Přeposlat Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

17.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Honda CB1100 RS je povedený retro stroj, který boduje hlavně skvělým motorem a opravdu až k dokonalosti vypiplaným vzhledem a zpracováním. Ani výbava není špatná, ale v celkovém součtu tento motocykly působí, jako by to bylo klasické retro přinucené k přetvařování se za café racer.

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

Motor
Zadní kolo motocyklu Honda CB1100 RS roztáčí povedený řadový čtyřválce o zdvihovém objemu 1140cc, o kterém se dá prohlásit, že je to typický motor Honda. Běží klidně, vyrovnaně, má dostatek síly a díky povedenému zvukovému doprovodu i hromadu charakteru. Motor je chlazený vzduchem a olejem a jeho maximální výkon dosahuje hodnoty 66 kW, tedy 90 koní při 7500 ot/min. Točivý moment o hodnotě 91 Nm je k dispozici při 5500 ot/min a z průběhu výkonu je dobře patrné, že hlavní devizou tohoto motoru jsou nižší a střední otáčky. Při předjíždění není nutné zběsile podřazovat, motor má v záloze vždy dostatek síly a bez jakéhokoliv zaváhání vás pošle v případě potřeby rychle vpřed. Odezva na přidání plynu je dobrá a dynamická stránka věci též, Honda CB1100 RS se může rozjet až na 208 km/h. Co se týče spotřeby, tak ta je vcelku slušná a není problém jezdit za zhruba 5.5 – 5.7  litru paliva na 100 km/h, což víceméně odpovídá výkonu a fyzickým aspektům tohoto stroje. Ještě bychom měli dodat, že motor má DOHC rozvod, elektronický startér a převodovka je klasicky šestistupňová. Ta je s motorem velmi dobře sladěná, takže v tomto ohledu je všechno v nejlepším pořádku.

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou povedené, ale na své největší rivaly Honda CB1100 RS trochu ztrácí. Snaží se projevovat sportovně, ale pocitově to působí spíše tak, že ona sportovní stránka je jí nucena a že nevychází z podstaty podvozku. Agilita na klikatých okreskách je slušná, ale není nijak výjimečná a od moderního retro stroje s radiálními brzdami a částečně stavitelným podvozkem se zkrátka čeká něco víc. Nenechte se zmást, jízdně se nejedná o špatný motocykl, to ani náhodou, ale něco málo tomu zkrátka chybí. Ovladatelnost v nižších rychlostech je slušná a stabilita v těch vyšších také. Podvozek si poměrně dobře poradí i s méně kvalitními cestami a míra komfortu určitě není špatná. Když už jsme nakousli ten podvozek, tak vězte, že ten se skládá z klasické přední vidlice o průměru 43 mm vpředu a dvojice tlumičů vzadu, přičemž všechny tyto prvky mají nastavitelné předpětí pružiny. Brzdná soustava se skládá z dvojice 310 mm kotoučů vpředu a vzadu pak najdeme jeden kotouč o průměru 265 mm. Do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové radiální třmeny Tokico a vzadu má na starost brzdění klasický jednopístek. Výkon brzdné soustavy je dobrý, nastupuje poměrně rychle a obstojně se dávkuje.

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

Výbava
Výbava určitě není špatná a potěší hlavně již zmíněné radiální brzdy, mohutná přední vidlice a z modernějších prvků bychom měli zmínit hlavně brzdný systém ABS. Hlavní silou tohoto motocyklu jsou hezké retro detaily typu kulatých chromovaných zpětných zrcátek či plochého sedla, které se nachází ve výšce 795 mm. Skvěle vypadají i dvě koncovky výfuku a litá kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu , přičemž opomenout nesmíme ani koncové světlo složené z LEDek. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2180 x 1100 x 800 mm a nádrž zvládne pojmout 16.8 litru paliva, což vám zaručí poměrně štědrý dojezd na plné natankování. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a skládá se z dvojice klasických, analogových budíků s jednoduchou grafikou. Mezi těmito budíky je usazený displej zobrazující všechny důležité informace z palubního počítače, přičemž čitelnost všech instrumentů je bezproblémová i na přímém slunečním světle. Již zmíněná zpětná zrcátka vám poskytnou dobrý přehled o dění za vámi a povedl se i přední světlomet, který je dostatečně výkonný.

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a je přesně takové, na jaké jsme od Hondy zvyklí. Použité materiály jsou kvalitní, všechno hezky sedí na svém místě a výrobce se věnoval všem důležitým i méně důležitým detailům. V této oblasti působí Honda CB1100 RS takřka dokonale dotaženě a není si prakticky vůbec na co stěžovat. Spolehlivost by měla být stejná, tedy bezproblémová, ale jedná se o nový stroj, takže to ukáže až čas. Mírným problémem této mašiny by mohla být vyšší cena, která startuje na částce 339 900 Kč, což opravdu není málo a CB1100 RS patří ve své třídě k těm nejdražším modelům.

Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer

Verdikt
Honda CB1100 RS je povedený retro stroj, který boduje hlavně skvělým motorem a opravdu až k dokonalosti vypiplaným vzhledem a zpracováním. Ani výbava není špatná, ale v celkovém součtu tento motocykly působí, jako by to bylo klasické retro přinucené k přetvařování se za café racer. Vzhled café raceru tam je a motor je odpovídající, ale jízdně to není tak ostrá mašina, jak se od této kategorie tak nějak očekává a to je trochu škoda. Jinak je ale Honda CB1100 RS poměrně příjemný společník na každý den, má charizma, styl a dá se očekávat i pověstná spolehlivost.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Honda CB1100 RS: Retro mašina v přestrojení za café racer


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.