Přeposlat Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

12.06.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati Monster 797 je velmi povedeným strojem, který působí nesmírně přátelsky a je to taková ta klasická mašina, na kterou sednete a jedete. Nemusíte nic složitě nastavovat nebo si na něco zvykat, prostě zařadíte a užijete si zábavnou jízdu někde na klikaté okresní silnici.

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

Motor
Srdcem naháče Ducati Monster 797 je vzduchem chlazený dvouválec Desmodue o zdvihovém objemu 803cc, který působí takovým příjemně oldschoolovým dojmem. Dosahuje nejvyššího výkonu 55 kW (75 koní) při 8250 ot/min a jeho točivý moment je 68.9 Nm při 5750 ot/min. Už dle parametrů je patrné, že to není zrovna nejvýkonnější motor, nicméně je schopný dosáhnout zhruba 80 % svého točivého momentu již při 3500 ot/min a díky tomu se s ním nesmírně jednoduše pracuje. Velmi dobře se sbírá již z nízkých otáček, příjemně reaguje na přidání plynu a celkově je to velmi přátelský motor. Jeho projev je hezky čitelný a navíc skvěle zní, přičemž míra vibrací je poměrně nízká a spotřeba paliva se dá bez problémů udržet okolo 5 až 5.5 litru na 100 km. Dynamika je obstojná a maximální rychlost tohoto naháče klasického střihu se může vyšplhat až na 192 km/h. Převodovka je tradičně šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže potíže nejsou ani v tomto ohledu.

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

Jízda a ovladatelnost
Po několika prvních kilometrech zaujme Monster 797 hlavně tím, jak je lehký a jak agilně na silnici působí. Suchá hmotnost tohoto stroje je pouhých 175 kg (mokrá 193 kg) a od toho se vše odvíjí. Manévrování není problematické ani v nízkých rychlostech, v hustém městském provozu a v těch vyšších se motocykl odmění zase perfektní stabilitou. Reakce na změny směru jízdy jsou okamžité, jízda je za všech okolností čitelná a nějakých nepříjemných překvapení se nemusíte obávat. Pozice za řidítky je obstojná, avšak ochranný štít schází, takže na nějaké dlouhé cestování to ideální stoj není a slouží spíše k vyblbnutí na klikatých okreskách. Podvozek je postavený na obrácené (USD) vidlici Kayaba se zdvihem 130 mm vpředu a vzadu najdeme hliníkovou kyvku a částečně stavitelnou tlumící jednotku Sachs se zdvihem 150 mm. Pochvalu si zaslouží i brzdy, které umí docela obstojně kousnout a na pokyn k zastavení reagují opravdu dychtivě. Vpředu sedí dva kotouče o průměru 320 mm, do kterých se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Brembo (Monobloc M4.32) a vzadu najdeme kombinaci 245 mm kotouče a jednopístkového třmenu. Brzdy nevadnou, jejich výkon se dobře dávkuje a je na ně spolehnutí za jakékoliv situace.

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

Výbava
Výbava sice není špatná, ale zázračná také ne a například moderní prvky typu kontroly trakce nebo výkonnostních módů motoru schází. V základu dostanete brzdný systém ABS, již zmíněné brzdy od firmy Brembo a USB port umístěný pod sedlem. Na druhou stranu, vzhledem ke stylu této mašiny to tak nějak stačí a na armádu různých pomocníků či asistentů si při jízdě ani nevzpomenete. Palubní deska je zastoupena velkým displejem sedícím před řidičem a celý palubní systém má velmi jednoduchou grafiku, díky čemuž je perfektně čitelný i na přímém slunečním světle. Displej umí zobrazit například rychlost, otáčky, teplotu vzduchu, čas, ujeté kilometry, nastavení ABS a dokonce i napětí na baterii a upozornění na servis. V rámu nad displejem pak sedí klasické informační diody. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 805 mm a nádrž zvládne pojmout 16.5 litru paliva, takže na jednu plně natankovanou nádrž se dá s trochou cviku ujet i 300 km, což není vůbec špatné. Přední světlomet je dostatečně výkonný a žádnou výtku nemáme ani směrem ke zpětným zrcátkům, která poskytnou řidiči dobrý přehled o dění za ním. Stylová litá kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso II o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

Kvalita a spolehlivost
U Ducati jsme si v posledních letech zvykli na opravdu perfektní dílenské zpracování a platí to také pro model Monster 797. Všechny komponenty sedí dobře na své místě a pocitově působí tento stroj velmi bytelně a odolně. Žádné problémy by pak neměly nastat ani v otázce spolehlivosti, protože ve výbavě najdeme poměrně kvalitní prvky a zde použitý vzduchem chlazený motor platí za velmi spolehlivý a odolný. Olejový servis je nastavený na 12 000 km, stejně je na tom také velký servis Desmoservis a dlouhé servisní intervaly příjemně snižují provozní náklady. U nás tato Ducati stojí 229 tisíc korun, což sice není málo a ve své třídě se jedná o spíše dražší mašinu, nicméně není to ani přehnaně moc a Monster si svou cenu bez obav obhájí.

Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy

Verdikt
Ducati Monster 797 je velmi povedeným strojem, který působí nesmírně přátelsky a je to taková ta klasická mašina, na kterou sednete a jedete. Nemusíte nic složitě nastavovat nebo si na něco zvykat, prostě zařadíte a užijete si zábavnou jízdu někde na klikaté okresní silnici. Právě v tomto prostředí Monster vyniká, protože je velmi agilní, působí hezky komunikativně a je zkrátka radost ho protahovat prostředím plným zatáček. Motor sice nemá výkonu na rozdávání, ale vzhledem k nízké hmotnosti to stačí a potěší i svým příjemně čitelným chodem s dobrým zátahem už v nižších otáčkách. Výbava je omezená na základní věci, ale to ničemu nevadí a absence moderních pomocníků a asistentů je ve finále jednou z hlavních předností tohoto stroje.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati Monster 797: Klasik ze staré školy


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.