KTM


Přeposlat KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

31.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

KTM se povedlo odstranit takřka všechny neduhy předchozí generace a nejnovější model 125 Duke vrátil příznivcům KTM úsměv na tvář. Je to opravdu skvělý stroj, dobře vyladěný a nabídne hlavně kombinaci atraktivního vzhledu, zábavného, točivého motoru a perfektních jízdních vlastností.

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

Motor
Jednoválec v nitru tohoto stroje plní podmínky pro licenci A1 a pro modelový rok 2017 byl upravený tak, aby plnil nové emisní normy Euro4. Tento čtyřtakt disponuje zdvihovým objemem 124.7cc a jeho nejvyšší výkon dosahuje hodnoty 11 kW, tedy 15 koní. Pro dosažení dynamického projevu je nutné popohnat ho do vyšších otáček, nicméně má poměrně dost síly i v těch středních a funguje tedy obstojně v širším spektru, což je určitě plus. Motor je nyní příjemnější, použitelnější a míra jeho vibrací je vcelku nízká, takže se jedná o vskutku přátelskou pohonnou jednotku. Vzhledem k výkonu samozřejmě nelze čekat nějakou drtivou dynamiku, ale KTM 125 Duke je poměrně lehká mašina (suchá hmotnost čítá 137 kg), takže brzdou provozu určitě nebudete a s trochou snahy je možné dosáhnout maximální rychlosti až 120 km/h. Pochvalu si pak zaslouží i blesková odezva na přidání plynu a výrazný zvukový projev, takže v celkovém součtu patří zde použitý motor k tomu nejlepšímu v této třídě. Převodovka je klasicky šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a v tomto ohledu nejsou žádné potíže.

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

Jízda a ovladatelnost
V oblasti jízdních vlastností KTM 125 Duke určitě vyniká a proti předchozí verzi je patrné hlavně ostřejší, komunikativnější řízení, které vyniká na klikatých okreskách. Do zatáček jde tento stroj s nadšením a díky nízké hmotnosti se příjemně ovládá i v nízkých rychlostech, takže je to dobrý společník i do hustého městského provozu. Pozice za řidítky je velmi dobrá a řidič sedí trochu vysunutý směrem vpřed, takže více hmotnosti se soustředí na přední část mašiny a to má kladný vliv na odezvu od předního kola. Prostřednictvím řidítek se dostane k řidiči opravdu hodně informací a za všech okolností bude vědět, co se na silnici děje. Prostoru je na tomto stroji dostatek a díky širokým řidítkům z něj čiší agresivní styl supermota, nicméně míra komfortu je dobrá a může za to hlavně vcelku moderní podvozek. Vpředu najdeme obrácenou (USD) vidlici od společnosti WP se zdvihem 142 mm a vzadu sedí klasický tlumič se zdvihem 150 mm. Pochvalu si zaslouží i brzdy, které nemají se zastavením tohoto stroje prakticky žádný větší problém a je na ně spolehnutí za všech situací. Na předním kole má své místo kotouč o průměru 300 mm, do kterého se zakusuje třmen Bybre se čtyřmi pístky a vzadu najdeme kombinaci 230 mm kotouče a jednopístkového třmenu.

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

Výbava
Výbava je určitě nadprůměrná a už v základu se můžou majitelé těšit na poměrně moderní prvky. Kromě obligátního systému ABS od firmy Bosch (je vypínatelný) najdeme na tomto stroji také objemnou, tedy praktickou nádrž, povedenou palubní desku a LED přední světlomety. Palubní deska je zastoupena velkým displejem, který je barevný a to je pro model 125 Duke premiéra. Displej zobrazuje aktuální rychlost, otáčky, čas, zařazený převodový stupeň, ujeté kilometry a samozřejmě neschází ani informační diody. Grafika je povedená, displej je velmi jemný a čitelnost je solidní i na přímém světle. Pohodlné a prostorné sedlo je umístěno ve výšce 830 mm a nádrž zvládne pojmout 13.4 litru paliva, takže dojezd na jedno natankování je dobrý. Litá kola o průměru17 palců kombinující černou barvu s oranžovými prvky vypadají parádně a jsou na nich obuty pneumatiky o průměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu. Již zmíněný přední světlomet s LEDkami je dostatečně výkonný a žádné výtky nemíří ani směrem ke zpětným zrcátkům, která poskytnou řidiči velmi dobrý přehled o dění za ním.

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

Kvalita a spolehlivost
Pouze čas ukáže, jestli bude nová generace této mašiny spolehlivější, než ta předchozí, která trpěla občasnými problémy v oblasti kvality i spolehlivosti. Už na první pohled je ale dobře patrné, že konstrukce je velmi kvalitní, vrstva laku také a všechny komponenty sedí bez problémů na svém místě, takže se zdá, že se tento malý ,,vévoda“ vydal správným směrem. V oblasti ceny se určitě nejedná o nejdostupnější mašinu ve své třídě, nicméně vzhledem k celkovým kvalitám si výrobce vyšší cenu bez větších problémů obhájí.

KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě

Verdikt
KTM se povedlo odstranit takřka všechny neduhy předchozí generace a nejnovější model 125 Duke vrátil příznivcům KTM úsměv na tvář. Je to opravdu skvělý stroj, dobře vyladěný a nabídne hlavně kombinaci atraktivního vzhledu, zábavného, točivého motoru a perfektních jízdních vlastností. Díky vysoké míře komfortu a nízké hmotnosti se tato mašina neztratí ani ve městě, kde funguje velmi dobře a určitě potěší i kvalitní podvozek s výkonnými brzdami. Výbava je určitě nadprůměrná a vypíchnout musíme hlavně povedenou palubní desku složenou z barevného displeje. Na závěr zmíníme i dílenské zpracování, které je už na první pohled lepší, než u předchozí generace.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 125 Duke: Malý vévoda v nejlepší formě


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.