Přeposlat Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

26.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Peugeot Django 125 je po všech stránkách povedený skútr, který nabídne kombinaci retro vzhledu, příjemného motoru a dobrých jízdních vlastností. Je také příjemně praktický, dobře se řídí a v hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě.

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

Motor
Zadní kolo skútru Peugeot Django 125 roztáčí klasický jednoválec chlazený vzduchem, který disponuje čtyřmi ventily a zdvihovým objemem 125cc. Nejvyšší výkon této jednotky je 7.5 kW, tedy něco málo přes 10 koní, což je v této třídě takovým standardem a na nějaké trhání asfaltu můžete zapomenout. Nicméně, dynamika je velmi slušná a pro potřeby takto koncipovaného modelu naprosto dostatečná, přičemž při rychlém rozjezdu ze světel na křižovatce budete jen těžko hledat konkurenci. Už na první pohled je dobře patrné, že tento skútr je vyvedený v retro stylu a tomu odpovídá také přítomnost startovací páky. Ano, tento hezký skútr jde probudit k životu i klasickým nakopnutím, což je příjemný a samozřejmě i praktický prvek, protože kdyby náhodou selhal elektrický startér, máte alternativu. Vraťme se ale k motoru a jeho vlastnostem. Musíme ocenit dobré reakce na přidání plynu a obstojný zátah ve středním pásmu otáček. Jak jsme se již zmínili, trhač asfaltu to není, nicméně na nějakých 90 km/h se lze s trochou větru v zádech a trpělivosti dostat, takže opustit město a vydat se na okresky není žádný problém. Do nějakých 80 km/h navíc skútr zrychluje až překvapivě ochotně a útlum přijde až po překročení této hranice. Převodovka je zastoupena klasickým variátorem a ten je s motorem dobře sladěný.

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

Jízda a ovladatelnost
Hlavním teritoriem tohoto modelu je město a příměstské cesty, ve kterých si počíná naprosto suverénně a v tomto prostředí se Django cítí jako doma. Není to sice nějaký extra lehký model, jeho provozní hmotnost dosahuje 135 kg, ale ovladatelnost je perfektní i v nízkých rychlostech a pocitově působí podstatně lehčím dojmem. V hustém městském provozu je Django parádně obratný, pohotově reaguje ne změny směru jízdy a proplétání se mezi automobily je na tomto retro kousku opravdu zábava. Podvozek zvládne poměrně dobře odfiltrovat i méně kvalitní povrchy a pochvalu si zaslouží také ergonomie, ke které nemáme žádné větší výhrady. Místa je dostatek i pro vyšší jedince, posed za řidítky je pohodlný a celkově se na palubě bude řidič cítit velmi příjemně. Když přijde na otázku brzdění, můžete se spolehnout na dvojici kotoučových brzd a na předním kole najdeme kotouč o průměru 200 mm. Výkon brzdné soustavy je velmi dobrý a když budete potřebovat, zastavíte tento ne úplně nejlehčí skútr rychle a s vervou. Výkon brzd se navíc poměrně dobře dávkuje a díky systému SBC nehrozí žádné krizové situace.

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

Výbava
Výbava tohoto modelu je poměrně slušná a při koupi si může majitel vybrat jednu z hned pěti verzí (Heritage, Evasion, Sport, Allure a S). Rozdíly jsou pochopitelně ve výbavě i stylu a například model Sport je osazený sedadlem pouze pro jednoho (to je ale možné změnit), verze Allure navíc disponuje ochranným štítem či kufrem a Evasion má zase přední nosič. Vybere si zkrátka každý. Prostor pod sedlem je poměrně objemný, vejde se do něj plnohodnotná přilba a ještě zbude trocha místa na různé drobnosti. Neschází ani malá přihrádka v místě pro pravou nohu a v tomto prostoru najdeme také 12V zásuvku. U levé nohy je ukryto víčko nádrže. Kompletní rozměry tohoto skútru jsou 1925 x 1190 x 710 mm a nádrž zvládne pojmout 8.5 litru paliva, přičemž dojezd na jedno natankování určitě není špatný. Velkou pochvalu si zaslouží palubní deska vyvedená v retro stylu, která se k Djangovi perfektně hodí. Ta se skládá z velkého, analogového tachometru, v jehož středu je umístěný displej zobrazující stav paliva v nádrži, teplotu nebo ujeté kilometry. Čitelnost je velmi dobrá za všech podmínek, i na přímém slunečním světle. Vypíchnout musíme také přítomnost moderního LED osvětlení a použitelná zpětná zrcátka. Kola disponují průměrem 12 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 102/70.

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

Kvalita a spolehlivost
Co se týče dílenského zpracování, tak v této oblasti si není na co stěžovat a pocitově působí Django 125 velmi kvalitním dojmem. A on to není jenom pocit, je to skutečně pravda a je vidět, že si dal výrobce při jeho stavbě opravdu záležet. Všechno hezky sedí na svém místě a nikde nic nevrže ani při jízdě po rozbitém městském tankodromu. Brzdy jsou kvalitní, zbytek komponent také a sedlat Djanga je tedy vesměs velmi příjemnou záležitostí. Cena tohoto modelu na našem trhu startuje na částce 79 900 Kč za verzi Heritage a nejdražší je varianta Allure, která stojí 89 900 Kč.

Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města

Verdikt
Peugeot Django 125 je po všech stránkách povedený skútr, který nabídne kombinaci retro vzhledu, příjemného motoru a dobrých jízdních vlastností. Je také příjemně praktický, dobře se řídí a v hustém městském provozu se cítí jako ryba ve vodě. Naladění podvozku se povedlo, nerozhodí ho ani méně kvalitní povrchy a slušná je i cena začínající na částce 79 900 Kč. Do většího města je Django 125 prakticky ideální společník na každý den, který svého majitele nikdy nezklame.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot Django 125: Povedený retro skútr do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.