Přeposlat Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

23.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Multistrada 950 je vstupenkou do světa řady Multistrada a tento stroj se velmi podobá větší mašině Multistrada 1200, avšak má menší motor a celkově trochu hroší specifikace. To ale ničemu nevadí, protože se jedná o naprosto perfektní motocykl právem patřící na vrchol své třídy.

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

Motor
O pohon cestovní mašiny Ducati Multistrada 950 se stará motor Testastretta 11, což je kapalinou chlazený dvouválec s válci uloženými do L. Tento dvouválec disponuje zdvihovým objemem 937cc, plní nejnovější emisní normy Euro4 a jeho výkon je 83.1 kW, tedy 113 koní při 9000 ot/min. Točivý moment se zastavil na hodnotě 96.2 Nm a motor ho dosahuje při 7750 ot/min. Jedná se o poměrně klidnou pohonnou jednotku a na nějaké náhlé výbuchy výkonu můžete zapomenout, což je samozřejmě dobře, ale zabrat umí i tak opravdu s vervou. Předjíždění není s tímto motorem vůbec žádný problém, dokonce ani když se na motorce nachází dvě osoby s plnou bagáží a rozhodnete se předjíždět ve vyšších rychlostech. Zátah ve středních otáčkách je příjemný a určitě potěší i fakt, že motor běží takřka bez vibrací. Maximální rychlost se může lehce přehoupnout přes hranici 200 km/h a pochvalu si určitě zaslouží i přesná šestistupňová převodovka s antihoppingovou vícelamelovou spojkou v olejové lázni. Spotřeba se pohybuje okolo 6 litrů paliva na 100 jízdy, což není vzhledem k výkonu a poměrně robustní stavbě tohoto stroje nijak moc.

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

Jízda a ovladatelnost
Hlavní hvězdou na této mašině je plně stavitelný podvozek, který odvádí naprosto parádní práci a ve své třídě je Multistrada 950 jedním z nejlépe jezdících strojů. V základním nastavení je mašina spíše měkčí a je naladěna na komfortní notu, ale to jde samozřejmě velmi snadno změnit. Přední odpružení se skládá z plně stavitelné USD vidlice KYB a vzadu sedí plně stavitelná pružící jednotka Sachs a hliníková oboustranná kyvka. Stabilita tohoto stroje je výborná i ve vyšších rychlostech a nezalekne se ani okresky plné zatáček, ve kterých si počíná naprosto suverénně. Multistrada 950 sice trochu postrádá ostrost a živočišnost většího modelu Multistrada 1200, nicméně i tak je jízda čitelná a prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane spousta informací o dění pod kolem. Menší výtku máme pouze k tomu, že při agresivním brzdění se první čtvrtina vidlice poměrně rychle zanoří do země, celkově ale hodnotíme jízdu takřka bezchybně. Brzdy mají dostatečný výkon, dobře se dávkují a nevadnou ani při větším vytížení. Na předním kole najdeme dva brzdné kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují radiální čtyřpístkové třmeny a vzadu má své místo kombinace 265 mm kotouče a dvoupístkového třmenu.

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

Výbava
Vzhledem k relativně nízké ceně, kterou si Ducati za tento stroj žádá, je výbava velmi dobrá a v několika ohledech dokonce i překvapí. Neschází hned čtyři jízdní módy (Sports, Touring, Urban a Enduro), brzdný systém ABS a kontrola trakce, přičemž poslední dva prvky jsou sdruženy v balíčku Ducati Safety Pack. Zatímco brzdný systém je stavitelný ve třech úrovních, kontrolu trakce jde nastavit hned v osmi. Zmínit bychom měli také manuálně stavitelný ochranný štít a brzdy od známé společnosti Brembo. Palubní deska je dle současných trendů kompletně digitální a je vyvedena v tradičním stylu Ducati. Velký displej před řidičem zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, teplotu, zařazený převodový stupeň, stav paliva v nádrži nebo nastavení ABS či kontroly trakce. Sedlo je uloženo ve výšce 840 mm a k dispozici je i možnost dopřát si výšku 820 nebo 860 mm. Nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva a dojezd na plné natankování se tak pohybuje okolo 330 km, což není vůbec špatné. Výrobce na tomto stroji použil pneumatiky Pirelli Scorpion Trail II, které disponují rozměry 120/70 R19 vpředu a 170/60 R17 vzadu.

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

Kvalita a spolehlivost
Tato mašina je od základu postavena na kvalitních komponentech a kromě toho si dal výrobce záležet také na celkovém zpracování. Z Multistrady 950 přímo čiší kvalita, bytelnost a jako celek působí tento stroj velmi odolně a budí dojem, že ho jen tak něco nerozhází, což je ale ostatně pravda. Provozní náklady nejsou nijak zvlášť vysoké a lví podíl na tom mají i prodloužené servisní intervaly, přičemž olejový je nastavený na 15 000 km a hlavní servis Desmoservis na dvojnásobek. Nakonec jsme si nechali cenu, která na našem trhu začíná na částce 339 000 Kč s DPH. To není na takto vybavený, kvalitně postavený a skvěle vypadající stroj vůbec moc.

Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla

Verdikt
Ducati Multistrada 950 je vstupenkou do světa řady Multistrada a tento stroj se velmi podobá větší mašině Multistrada 1200, avšak má menší motor a celkově trochu hroší specifikace. To ale ničemu nevadí, protože se jedná o naprosto perfektní motocykl právem patřící na vrchol své třídy. Ze svého většího sourozence si bere jen to nejlepší a navíc přidává jednodušší ovladatelnost v nižších rychlostech a samozřejmě i výhodnější cenu. Motor má dostatek výkonu a sice mu trochu schází taková ta jiskra, ale jinak je to velmi příjemná jednotka. Jízdní vlastnosti jsou vyladěné k dokonalosti a výbava je nebývale bohatá, v čele s kompletně stavitelným podvozkem a stavitelnou kontrolou trakce. Precizní dílenské zpracování už je pak pouze třešničkou na dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Multistrada 950: Nejmenší Multistrada se navýsost povedla


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.