Přeposlat Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

01.05.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Ducati SuperSport S se bezesporu povedl a patří mezi nejlepší superbiky současné doby. Tato třída motocyklů se v současné době zaměřuje spíše na okruhy, no SuperSport S jde trochu zpátky ke kořenům a se svým ideálním, nepřepáleným výkonem je jako stvořený na klasické okresky, na kterých se cítí opravdu dobře.

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

Motor
O pohon mašiny Ducati SuperSport S se stará kapalinou chlazený dvouválec o zdvihovém objemu 937cc, který se pyšní čtyřmi ventily na válec a elektronickým vstřikem paliva. Nejvyšší výkon této pohonné jednotky je 83.1 kW (113 koní) při 9000 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 96.7 Nm při 6500 ot/min. Jedná se víceméně o předělanou jednotku z motocyklů Hypermotard 939 a Multistrada 950, což samozřejmě ničemu nevadí a motor si své charisma uchoval. Už sice nemá tu výbušnou povahu, která stavěla motocykl na zadní kolo, jako v případě Hypermotardu 939, ale pořád se jedná o nesmírně povedený motor. Teď je jeho síla více rozdělena mezi otáčky, zátah je spíše lineární a ve středních a vyšších otáčkách začíná motor vystrkovat růžky. V těch nízkých se toho zas až tak moc neděje, a pokud z něho budete chtít vydolovat to nejlepší, vytáčení se nevyhnete. Na druhou stranu, ony nízké otáčky nedělají motoru žádný problém, bez protestů se v nich zvládne povalovat a klidně můžete jezdit pomalou rychlostí na vysoký převodový stupeň v nízkých otáčkách, motor to pobere. Při náhlé potřebě zrychlení ale budete muset hezky podřadit o několik stupňů. Výkonu je na klasické silnice více, než dost a dynamika jízdy je tedy skvělá, přičemž pochvalu si zaslouží také povedená šestistupňová převodovka, která je s motorem velmi dobře sladěná.

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

Jízda a ovladatelnost
Výše jsme zmínili, že výkonu má tento stroj více, než dost, ale sluší se také dodat, že ho není zbytečně moc a výrobce to nepřehnal. Díky tomu se může řidiče plně soustředit na jízdu a nemusí se zabývat krocením přemotorované bestie, která mu chce utrhnout ruce při každém zrychlení. V Ducati zkrátka trefili ten ideální výkon, kdy ho není ani moc, ani málo. Jízdní vlastnosti jsou skvělé a staví na moderním podvozku složeném z USD vidlice Öhlins o průměru 43 mm vpředu a tlumicí jednotky stejné značky vzadu. Oba tyto prvky jsou samozřejmě stavitelné a i díky nim je jízda agilní, čitelná a dokonale zábavná. SuperSport S miluje zatáčky, vrhá se do nich s nadšením a zároveň poskytuje svému řidiči velmi dobrou odezvu od předního kola. Prostor pro nohy je poměrně slušný, sedlo je pohodlné a vpředu najdeme stavitelný ochranný štít, ale cestovní tourer tento stroj určitě není, protože pozice za řidítky je sportovní a ne úplně pohodlná. Na nějaké extrémně dlouhé výlety to zkrátka není. Pochvalu si určitě zaslouží brzdy, které jsou nekompromisní a zvládnou tento sportovní stroj zastavit opravdu razantně. Vpředu najdeme dvojici kotoučů o průměru 320 mm, které jsou doplněny čtyřpístkovými radiálními třmeny a vzadu sedí kombinace 245 mm kotouče a dvoupístkového třmenu.

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

Výbava
Výbava je naprosto perfektní a SuperSport S je elektronikou nabitý stroj, přesně jak se dle tradice výrobce sluší a patří. Kromě obligátního brzdného systémů ABS se může majitel těšit i na stavitelnou kontrolu trakce, tři jízdní módy (Urban, Touring a Sport), systém ride-by-wire či rychlořazení. Je toho opravdu hodně a za zmínku určitě stojí i kvalitní komponenty, jako například brzdy Brembo či pneumatiky Pirelli. Pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 810 mm a nádrž zvládne pojmout 16 litrů paliva, což není špatné a při rozumné jízdě se lze dostat na poměrně slušný dojezd. Palubní deska sedící před řidičem je kompletně digitální a displej je v horní části orámovaný informačními diodami. Kromě rychlosti a otáček umí zobrazovat také ujeté kilometry, teplotu chladicí kapaliny, spotřebu paliva, hodiny či stav paliva v nádrži. Jako celek je palubní deska vcelku slušně čitelná a přehledná. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2070 x 1186 x 750 mm, rozvor kol dosahuje hodnoty 1480 mm a suchá hmotnost čítá 184 kg (mokrá je 210 kg). Hezká kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

Kvalita a spolehlivost
O kvalitě dílenského zpracování není vůbec třeba pochybovat a je přesně takové, na jaké jsme u Ducati v poslední době zvyklí, tedy perfektní. SuperSport S je poskládaný ze samých kvalitních komponent, je pečlivě složený dohromady a je hezky vidět, že si na něm dal výrobce záležet. Za své peníze dostanete zkrátka krásně vypadající a kvalitě postavený stroj, za kterým se každý hned otočí a který umí vzbudit hodně pozornosti. Když už jsme nakousli tu cenu, tak vězte, že SuperSport S je u nás dostupný za 389 000 Kč s DPH. To sice není málo, ale přepálená tato cena také není a Ducati si ji bez jakýchkoliv problémů obhájí.

Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den

Verdikt
Ducati SuperSport S se bezesporu povedl a patří mezi nejlepší superbiky současné doby. Tato třída motocyklů se v současné době zaměřuje spíše na okruhy, no SuperSport S jde trochu zpátky ke kořenům a se svým ideálním, nepřepáleným výkonem je jako stvořený na klasické okresky, na kterých se cítí opravdu dobře. Není to sice nějaký sportovní cestovní tourer, ale praktický tento stroj docela je a dalo by se s klidem prohlásit, že je to ideální superbike na každý den. Pochvalu si pak určitě zaslouží i perfektní jízdní vlastnosti a velmi dobrá, moderní výbava. Precizní dílenské zpracování a cit pro každičký detail jsou už pak jen třešničkami na dortu.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Ducati SuperSport S: Sportovní mašina na každý den


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.