Přeposlat Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

17.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Francouzský Peugeot rozšiřuje nabídku svých skútrů v modelové řadě Speedfight 4. Dvě nové verze dostaly označení Total Sport a Pure, tak se pojďme podívat, na co všechno se milovníci malých skútrů můžou těšit.

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

Peugeot v této modelové řadě již v minulosti představil několik zajímavých edicí a evidentně se těšily velkému zájmu, protože nyní je v plánu edice další, a to ne jedna, ale hned dvě. Model Speedfight 50 je ve své třídě nesmírně populární model, hlavně mezi omladinou, protože je relativně levný, hezky vypadá a k jeho řízení samozřejmě stačí řidičský průkaz skupiny AM (maximální výkon do 4 kW, maximální objem do 50cc a nejvyšší rychlost do 45 km/h). Hlavní rozdíl mezi oběma těmito novými modely je v designu, a zatímco verze Total Sport je tmavá, elegantnější model Pure je vyvedený v bílé barvě s různými doplňky. Styl varianty Total Sport je inspirovaný závodním speciálem Peugeot 2008 DKR Dakar a kombinuje na sobě černou barvu doplněnou o hezké červené a šedé dekorační prvky. Sedlo obsahuje červené prošívání a za zmínku určitě stojí i prostor pro nohy s kovovou spodní částí. Ukazatele změny směru jízdy jsou složeny z LEDek. Verze Pure pak kombinuje bílou barvu se zlatými doplňky, přičemž v této barvě jsou vyvedena například kola či orámování předních světlometů.

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

Také zde najdeme kontrastní prošívání sedla (opět červené) a LED blinkry. Zatímco tato verze je vyloženě stylovým kouskem s nádechem luxusu, varianta Total Sport hraje výrazněji na sportovní notu a působí podstatně dravěji. Přední straně obou těchto modelů dominuje dvojitý světlomet s výrazným orámováním, nad kterým najdeme hezké žebrování a velké logo Peugeotu. Na vrcholu řidítek sedí malá kaplička s palubní deskou a po stranách této kapličky jsou ukotvena zpětná zrcátka. Vzadu pak najdeme poměrně rozměrné koncové světlo, spoiler podtrhující sportovní charakter a zajímavě vyhlížející výfuk. Již zmíněná palubní deska je kompletně digitální a zobrazuje základní informace typu aktuální rychlosti, ujetých kilometrů, stavu paliva v nádrži či teploty. Po obou bocích tohoto displeje sedí informační diody a niž má své místo systém uchycení chytrého telefonu, takže na své si přijdou i cestovatelé podle navigace.

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

Malý městský skútr musí být samozřejmě v první řadě praktický a v tomto ohledu Speedfight 50 určitě nijak nezaostává. Pod sedlem se nachází úložný prostor schopný pojmout plnohodnotnou přilbu a součástí standardní výbavy je i 12V zásuvka a USB port. Podvozek je postavený na hydraulické vidlici o průměru 32 mm a Peugeot si určitě zaslouží pochvalu za to, že na předním i zadním kole najdeme kotoučovou brzdu s kotouči o průměru 215 mm, což určitě není v této třídě standard. Do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen, takže brzdný výkon by měl být naprosto dostatečný. Samozřejmě se nejedná o nějak těžký skútr, jeho hmotnost se zastavila na hodnotě 97 kg (suchá) a manipulace by tak měla být velmi snadná i v nižších rychlostech, například v hustém městském provozu, kam ostatně Speedfight 4 primárně míří. Sedlo je umístěno ve výšce 800 mm a za zmínku určitě stojí i nádrž, která je umístěna pod podlahou.

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

Sedí tedy níž k zemi a díky tomu má skútr velmi nízko položené těžiště, což by mělo znamenat hlavně lepší a stabilnější jízdní vlastnosti. Co se týče motoru, tak zadní kolo obou těchto modelů roztáčí dvoutaktní jednoválec o zdvihovém objemu 50cc, který disponuje kapalinovým chlazením a karburátorem Dell’Orto. Díky tomuto karburátoru se výrobci povedlo, proti předchozí generaci tohoto skútru, navýšit výkon o zhruba 15 %. Ve výsledku se tedy můžeme těšit na nejvyšší výkon čítající 4 kW (5.4 koně) a točivý moment o hodnotě 5.5 Nm. Provoz bude samozřejmě velmi úsporný a na to odkazuje i nízká produkce emisí, která dosahuje 75.9 g CO2 na 1 km jízdy. Obě tyto edice jsou již zalistovány na oficiálních stránkách výrobce a jejich cena se po přepočtu pohybuje okolo 73 200 Kč bez DPH. U nás tato hezká dvojice oficiálně dostupná ještě není a prozatím se neví, jestli se na našem trhu vůbec bude prodávat.

Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Peugeot představil dvě nové varianty skútru Speedfight 4


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.