Přeposlat Honda CBR650F: Dobře vyvážený sportovec
Honda CBR650F: Dobře vyvážený sportovec
Honda CBR650F je velmi povedená mašina, která je příkladně vyrovnaná a za rozumné peníze nabídne parádní svezení. Není to nějaký nekompromisní supersport, který budí hrůzu, je to spíše dobře vyladěný stroj jednoduchý na ovládání a po všech směrech příjemný.
Motor
O pohon motocyklu Honda CBR650F se stará povedený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 649cc, který se pyšní elektronickým vstřikováním paliva, kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 64 kW (87 koní) při 11000 ot/min a jeho točivý moment se zastavil na hodnotě 63 Nm při 8000 ot/min. Z vysoko položeného výkonu je dobře patrné, že se cítí nejlépe ve vyšších otáčkách a tak tomu skutečně je. Pohodové jízdě v nízkých otáčkách se sice nikterak nebrání a i tato disciplína mu jde dobře, ale nějak to není ono a to nejlepší předvede až ve vyšších patrech otáčkoměru. Podřaďte o dva stupně dole, nechte ho vyletět do pořádných otáček a motor exploduje přívalem výkonu a odmění se také naprosto bleskovou odezvou na přidání plynu. Některé konkurenční dvouválce se sice projevují možná ještě o něco dychtivěji, ale charakter a výbušnost ve vysokých otáčkách se tomuto motoru upřít určitě nedají. Povedl se i zvukový projev a celková dynamika tohoto stroje je velmi dobrá, přičemž maximální rychlost bez problémů přesáhne 190 km/h. Motor si zaslouží pochvalu i za spotřebu, není problém jezdit okolo 5 až 5.5 litru paliva na 100 km, což je vzhledem k výkonu a dynamice velmi dobrý výsledek. Převodovka je klasicky šestistupňová a pracuje se s ní dobře, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.
Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobře vyvážené a Honda CBR650F se cítí dobře jak při pomalejší, tak při ostřejší jízdě na silnici plné zatáček. Stopu drží tento stroj opravdu dobře a z jízdy je cítit stabilita a jistota, což si určitě zaslouží pochvalu. Dobrá je i pozice za řídítky, která sice hraje na sportovní notu, ale ne přehnaně a jízda není nepohodlná ani po delší porci kilometrů. Míra komfortu je určitě solidní, stabilita ve vyšších rychlostech také a celkově není této mašině v otázce jízdy moc co vytknout. Podvozek je postavený na přední teleskopické vidlici Showa o průměru 41 mm (její zdvih je 120 mm) a vzadu najdeme tlumič Monoshock s nastavitelným předpětím a zdvihem 43.5 mm. Zmínit musíme i brzdy, které nemají se zastavením tohoto stroje žádné větší potíže a je na ně spolehnutí za všech okolností. Jejich nástup je poměrně rychlý, nevadnou a dobře se dávkují, takže se k celkovému sportovnímu pojetí této mašiny velice dobře hodí. Na předním kole najdeme dvojitou hydraulickou kotoučovou brzdu se dvěma kotouči o průměru 2 x 320 mm, do kterých se zakusují dvoupístkové třmeny a vzadu sedí klasický jeden kotouč o průměru 240 mm a jednopístkový třmen.
Výbava
Výbava bohužel není nijak zázračná a jediná modernější věc, kterou zde najdeme, je brzdný systém ABS a zadní stavitelný tlumič. Zmínit bychom měli ještě přední LED světlomet a z těchto diod je složeno také koncové světlo. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2110 x 1145 x 755 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a pohotovostní hmotností čítá 211 kg. Vcelku pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž zvládne pojmout 17.3 litru paliva, což stačí na solidní dojezd na plné natankování bez větších problémů přesahující 300 km. Palubní deska vypadá poměrně moderně a skládá se ze dvou od sebe oddělených displejů. Levý zobrazuje aktuální rychlost a otáčky a pravý zase ukazuje důležité údaje typu stavu paliva v nádrži, času nebo ujetých kilometrů. Informační diody nechybí, ale co chybí, je ukazatel zařazeného převodového stupně a to je určitě škoda. Čitelnost je díky jednoduché grafice velmi dobrá za všech okolností a to si určitě zaslouží pochvalu. Hezká litá kola vyvedená v černé barvě mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.
Kvalita a spolehlivost
Řada CBR je pověstná vysokou kvalitou zpracování a model CBR650F na tom není jinak. Pocitově působí tato mašina opravdu velmi kvalitně, poctivě a všechny komponenty a prvky sedí suverénně na svém místě. Ani v otázce spolehlivosti by neměly nastat žádné potíže, protože tento stroj je postavený na poměrně prověřeném motoru, který navíc není zbytečně vyšponovaný na co nejvyšší výkon a dalo by se říct, že je trochu podladěný. Díky tomu by měl vydržet opravdu hodně a při dodržení servisních intervalů a nějaké rozumné údržbě bude určitě všechno v pořádku. Ještě bychom měli zmínit cenu, která na našem trhu začíná na částce 224 900 Kč s DPH, což není úplně špatné a v poměru cena / výkon je Honda CBR650F dobrou volbou.
Verdikt
Honda CBR650F je velmi povedená mašina, která je příkladně vyrovnaná a za rozumné peníze nabídne parádní svezení. Není to nějaký nekompromisní supersport, který budí hrůzu, je to spíše dobře vyladěný stroj jednoduchý na ovládání a po všech směrech příjemný. Motor má dostatečný výkon, ochotně letí do otáček a motocyklu poskytuje velmi dobrou dynamiku při rozumné spotřebě. Jízdní vlastnosti jsou čitelné a tato mašina se cítí dobře jak při pohodové, pomalejší jízdě, tak při ostrém řezání zatáček někde na okresce. Výbava není nijak zázračná a víceméně dostanete pouze ty základní věci, nicméně poměrně příznivá cenovka tento prvek trochu vyvažuje. Dílenské zpracování je perfektní, přesně dle standardů Hondy a žádné problémy by neměly nastat ani v otázce spolehlivosti.
Hodnocení:
hlasů: 0
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Honda NC750X: Dokonalý univerzál
- Článek: Honda CBR650R: Následovník populární CBR650F je lepší…
- Článek: Honda X-ADV: V nové verzi s offroad režimem je lepší…
- Článek: Honda Super Cub C125: Nejprodávanější dopravní…
- Článek: Honda Forza 300: Svižný a skvěle jezdící skútr do…
- Článek: Novinky od Hondy: Superbike CBR650R a naháč CB650R
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Honda CBR650F: Dobře vyvážený sportovec
počet příspěvků: 0