Přeposlat Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

10.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Moto Guzzi V7 II je velmi povedená retro mašina, která je docela specifická a určitě nebude vyhovovat úplně každému. Nabídne kombinaci perfektního vzhledu, charismatického motoru a příjemného ovládání, díky čemuž se jedná o stroj vhodný i na delší cesty.

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

Motor
Zadní kolo motocyklu Moto Guzzi V7 II Stone roztáčí povedený motor, který se pyšní hlavně nezaměnitelným charakterem a povedeným zvukovým projevem. Jedná se o vzduchem chlazený dvouválcový motor o zdvihovém objemu 744cc, s dvojicí ventilů na válec a vstřikováním paliva. Co se týče výkonu, tak na zadní kolo proudí 35 kW (47.6 koní) při 6250 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 59 Nm při 3000 ot/min. To sice nejsou kdovíjak zajímavé či ohromující hodnoty, ale vyloženě špatné to také není a dynamiky jízdy je solidní. Jedna z nejlepších vlastností tohoto motoru je zátah v nižších a středních otáčkách, který je opravdu příjemný a uživatelsky se tak jedná o poměrně prátelskou jednotku. Z nízkých otáček se sbírá s chutí, docela rychle reaguje na přidání plynu a všechno je doprovázeno charismatickým zvukovým doprovodem. Míra vibrací motoru není úplně nejnižší, ale to k tomuto motocyklu tak nějak patří a majitel si na to bude muset zvyknout. Maximální rychlost se může vyšplhat až na zhruba 170 km/h a spotřeba se dá při klidnější jízdě udržet výrazně pod pěti litry, okolo 4.5 litru. Při dynamičtější jízdě ale není tuto hranici samozřejmě žádný problém překonat, klidně i o litr či víc. Převodovka je šestistupňová, s motorem je dobře sladěná a celkově se s ní pracuje příjemně.

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou zaměřeny hlavně na komfort a pohodovou jízdu, jako sportovec tento stroj určitě nevystupuje a ani se o to nesnaží. Je to takové to klasické retro, co dobře vypadá a vyvolává v řidiči uklidňující pocit. Pozice za řidítky je velmi příjemná, intuitivní a také pohodlná, takže problémy nejsou ani s delšími výlety. Ani po opravdu notné porci kilometrů se nebude řidič cítit nějak zvlášť rozlámaně či unaveně, což si určitě zaslouží pochvalu. Ovladatelnost je slušná, motocykl reaguje na změny směru jízdy vcelku ochotně, ale v první řadě nabídne příjemnou úroveň komfortu. Vpředu najdeme hydraulickou teleskopickou vidlici o průměru 40 mm a vzadu sedí dvojice tlumičů s možností nastavení předpětí. Podvozek je veskrze obyčejný a základní, ale naladěný je obstojně a zvládne i horší silice, nicméně na opravdu rozbitých površích už to úplně ideální není a zde přestane rychle stíhat. Brzdný systém je průměrný, na předním kole najdeme jeden kotouč o průměru 320 mm a vzadu sedí také jeden kotouč, tentokrát o průměru 260 mm. Zatímco do předního kotouče se zakusuje čtyřpístkový třmen Brembo, zadnímu dělá společnost dvoupístkový třmen. Výkon brzdné soustavy stačí pro pohodlné a bezpečné zastavení za všech podmínek, ale to je tak všechno a žádné zázraky nečekejte.

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

Výbava
Výbava je vcelku solidní a za své peníze dostanete například již zmíněný přední brzdový třmen Brembo, brzdný systém ABS či opravdu povedenou palubní desku. Neschází ani moderní kontrola trakce MGCT (Moto Guzzi Traction Control). Již zmíněná palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, přičemž jeden z nich ukazuje klasicky otáčky a druhý rychlost. Každý budík má v sobě maličký displej zobrazující například ujeté kilometry či čas a nad nimi pak má své místo shluk informačních diod. Díky jednoduché grafice je všechno příkladně přehledné a čitelnost je výborná i na přímém slunečním světle. Pohodlné sedlo je umístěno ve výšce 790 mm a nádrž zvládne pojmout 21 litrů paliva, což stačí na velmi dobrý dojezd na jedno natankování. Na délku tato mašina měří 2203 mm, její výška činí 1115 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě 1449 mm. Přední světlomet je dostatečně výkonný a výtky nemáme ani směrem ke zpětným zrcátkům, která jsou dostatečně rozměrná a poskytnou řidiči dobrý přehled o dění vzadu. Přední kolo má průměr 18 palců, je na něm osazena pneumatika o rozměru 100/90 a vzadu pak najdeme kombinaci 17 palcového kola a pneumatiky o rozměru 130/80.

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je velmi dobré, určitě se dá bez jakéhokoliv problému zařadit k nadprůměru a je vidět, že si dal výrobce na tomto stroji záležet. Při pořádném prozkoumání zaujme to, že se při výrobě věnovala pozornost i tomu nejmenšímu detailu a celkově pozitivní dojmy ještě umocňuje nesmírně povedený design. Je to zkrátka retro, jak má být a nic rušivého, co by tento styl nějak výrazněji narušovalo, zde nenajdeme. V oblasti spolehlivosti by mělo být všechno v nejlepším pořádku, protože se jedná o docela jednoduchý stroj a při dodržování servisních intervalů by neměly nastat žádné problémy.

Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina

Verdikt
Moto Guzzi V7 II je velmi povedená retro mašina, která je docela specifická a určitě nebude vyhovovat úplně každému. Nabídne kombinaci perfektního vzhledu, charismatického motoru a příjemného ovládání, díky čemuž se jedná o stroj vhodný i na delší cesty. Ne všem ale bude vyhovovat vyšší míra vibrací či ne úplně dokonalé tlumiče, které na opravdu nekvalitních cestách přestanou poměrně rychle stíhat. Výbava je ale velmi dobrá a musíme pochválit výrobce za to, že tento stroj nepřecpal elektronickými pomocníky, kteří jsou v dnešní době velmi populární. Je tu vlastně pouze systém ABS a kontrola trakce, takže nic jiného vám do jízdy zasahovat nebude.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Moto Guzzi V7 II Stone: Poctivá retro mašina


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.