Přeposlat Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

26.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Piaggio Liberty 125 iGet ABS je po všech stránkách povedený malý skútr, který je jako stvořený pro hustou městkou džungli. Mezi jeho hlavní přednosti patří úsporný motor, dobrá úroveň praktičnosti, pohodlné ovládání a skvělá ergonomie.

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

Motor
Zadní kolo malého skútru Piaggio Liberty 125 iGet ABS pohání povedený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 124.5cc, který disponuje vzduchovým chlazením, elektrickým vstřikem paliva a SOHC rozvodem (tři ventily na válec). Konstrukčně se nejedná o úplně nový motor, ale proti minulým verzím je poměrně hodně upravený, a to samozřejmě kvůli plnění emisních norem Euro4. Vstřikování paliva je elektronické a motor dosahuje nejvyššího výkonu 8 kW (necelých 11 koní) při 7500 ot/min. Točivý moment dosahuje hodnoty 10.7 Nm a je dostupný při 6000 ot/min. Výkonnostně se tedy nejedná o žádný zázrak, ale skútr je poměrně lehký a dynamika v městském provozu je naprosto dostatečná. Odezva na přidání plynu je příjemně rychlá a pocitově působí tento skútr ve městě velmi čile a hbitě. Mimo město už to ale taková sláva není a maximální rychlost se jen velmi výjimečně přehoupne přes 90 km/h, takže na dálnici to opravdu není ideální společník. Na okreskách to sice jde, nicméně ve vyšších rychlostech, těsně pod hranicí 90 km/h, už motor moc elánu nemá a působí trochu utrápeně, takže jízda není zrovna dvakrát příjemná. Pochválit ale určitě musíme spotřebu, která se pohybuje okolo 2.5 litru paliva na 100 km jízdy, takže provozní náklady jsou nízké a tento skútr vás určitě nezruinuje.

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré a nejvíc vynikne kombinace solidního komfortu a hbitosti podvozku v klasickém zastavěném prostředí. V hustém městském provozu se tento model cítí jako ryba ve vodě, zvládne s naprostým přehledem kličkovat mezi automobily a ani náročnější manévry mu nijak zvlášť nevadí. Stabilita je až překvapivě dobrá a do mírných potíží se dostanete až při výraznějších náklonech, kterým tento malý skútr až tak moc neholduje. Podvozek je postavený na ocelovém trubkovém rámu, přední hydraulické teleskopické vidlici a vzadu pak najdeme tlumič s nastavitelným předpětím pružiny. Není to tedy nejmodernější podvozek, ale funguje docela obstojně. Problémy nejsou ani s ergonomií, posed za řidítky je poměrně příjemný a na skútru je dostatek místa i pro větší řidiče. Co se týče brzd, tak na předním kole najdeme klasický kotouč o průměru 240 mm, do kterého se zakusuje dvoupístkový třmen od společnosti Nissin, přičemž vzadu má své místo levnější řešení v podobě bubnu o průměru 140 mm. Celkový brzdný výkon této soustavy je slušný, nicméně budete se muset naučit využívat obě brzdy hezky zároveň, protože samotný zadní buben toho moc nezmůže.

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

Výbava
Základní výbava je poměrně dost spartánská, nicméně vzhledem k ceně nic jiného ani čekat nešlo. Prostor pod sedlem má objem 17 litrů, takže přilbu do něj jakž takž nasoukat jde a samozřejmě neschází ani praktické přihrádky v prostoru pro kolena (třeba na doklady či telefon). Součástí standardní výbavy je také brzdný systém ABS a za hodně věcí je možné si připlatit (například za různé kufry, přední ochranný štít, boční stojánek nebo USB port). Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 787 mm a nádrž zvládne pojmout 6 litrů paliva, což stačí na dojezd okolo 240 km na jedno natankování, což pro městské korzování bez problémů stačí. Na délku měří Piaggio Liberty 125 iGet ABS 1945 mm, dosahuje šířky 690 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1340 mm. Zmínit musíme i povedenou palubní desku, která se skládá z analogového tachometru, pod kterým sedí malý displej palubního počítače zobrazující stav paliva v nádrži a ujeté kilometry. Neschází ani informační diody, přičemž výhoda palubní desky je její jednoduchost i skvělá čitelnost za všech podmínek. Přední kolo má průměr 16 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměrech 90/80 a vzadu najdeme kombinaci 14 palcového kola a pneumatiky o rozměrech 100/80.

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré a pocitově působí tento skútr poměrně kvalitním dojmem. Všechno sedí dobře na svém místě a konstrukci nedávají moc zabrat ani nekvalitní městské cesty. Všechno v pořádku by mělo být také v oblasti spolehlivosti, protože se jedná o poměrně jednoduchý skútr a při alespoň standardní údržbě a dodržování servisu by neměly nastat žádné problémy. U nás je tento skútr dostupný za necelých 70 000 Kč s DPH, což je velmi slušná cena dělající z něj ve své třídu jednu z nejvýhodnějších investicí.

Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města

Verdikt
Piaggio Liberty 125 iGet ABS je po všech stránkách povedený malý skútr, který je jako stvořený pro hustou městkou džungli. Mezi jeho hlavní přednosti patří úsporný motor, dobrá úroveň praktičnosti, pohodlné ovládání a skvělá ergonomie. Co se týče nedostatků, tak zmínit musíme hlavně zadní bubnovou brzdu, která moc výkonu nepobrala a která mohla být určitě lepší. Za necelých 70 000 Kč s daní je ale Liberty 125 iGet ABS skvělou nabídkou, která se po všech stránkách vyplatí.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Piaggio Liberty 125 iGet ABS: Stylový společník do města


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.