Přeposlat Yamaha D'elight: Malý a šikovný městský skútr

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha D'elight: Malý a šikovný městský skútr

05.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Yamaha D'elight je velmi povedený městský skútr, který zaujme elegantním designem, nízkými provozními náklady a příjemnou ovladatelností. Do hustého městského provozu je to zkrátka ideální společník a je také velmi praktický, což se samozřejmě počítá.

Yamaha D'elight: Malý a šikovný městský skútr

Motor
Srdcem malého skútru Yamaha D'elight je jednoválcový čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 125cc, který disponuje vzduchovým chlazením a SOHC rozvodem (dva ventily). Nejvyšší výkon této jednotky je 6.2 kW (8.4 koně) při 6750 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 9.8 Nm při 5250 ot/min. To sice není mnoho, ale pro městský provoz, kam je tento skútr určený, to naprosto stačí a rozjezd ze semaforů je svižný a příjemně rychlý. Na nějaké divočení na okreskách to sice není, ale k tomu tento model ani není primárně určený. Určitě musíme pochválit, jak lehce jde motor do otáček a také naprosté minimum vibrací. Po většinu času o něm ani nebudete vědět. Odezva na přidání plynu je příkladně rychlá a celkově je tento motor velmi přátelský a naprosto ideální pro každodenní soužití. Maximum výkonu je položeno relativně nízko, takže žádná výkonnostní špička se nekoná, ale to vůbec nevadí. Musíme pochválit nízkou spotřebu paliva, která se průměrně pohybuje okolo 2 litrů paliva na 100 km. Provozní náklady jsou tedy velmi nízké a to je dobře, protože to je u malých městských skútrů alfou a omegou. Převodovka je automatická s variátorem a je s motorem dobře sladěná.

Yamaha D

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a staví na nízké hmotnosti, která dosahuje hodnoty 99 kg (mokrá). Díky tomu je manévrování nesmírně jednoduché i v nižších rychlostech a zvládnout tento skútru nebudou mít problém ani dívky. Na změny směru jízdy reaguje skútr ochotně a při rychlejší jízdě působí příjemně agilně a sportovně. V oblasti prostornosti si není moc na co stěžovat, místa pro nohy je dostatek a míra komfortu je tak nějak standardní. Skútr si poradí s klasickými nerovnostmi, nicméně na větších už přestávají tlumiče stíhat a rázy jsou poměrně dost patrné. Svůj podíl viny na tom mají i malá kola. Podvozek je postavený na teleskopické vidlici se zdvihem 81 mm vpředu a vzadu sedí kyvná vidlice se zdvihem 68 mm. Problémy nejsou ani v oblasti brzd, které nemají se zastavením tohoto skútru žádné větší problémy a jejich výkon je naprosto dostatečný. Jejich nástup sice není nějak extra rychlý, ale celkově je na ně spolehnutí za všech podmínek. Na předním kole sedí kotouč o průměru 180 mm a vzadu má své místo klasický buben, který disponuje průměrem 152 mm.

Yamaha D

Výbava
Výbava není špatná a dostanete všechno, co budete pro jízdu ve městě potřebovat. U takto koncipovaných skútru je samozřejmě důležitá praktičnost a ta je dobrá, protože úložný prostor pod sedlem zvládne pojmout 30 litrů zavazadel. To znamená, že pod sedlo v pohodě uložíte plnohodnotnou přilbu a ještě zůstane trocha místa na nějaké ty drobnosti. Za příplatek je pak možné přikoupit si horní box o objemu 30 litrů či sadu zadního nosiče. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1805 x 1145 x 685 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1275 mm a sedlo je uloženo ve výšce 800 mm. Palivová nádrž disponuje objemem 5.5 litru a díky úspornému motoru je dojezd na plnou nádrž dobrý a pohybuje se okolo 270 km. Pochvalu si zaslouží i jednoduchá, avšak elegantní a stylová palubní deska skládající se z velkého otáčkoměru a malého displeje. Grafika je příkladně jednoduchá a čitelnost naprosto bezproblémová i na přímém slunečním světle. Přední světlomet je dostatečně výkonný, nicméně zpětná zrcátka mohla být určitě o něco větší, protože neposkytují úplně ideální přehled o dění za řidičem. Přední kolo disponuje průměrem 12 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměru 90/90 a vzadu pak najdeme kombinaci 10 palcového kola a pneumatiky o rozměru 100/90.

Yamaha D

Kvalita a spolehlivost
Yamaha nemá s kvalitou svých motocyklů, potažmo skútrů, vůbec žádný problém a je to vidět i na tomto modelu. Je velmi dobře zpracovaný, všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. V oblasti spolehlivosti by také mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o jednoduchý kousek bez složité elektroniky a není tu tak moc věcí, které by se mohly pokazit. Při alespoň standardní údržbě bude tento skútr sloužit svému majiteli určitě dobře a dlouho.

Yamaha D

Verdikt
Yamaha D'elight je velmi povedený městský skútr, který zaujme elegantním designem, nízkými provozními náklady a příjemnou ovladatelností. Do hustého městského provozu je to zkrátka ideální společník a je také velmi praktický, což se samozřejmě počítá. Motor moc výkonu nepobral, ale do města to v pohodě stačí a nabídne hlavně rychlou odezvu na přidání plynu při nízké spotřebě. Jízdní vlastnosti jsou dobré, výbava také a k vytknutí je víceméně pouze absence 12V zásuvky. Pochvalu si zaslouží i povedená palubní deska a kvalitní dílenské zpracování, přičemž plusovým bodem je rozhodně i rozumná cena pohybující se okolo 50 000 Kč.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha D'elight: Malý a šikovný městský skútr


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.