KTM


Přeposlat KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

24.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze, Tiskové zprávy, Recenze | Komentářů: 0 |

KTM 390 Duke je ve třídě motocyklů A2 tím nejlepším modelem a výrobci se povedlo nastavit opravdu hodně vysokou laťku, kterou nebude jednoduché překonat. Jedná se o jeden z nejzábavnějších motocyklů k řízení, na okresce působí velmi ostře a přitom čitelně a přátelsky. Nesmírně rychle se s ním sžijete a po několika málo kilometrech s ním budete jezdit tak, jako byste ho měli v garáži od nepaměti.

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

Motor
Aby motor této mašiny udržel krok s emisemi a splňoval normy Euro4, dostal do vínku technologii ride-by-wire, novou výfukovou soustavu a nový airbox. Tento jednoválcový motor o zdvihovém objemu 373.2cc disponuje nejvyšším výkonem 32 kW (44 koní) a má kapalinové chlazení. Točivý moment dosahuje hodnoty okolo 37 Nm a podle výrobce se zlepšil jeho průběh v nižších otáčkách, což je příjemná a vítaná změna. Motor se opravdu lépe sbírá z nižších otáček a nepřišel o svou výkonnostní špičku, takže se jedná o jednu z nejlepších pohonných jednotek ve své třídě. Ve vyšších otáčkách umí hezky nakopnout a je to vesměs velmi zábavný motor, který udrží řidiče v centru dění po celou jízdu. Je možná malý, ale běží velmi klidně, takřka bez vibrací a po stránce dynamiky je na tom taktéž dobře. Maximální rychlost tohoto stroje se může vyšplhat až na 168 km/h a příjemná je i jeho spotřeba, přičemž k řízení této mašiny vám stačí licence A2, což je samozřejmě jedna z jejích hlavních předností. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je dobře sladěná, takže v tomto ohledu nejsou žádné potíže.

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

Jízda a ovladatelnost
Nejnovější verze modelu 390 Duke dostala, kromě lehce přepracovaného motoru, také mírně upravené, vylepšené šasi a na jízdě je to znát. Řízení je ostřejší a celkově působí tato mašina na silnici agilněji a tak nějak odhodlaněji. Ovladatelnost je bezproblémová i v nižších rychlostech, pod čímž se nejvíc podepsala velmi nízká hmotnost, která se zastavila na hodnotě 149 kg (suchá). Od řidítek se k řidiči dostane hodně informací, zpětná vazba je opravdu dobrá a na klikatých okreskách se cítí Duke jako ryba ve vodě. I přes agilní projev si tato mašina zachovala dobrou ergonomii, pozice za řidítky je pohodlná a místa je tu dost i pro vzrostlejšího řidiče. Podvozek je postavený na USD vidlici WP se zdvihem 142 mm vpředu a tlumiče WP se zdvihem 150 mm vzadu, přičemž o zastavení se stará brzdná soustava dodaná společností Bybre. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 320 mm, do kterého se zakusuje čtyřpístkový třmen a vzadu najdeme kombinaci 220 mm kotouče a jednopístkového třmenu. Brzdný výkon je naprosto dostatečný a tato soustava nemá se zastavením motocyklu sebemenší problém, přičemž její výkon se dobře dávkuje.

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

Výbava
V oblasti výbavy si není prakticky na co stěžovat a za své peníze dostanete moderní motocykl, jehož výbava je poplatná současné době. Za zmínku stojí hlavně přední světlomet s LEDkami, stavitelné páčky, brzdný systém ABS (Bosch 9MB) několik jízdních módů či objemnou nádrž, jejíž objem se proti předchozí generaci zvýšil z 11 na současných 13.4 litru. Palubní deska je kompletně digitální a skládá se displeje o úhlopříčce 5.2 palce, který je usazený v plastovém rámu před řidičem. Displej zobrazuje všechny důležité informace typu aktuálních otáček, rychlosti, času, stavu paliva v nádrži či zvoleného jízdního módu. Čitelnost je poměrně slušná, ale na přímém slunečním světle to úplně ideální není, nicméně to bude u kompletně digitální palubní desky vždy trochu problematické. Poměrně pohodlné sedlo je uloženo ve výšce 830 mm a rozvor kol se zastavil na hodnotě1357 mm. Přední světlomet je dostatečně výkonný a dobrá jsou i zpětná zrcátka, která vám poskytnou vcelku slušný přehled o dění v provozu za vámi. Výrobce tento stroj osadil 17 palcovými koly, na nichž jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

Kvalita a spolehlivost
Pouze čas ukáže to, jestli vydrží nejnovější Duke víc, než jeho předchůdce. Ten měl v oblasti kvality zpracování několik mírných nedostatků, nicméně to se povedlo s novou verzí zlepšit a je to velmi dobře patrné. Úroveň dílenského zpracování je lepší, použité komponenty kvalitnější a už na první pohled působí KTM 390 Duke poctivým, bytelným dojmem, což je určitě dobře. Dá se tedy čekat i lepší spolehlivost, ale jak jsme se již zmínili, to ukáže až čas. Tato mašina se dá na našem trhu pořídit za 147 900 Kč, což je velmi příjemná cena a jedná se o jeden z nejdostupnějších motocyklů tohoto typu. Za své peníze dostanete opravdu hodně muziky.

KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2

Verdikt
KTM 390 Duke je ve třídě motocyklů A2 tím nejlepším modelem a výrobci se povedlo nastavit opravdu hodně vysokou laťku, kterou nebude jednoduché překonat. Jedná se o jeden z nejzábavnějších motocyklů k řízení, na okresce působí velmi ostře a přitom čitelně a přátelsky. Nesmírně rychle se s ním sžijete a po několika málo kilometrech s ním budete jezdit tak, jako byste ho měli v garáži od nepaměti. Navíc se u nás prodává za poměrně hezkou cenu, za kterou dostanete nadprůměrnou výbavu, agresivní design, kvalitní komponenty a velmi dobré dílenské zpracování. Moc prostoru ke stížnostem tento nový Duke tedy nedal.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku KTM 390 Duke: Nejlepší stroj kategorie A2


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.