Přeposlat Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

19.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CMX500 Rebel se na první pohled tváří jako taková nudná, šedá myška, nicméně opak je pravdou a jedná se o až překvapivě zábavný stroj. Všem se samozřejmě do vkusu netrefí, ale pokud hledáte malý, lehce ovladatelný a po všech směrech příjemný cruiser, je Rebel skvělou volbou.

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

Motor
O pohon zadního kola motocyklu Honda CMX500 Rebel se stará kapalinou chlazený paralelní dvouválec o zdvihovém objemu 471cc, který disponuje DOHC rozvodem. Nejvyšší výkon této jednotky s elektronickým vstřikem paliva je 33.5 kW, tedy 46 koní při 8500 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 44.6 Nm při 6000 ot/min a už při prvním pohledu na specifikace je jasné, že to nebude žádný divoch. Tím skutečně není, nejlépe se tento motor cítí ve středních otáčkách, kdy se jen tak převaluje a brouká si v kombinaci s minimálními vibracemi. Dynamika je taková normální, Rebel vám určitě neutrhne ruce a na nějaké divoké, zběsilé zrychlování můžete zapomenout. Maximální rychlost se ale může vyšplhat až na 160 km/h, což určitě není málo a s tímto strojem se tak neztratíte ani na dálnici. Odezva na přidání plynu je příjemně rychlá a motor je také docela úsporný, kdy není problém jezdit se spotřebou okolo 4 litrů paliva na 100 km. Jedná se tedy o takovou ideální pohonnou jednotku na každý den, která sice nijak extrémně nepřekvapí, ale ani nezklame. Převodovka je klasicky šestistupňová a pracuje se s ní dobře, je lehká a jednotlivé převodové stupně se sázejí jako po másle.

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a po několika málo prvních metrech zaujme tento stroj hlavně příjemnou pohotovostní hmotností, která čítá 190 kg. Díky tomu je Rebel bez problémů ovladatelný i nižších rychlostech, například ve městě a v kombinaci s nízkým sedlem to znamená perfektní počin i pro méně zkušené řidiče. Pochvalu si zaslouží i projev na okresce plné zatáček, kde si vede Rebel kolikrát až překvapivě dobře, protože jde s radostí do oblouku a jízda je za všech okolností skvěle čitelná. Stabilita je pak dobrá i ve vyšších rychlostech. Podvozek je sice jednoduchý, ale naladěný je takřka bezchybně a vpředu najdeme 41 mm teleskopickou vidlici bez možnosti nastavení. Vzadu pak sedí tlumící systém Pro-link, u kterého už jde nastavit předpětí, a to ve dvou stupních. Brzdná soustava je svým výkonem dimenzována dobře a na jeho nedostatek si určitě nebude nikdo stěžovat. Na předním kole najdeme jeden kotouč o průměru 264 mm zkombinovaný s dvoupístkovým třmenem a vepředu pak sedí 240 mm kotouč doplněný o jednopístkový třmen.

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

Výbava
Tento model je již na první pohled poněkud spartánský a to se promítlo také do výbavy, nicméně to nemusí být nutně nevýhoda. Jak jsme již uvedli, u podvozku je stavitelné pouze předpětí a jediným modernějším prvkem výbavy je brzdný systém ABS a digitální palubní deska. Ta se ale docela povedla, má příjemně jednoduchou a přehlednou grafiku, takže se v ní dobře orientuje a po ergonomické stránce jí není moc co vytknout. Kromě aktuální rychlosti umí zobrazit také čas, ujeté kilometry a stav paliva v nádrži. Nad a pod displejem pak sedí klasické informační diody. Kompletní rozměry této mašiny jsou 2188 x 1094 x 820 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1488 mm. Jak jsme se již zmínili, pohotovostní hmotnost čítá 190 kg a pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 690 mm. Sedí se tedy opravdu nízko, takže na zem dostanou i řidiči menšího vzrůstu a to určitě chválíme. Nádrž zvládne pojmout 11.2 litru paliva, takže dojezd na plné natankování se pohybuje okolo 280 km, což není špatné. Přední světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i kruhová zpětná zrcátka, která jsou plně použitelná. Kola mají průměr 16 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 130/90 vpředu a 150/80 vzadu.

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

Kvalita a spolehlivost
Cenově se jedná o levný a dalo by se říct, že až low cost motocykl, ale zpracování tomu neodpovídá. Je totiž velmi dobré a pocitově působí Honda Rebel velmi kvalitě a bytelně. Všechny komponenty sedí hezky na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Problémy by neměly nastat ani v oblasti spolehlivosti, protože paralelní dvouválec je již léty prověřená konstrukce s vychytanými neduhy a při dodržení servisních intervalů toho zvládne určitě hodně. Design tohoto stroje je vyvedený v retro stylu a je na první pohled možná trochu nevýrazný, ale i tak je velmi líbivý a přitažlivý.

Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro

Verdikt
Honda CMX500 Rebel se na první pohled tváří jako taková nudná, šedá myška, nicméně opak je pravdou a jedná se o až překvapivě zábavný stroj. Všem se samozřejmě do vkusu netrefí, ale pokud hledáte malý, lehce ovladatelný a po všech směrech příjemný cruiser, je Rebel skvělou volbou. Užít si ho můžou i držitelé řidičské licence skupiny A2 a kromě jistých jízdních vlastností nás potěšil i motor. Moc paliva nepotřebuje, pyšní se příjemnou odezvou na přidání plynu a jedná se o takovou přátelskou pohonnou jednotku jako stvořenou pro každý den. Výbava je spartánská, ale tak nějak se to k celkovému stylu tohoto retro modelu hodí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CMX500 Rebel: Vskutku povedené retro


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.