Přeposlat Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

03.07.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Aprilia RS 125 je velmi povedená malorážka, která zaujme jak svým povedeným designem, tak skvěle vyladěnými jízdními vlastnostmi a kvalitním zpracováním. Replika MotoGP s technologií rychlořazení je pak ještě o stupínek hezčí a lepší, ale je také dražší.

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

Motor
O pohon motocyklu Aprilia RS 125 se stará jednoválcový čtyřtaktní motor, který disponuje zdvihovým objemem 124.2cc a DOHC rozvodem. Jeho nejvyšší výkon je 15 koní a točivý moment dosahuje hodnoty 10.4 Nm, což jsou poměrně slušné hodnoty stačící na obstojnou dynamiku. Maximální rychlost tohoto stroje se pohybuje okolo 130 km/h a do zhruba 100 km/h má motor dostatek síly a jde poměrně ochotně za plynem. Jeho projev je ale celkově docela plochý, ve středních otáčkách zatahuje spíše méně, než více a nějakou výraznější gradaci výkonu také nečekejte. Omezovač pak utne motor v rozletu při 11 000 ot/min a určitě musíme pochválit hlavně jeho klidný, vyvážený chod. Míra vibrací je příjemně nízká a potěší i slušná spotřeba paliva, která se pohybuje okolo 3.8 litru na 100 km. Motor tedy není žádný trhač asfaltu, ale veskrze se jedná o příjemnou jednotku jako stvořenou i pro méně zkušené nebo začínající řidiče. Ještě dodáme, že tento jednoválec plní emisní normy Euro4 a převodovka je klasicky šestistupňová, přičemž s motorem je velmi dobře sladěná.

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou v celkovém pohledu velmi dobré a výrobci se povedl naladit podvozek opravdu obstojně. Na silnici sice tato generace nepůsobí tak ostře a odhodlaně, jako ta minulá, ale zase je příjemnější na ovládání a každodenní soužití. Přilnavost je parádní, motocykl jde ochotně do zatáček a poslouchá na slovo. Na klikatých okreskách se cítí jako doma a prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem. Určitě potěší i velmi dobrá stabilita a příjemná ovladatelnost v nižších rychlostech. Výrobce myslel i na řidiče vyšších postav, kteří se budou na této mašině cítit dobře, protože místa je na ní dost a nebudou tak nijak zvlášť omezeni. Podvozek je postavený na přední USD vidlici se zdvihem 110 mm a vzadu najdeme asymetrickou kyvku s tlumičem a zdvihem 120 mm. Žádnou výtku nemáme ani k brzdám, které mají dostatek síly a ta se navíc příjemně dávkuje. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 300 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový radiální třmen a vzadu pak sedí kombinace 218 mm kotouče a jednopístkového třmenu.

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

Výbava
Výbava je poměrně solidní a za své peníze dostane majitel například hliníkový rám, obrácenou vidlici nebo radiální brzdy se systémem ABS (Bosch). Není to sice špičková výbava, ale vzhledem k třídě je dostatečná. Je ale trochu škoda, že například USB port je k dispozici pouze za příplatek, takže za možnost propojení motocyklu s chytrým telefonem si bohužel budete muset zaplatit navíc. Palubní deska je velmi povedená a skládá se z velkého, analogového otáčkoměru a displeje, který zobrazuje zbytek důležitých informací typu rychlosti nebo ujetých kilometrů. Čitelnost je bezproblémová i na přímém slunci. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 1968 x 1135 x 760 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1353 mm a sedlo je uloženo ve výšce 820 mm. Nádrž zvládne pojmout 14.5 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je velmi dobrý a lze se dostat na až zhruba 380 km. Za zmínku pak určitě stojí i hezká kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu. Zpětná zrcátka jsou dostatečně rozměrná, takže poskytnou řidiči dobrý přehled o dění za ním a výtky nemáme ani ke slušně výkonnému přednímu světlometu.

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je bez debat velmi dobré, motocykl je postavený bytelně a obsahuje samé kvalitní komponenty. Žádné problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože to není elektronikou přecpaný stroj a pro spolehlivou službu by mu měla stačit základní údržba a dodržování servisních intervalů. Zmíníme také design, který je naprosto parádní a Aprilia RS 125 patří mezi nejlépe vypadající mašiny ve své třídě, a to zvláště v replice MotoGP. Ta je sice dražší, než standardní verze, ale zase je vybavena technologií rychlořazení a to je v této kategorii motocyklů určitě hodně cool. I základní verze je dražší, než většina konkurentů a Aprilia tedy nastavila cenovku poměrně sebevědomě.

Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě

Verdikt
Aprilia RS 125 je velmi povedená malorážka, která zaujme jak svým povedeným designem, tak skvěle vyladěnými jízdními vlastnostmi a kvalitním zpracováním. Replika MotoGP s technologií rychlořazení je pak ještě o stupínek hezčí a lepší, ale je také dražší. Ona celkově je cena tohoto stroje nastavena poměrně sebevědomě a konkurenční mašiny v této třídě koupíte podstatně levněji. Na druhou stranu, Aprilia má velmi dobré jméno, dílenské zpracování je výborné a slušná je i výbava, takže fanoušky značky určitě vyšší cena nijak zvlášť nerozhodí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Aprilia RS 125: Nejhezčí stroj ve své třídě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.