Přeposlat Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

22.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 2 |

Benelli TRK 502 není nijak zvlášť zajímavý stroj a je to určitě škoda, protože výrobce do něj vkládal hodně nadějí. Je sice možné řídit ho s licencí A2, ale motor nemá dostatek síly na slušnou dynamiku, brzdy působí jako bubnové a celkově tato mašina zkrátka nepůsobí jako moderní motocykl z roku 2017.

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

Motor
Srdcem mašiny Benelli TRK 502 je motor, který není zrovna dvakrát povedený a postrádá to hlavní, což je výkon. Tento stroj je možné řídit i s licencí A2, takže má motor výkon limitovaný na maximálně 35 kW (48 koní) při 8500ot/min. Točivý moment se zastavil na hodnotě 45 Nm při 5000 ot/min a to také není mnoho. U nějaké lehkonohé mašiny by to samozřejmě nevadilo, ale tohle robustní enduro váží se vším všudy takřka 235 kg, takže motor se s ním neuvěřitelně nadře a dynamika je špatná. Předjíždění je nutné si dobře naplánovat a budete muset také neustále řadit, abyste motor udrželi v ideálních otáčkách. Ještě bychom měli dodat, že se jedná o řadový dvouválec o zdvihovém objemu 499.6cc, který disponuje kapalinovým chlazením a čtyřmi ventily na válec. Odezva na přidání plynu není zrovna zázračná, motor nemá ani nějak výrazný charakter a celkově působí tak nějak utrápeně. Převodovka je klasicky šestistupňová a je docela povedená, řadí se s ní příjemně a s motorem je slušně sladěná. K čemu je ale obstojná převodovka, když motor je kámen úrazu a majitelé řidičského průkazu A2 si sice zajezdí, ale jízda nebude zajímavá, zábavná ani dynamická?

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

Jízda a ovladatelnost
Bohužel, ani jízdní vlastnosti nejsou nijak zvlášť zajímavé a Benelli TRK 502 nedokázala upoutat ani v této disciplíně. Na klasické okresce s trochu horším povrchem je svižnější jízda trochu problematická, protože podvozek úplně nestíhá a hlavně je naprosto nekomunikativní. Vůbec nejde poznat, co se děje pod předním kolem, přední vidlice je odměřená a neposkytuje prakticky žádnou odezvu, což samozřejmě není dobré a kvůli tomu se řidič nebude cítit jistě. Problém ale není jenom s podvozkem, na jistotě vám nepřidá ani měkké sedlo nebo houbovitě se projevující brzdy. Jejich síla není ideální a při náročnějším používání velmi rychle a rády vadnou, takže mají se zastavením této těžké mašiny problémy. Brzdová páčka je sice stavitelná, a to hned ve čtyřech úrovních, nicméně rozdíl mezi jednotlivými stupni je takřka nemožné rozpoznat. Brzdná soustava je složena ze dvou kotoučů o průměru 320 mm vpředu a vzadu najdeme jeden kotouč o průměru 260 mm. Ještě se na chvíli vrátíme k podvozku a dodáme, že vpředu najdeme stavitelnou USD vidlici se zdvihem 135 mm a vzadu sedí tlumič se zdvihem 45 mm a možností nastavení předpětí.

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

Výbava
Výbava není úplně špatná, a ačkoliv není nějak zvlášť bohatá, určitě neurazí. Její součástí je brzdný systém ABS od společnosti Bosch, povedená palubní deska, použitelný ochranný štít a kufry Givi. Již zmíněná palubní deska je částečně digitální a skládá se z kombinace klasického, analogového otáčkoměru a doprovodného displeje. Ten zobrazuje všechny důležité informace typu aktuální rychlosti, stavu paliva v nádrži či teploty. Okolo tohoto displeje najdeme nezbytné informační diody a čitelnost je díky jednoduché grafice slušná i na přímém slunečním světle. Ochranný štít sice nejde nastavit, ale i tak poskytuje obstojnou protekci i při vyšších rychlostech. Na délku měří tento stroj 2211 mm, je vysoký 1495 mm a jeho šířka se zastavila na hodnotě 912 mm. Rozvor kol čítá 1525 mm a sedlo je uloženo ve výšce 800 mm. Nádrž zvládne pojmout 20 litrů paliva, což sice není nějak málo, ale spotřeba motoru je spíše vyšší, protože je nutné držet ho často pod krkem a celkový dojezd na jednu nádrž je tak maximálně průměrný. Kola disponují průměrem 17 palců vpředu i vzadu a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměru 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Za příplatek je pak možné dopřát si přední kolo o průměru 19 palců s pneumatikami o rozměru 110/80.

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je lehce nadprůměrné a spadá do takové té kategorie nenadchne / neurazí. Komponenty sedí dobře na svém místě a nějaké výraznější pazvuky nejsou z konstrukce nijak zvlášť patrné, nicméně opravdovou tuhost šasi odhalí až čas. To samé platí také pro celkovou spolehlivost, protože se jedná o nový stroj a případné neduhy tak ještě nevypluly na povrch. Partnerství Benelli s čínskou firmou Qianjiang je pořád relativně nové, takže se teprve ukáže, jaký vliv mělo na kvalitu a spolehlivost. Problémem tohoto stroje je určitě vysoká cena, která se u nás pohybuje okolo 169 900 Kč s DPH. To je úplně stejně, kolik stojí konkurenční Honda CB500X, nicméně to je v drtivé většině oblastí podstatně lepší stroj.

Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo

Verdikt
Benelli TRK 502 není nijak zvlášť zajímavý stroj a je to určitě škoda, protože výrobce do něj vkládal hodně nadějí. Je sice možné řídit ho s licencí A2, ale motor nemá dostatek síly na slušnou dynamiku, brzdy působí jako bubnové a celkově tato mašina zkrátka nepůsobí jako moderní motocykl z roku 2017. Ani jízdní vlastnosti nejsou ideální a na rozbitých cestách přestane podvozek poměrně rychle stíhat. Dílenské zpracování je ale slušné a pochvalu si určitě zaslouží i design, který se určitě povedl a v tomto ohledu vzbudí  TRK 502 pozornost. Na závěru musíme zmínit i cenu, která je zbytečně vysoká a je možné pořídit za ni v této třídě kvalitnější i modernější motocykly. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 2

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Benelli TRK 502: Tak tohle se moc nepovedlo


počet příspěvků: 2

Martin

12.06.2017 v 21:21

Takhle trapné hodnocení jsem dlouho nevyděl jo není to brambora tak je to šit.

Odpovědět

marek

04.07.2017 v 19:51

Je to tak , hodnocení nestojí za nic , ale jednu důležitou věc jsem se dočet - totiž že je to krám , a jede pomalu a je to hovado , tak děkuji , až si trochu vydělam , tak du nakupovat - pápá honda

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.