SYM


Přeposlat Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

08.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Sym Wolf 125 spadá do kategorie jednoduchých, základních motocyklů a jedná se o ideálního společníka pro začínající a nenáročné řidiče. Motor je nevýkonný, takže začátečníka nebude zbytečně ponoukat k divoké jízdě a to mu nedovolí ani podvozek, který je vhodný spíše pro klidnější jízdu.

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

Motor
Pohonná jednotka použitá v motocyklu Sym Wolf 125 by se dala v rychlosti shrnout jako velmi nezajímavá. Hodně vibruje, její zvukový projev není moc příjemný a akcelerace také nic moc. Jedná se o vzduchem chlazený, jednoválcový čtyřtakt o zdvihovém objemu 125cc, přičemž jeho jediná modernější vymoženost je vstřikování paliva. Jinak se jedná o poměrně zastaralý motor a jeho výkony jsou také všelijaké. Na zadní kolo proudí necelých 11 koní (při 9000 ot/min) a točivý moment dosahuje podobné hodnoty (11 Nm), takže na nějakou slušnou dynamiku může řidič zapomenout. Je to málo i na takto málo objemný motor, akcelerace je nijaká a motoru bohužel schází jakýkoliv výraznější charakter. Maximální rychlost tohoto stroje se může, s trochou snahy a hromadou trpělivosti, přehoupnout přes 110 km/h, nicméně v těchto rychlostech není cestování ani trochu pohodlné a ideální je pohybovat se do rychlosti 100 km/h. Dál už to nemá moc cenu, protože jak motor, tak celý motocykl při tom působí docela utrápeně. Co se týče spotřeby, tak se pohybuje do 4 litrů paliva na 100 km jízdy (většinou okolo 3.8 litru), což není, vzhledem k výkonu, také žádná sláva.

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

Jízda a ovladatelnost
Ani jízdní vlastnosti této mašiny nejsou úplně ideální a může za to v první řadě vyšší hmotnost, která dosahuje 155 kg (suchá). I když by se mělo jednat o lehký, mrštný stroj jako stvořený do městského provozu či na klikaté okresky, není tomu tak a pocitově je Wolf bohužel trochu těžkopádný. V nízkých rychlostech není ovládání zrovna dvakrát příjemné a celkově působí šasi špatně vybalancovaně, což se podepsalo na jízdních vlastnostech na klikatých okreskách. Ani komfort za řidítky není ideální a například řazení je velmi špatně umístěno, není ani trochu přesné a po chvíli vás to zkrátka přestane bavit. Brzdy jsou slabé, na předním kole najdeme kotouč doplněný dvoupístkovým třmenem a vzadu pak sedí klasický buben. Výkonnostně opravdu žádná sláva, nicméně za to může i vyšší hmotnost a ideální není ani jejich nástup. O možnosti výkon brzd nějak solidně dávkovat pak nemůže být ani řeč. Když budete chtít zastavit opravdu razantně, budete za ně zkrátka muset pořádně vzít a moc je nešetřit.

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

Výbava
Suverénně nejlepší vlastnost tohoto motocyklu a prakticky jediná oblast, ve které se může bez obav měřit s konkurencí. Výbava tohoto motocyklu je velmi dobrá a za své peníze dostanete například povedenou palubní desku, stylová litá kola či LED osvětlení. Palubní deska je opravdu parádní a kombinuje v sobě analogový otáčkoměr s malým displejem, který zobrazuje například rychlost, čas, ujetou vzdálenost, zařazený převodový stupeň či stav paliva v nádrži. Modré podsvícení je sexy, čitelnost je perfektní za jakýchkoliv podmínek a ocenili jsme i jednoduchost grafiky a příjemnou orientaci. Palubní deska je zkrátka skvělá a jednalo se o příjemné překvapení. Sedlo je umístěno ve výšce 700 mm a nádrž zvládne pojmout 13 litrů paliva, což stačí na průměrný dojezd okolo solidních 300 – 320 km na jedno natankování. Ještě bychom měli v rychlosti zmínit i podvozek, který je samozřejmě pouze základní a který se skládá z teleskopické vidlice vpředu a klasické kyvné vidlice vzadu. Již zmíněná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 130/70 vpředu. Světlomet moc výkonu nepobral a úplně ideální nejsou ani zpětná zrcátka, která mohla být určitě větší i stabilnější.

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování není vyloženě špatné a nijak zvlášť nezklamalo, nicméně na nejlepší evropské a japonské konkurenty se samozřejmě nechytá. Wolf 125 ale působí poměrně solidním dojmem, což určitě překvapí a složený je tento motocyklu obstojně. Nějaké otravné vrzání se nekoná, a to ani na méně kvalitních cestách a výrobce si za to určitě zaslouží pochvalu. Spolehlivost je poměrně neznámá a bude záležet hodně na tom, jak bude řidič dodržovat servisní intervaly a jak se bude o tento stroj starat. Co se týče ceny, tak to je samozřejmě jeden z hlavních prvků, kde Sym Wolf 125 boduje, protože stojí okolo 70 000 Kč, což není, vzhledem k výbavě, nijak moc.

Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné

Verdikt
Sym Wolf 125 spadá do kategorie jednoduchých, základních motocyklů a jedná se o ideálního společníka pro začínající a nenáročné řidiče. Motor je nevýkonný, takže začátečníka nebude zbytečně ponoukat k divoké jízdě a to mu nedovolí ani podvozek, který je vhodný spíše pro klidnější jízdu. V oblasti motoru a jízdy na tom tato mašina není moc dobře, ale výbavou už je na tom lépe a v této cenové relaci najdete lépe vybavený stroj jen velmi obtížně. Překvapivě slušné je i dílenské zpracování, které sice na evropskou či japonskou konkurenci nemá, ale určitě není nějak odfláknuté. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Sym Wolf 125: Dobře vybavený stroj pro nenáročné


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.