R je suverénně nejlepším strojem v celé řadě ZX-10R a právem patří také mezi ty nejlepší superbiky poslední doby. Nabídne nekompromisní výkon, výbušnou dynamiku, skvěle naladěný a kvalitní podvozek a v neposlední řadě také nálož užitečné a dobře fungující elektroniky.

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

Motor
O pohon superbiku Kawasaki Ninja ZX-10R se stará fantastický řadový čtyřválec, který disponuje zdvihovým objemem 998cc, kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Nejvyšší výkon tohoto motoru je 147.1 kW (200 koní) při 13000 ot/min a točivý moment o hodnotě 113.5 Nm je pak dostupný při 11500 ot/min. Z toho plyne, že motor předvádí to nejlepší až ve vysokých otáčkách a tak tomu skutečně je. V těch nízkých a středních je to ale velmi příjemná jednotka, jen tak se převaluje, brouká si a jen tak nenuceně korzovat krajinou je s tímto strojem hračka. Stačí ale vzít trochu víc za plyn a motor neskutečně a hlavně neuvěřitelně rychle vyletí do vyšších otáček a zabere silou, na kterou si člověk jen tak nezvykne. Dalo by se říct, že motor má dvě tváře, jednu poměrně přívětivou a tu druhou naprosto šílenou. Dynamika jízdy je omračující a maximální rychlost se blíží hranici 300 km/h, nicméně to je v kategorii superbiků o výkonu okolo 200 koní tak nějak samozřejmé. Motor musíme určitě pochválit i za velmi klidný, sametový chod s minimem vibrací. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, jenom řadička není umístěna úplně ideálně a je potřeba si na to zvyknout.

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou skvělé a hlavně perfektně čitelné za všech okolností, což je u takto výkonného a divokého stroje nutností. Prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem a reakce na cokoliv jsou velmi rychlé a přesné. Hlavním teritoriem tohoto stroje jsou samozřejmě klikaté okresky a místem, kde se dá její potenciál využít naplno, je pochopitelně závodní okruh. Na okresních cestách s ne úplně ideálním povrchem se dá spolehnout na povedený podvozek, který je zvládá až překvapivě dobře žehlit a míra komfortu tak není vůbec špatná. Parádní stabilita i ve vysokých rychlostech je pak samozřejmostí. Podvozek je samozřejmě plně stavitelný, zdvih předního odpružení je 120 mm a toho zadního 114 mm. Brzdnou soustavu dodala známá italská společnost Brembo a její síla je neoddiskutovatelná, ale nástup není úplně bleskový a při potřebě opravdu rázného zastavení je nutné za brzdy vzít trochu víc. Brzdy ale nevadnou ani při agresivnějším používání a jejich výkon se poměrně slušně dávkuje, takže si zaslouží pochvalu. Na předním kole najdeme dva kotouče o průměru 330 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové třmeny a vzadu najdeme kombinaci 220 mm kotouče a jednopístkového třmenu.

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

Výbava
Výbava je naprosto vyčerpávající a v této třídě je víceméně běžné, že je mašina doslova nabitá tou nejmodernější elektronikou. Nejinak je tomu i u Kawasaki Ninja ZX-10R a v její výbavě najdeme například kontrolu trakce (S-KTRC), systém řízeného rozjezdu Launch Control (KLCM) stavitelný ve třech úrovních nebo ABS systém pojmenovaný Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS). Neschází ani technologie rychlořazení a nad tím vším bdí moderní řídící jednotka Bosch IMU (Inertial Measurement Unit). Palubní deska se skládá z podlouhlého otáčkoměru, pod kterým se nachází klasický displej zobrazující doprovodné informace typu rychlosti, zařazeného převodového stupně, nastavení elektroniky, ujeté vzdálenosti či stavu paliva v nádrži. Otáčkoměr je skvělý a pořád dobře čitelný, ale displej vykazuje na přímém slunečním světle odlesky a s čitelností to není až tak slavné. Sedlo je uloženo ve výšce 835 mm, rozvor náprav se zastavil na hodnotě 1440 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Ještě zmíníme pohotovostní hmotnost, která se zastavila na hodnotě 206 kg. Zajímavá litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

Kvalita a spolehlivost
U takto drahého a moderního motocyklu se dá předpokládat precizní dílenské zpracování a to majitel skutečně dostane. Všechno sedí dobře na svém místě a celý tento stroj je postavený na kvalitních, značkových komponentech, což se promítne také do spolehlivosti. Ta bude určitě příkladná, protože v této disciplíně mašiny od Kawasaki tradičně vynikají, a pokud majitel nezanedbá předepsaný servis, určitě mu bude Ninja sloužit dlouho a dobře. Ano, je zde plno elektroniky, ale Kawasaki s ní má spoustu zkušeností a žádné závažné problémy nikdy hlášeny nebyly.

Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike

Verdikt
Prozatím poslední Ninja ZX-10R je suverénně nejlepším strojem v celé řadě ZX-10R a právem patří také mezi ty nejlepší superbiky poslední doby. Nabídne nekompromisní výkon, výbušnou dynamiku, skvěle naladěný a kvalitní podvozek a v neposlední řadě také nálož užitečné a dobře fungující elektroniky. Kontrola trakce je pravděpodobně nejlepší napříč motocyklovým světem a i zbytek elektronických prvků je skvělý. Jízdní vlastnosti jsou parádně vyladěné, čitelné a motocykl je hlavně komunikativní, takže řidič bude vždy vědět, co se děje a co se chystá. Brzdná soustava je dostatečně výkonná a dílenské zpracování precizní. Určitě se povedl i design, v jedovaté zelené to tomuto stroji nebývale slušní a právem budí pozornost všude, kde se ukáže.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja ZX-10R: Elektronikou nabitý superbike


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.