Přeposlat Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

07.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Pro Triumph je model Street Triple 765 nesmírně důležitou mašinou a je vidět, že si na něm dali v Anglii opravdu pořádně záležet. Motor je jednoduše mistrovské dílo, určitě jedna z nejlepších pohonných jednotek současnosti a hlavní zbraní této mašiny je to, jak na ní všechno funguje a pracuje v dokonalé symbióze a harmonii.

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

Motor
Řadový tříválec použitý v modelu Street Triple 765 RS má sice možná trochu starší rodokmen, ale u nejnovější verze o objemu 765cc obsahuje na 80 nových dílů. Triumph používal původní motor o zdvihovém objemu 675cc v různých úpravách prakticky již od roku 2007 a mezi jeho nejlepší vlastnosti vždy patřila ochota se točit, charakter, vysoký výkon a samozřejmě typický tříválcový zvukový doprovod. V nejnovější reinkarnaci se jedná o opravdový motorový klenot, který patří bez debat mezi nejlepší pohonné jednotky dnešní doby. Tento kapalinou chlazený řadový tříválec s DOHC rozvodem disponuje nejvyšším výkonem 90.4 kW (123 koní) při 11700 ot/min a dosahuje točivého momentu 77 Nm při 10800 ot/min. Dynamika je naprosto suverénní, motor jde s neuvěřitelnou lehkostí do otáček a na přidání plynu reaguje vskutku bleskově. Zátah je velmi dobrý i ve středních otáčkách a ve vyšších čeká příjemná výkonnostní špička. Výkon není brutální a netrhá motocykl z rukou řidiče, takže to není zbytečně přemotorovaná mašina, ale je ho více, než dost a spokojeni budou i nároční jezdci. Zvukový projev je charismatický, míra vibrací nízká a tento motor tak nemá víceméně žádné větší nedostatky. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba je 4.7 litru na 100 km/h, ale pokud se necháte unést jeho návykovým projevem, budete jezdit samozřejmě za víc.

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

Jízda a ovladatelnost
I když je zde použitý motor naprosto famózní, není tím hlavním tahákem a stěžejním prvkem této povedené mašiny. To, co dělá Triumph Street Triple 765 RS tak skvělým, je ovládání a lehkost, s jakou ho lze zvládnout. Šasi je perfektně vyvážené, motocykl poslouchá na slovo a na okresce plné zatáček se cítí jako ryba ve vodě. Všechny komponenty od motoru, přes elektroniku, pneumatiky a tlumiče pracují v dokonalé symbióze a celkově působí Street Triple 765 RS jako perfektně vyladěný a hladce fungující stroj, čímž ostatně i je. Žádné problémy s ovládáním nejsou ani ve městě, motocykl neprotestuje ani při pomalejší jízdě a příjemně se ovládá i v husté betonové džungli. Suchá hmotnost 166 kg je velmi příjemná a jedná se tedy o lehkonohý stroj.  Podvozek je postavený na USD vidlici Showa o průměru 41 mm vpředu (její zdvih je 115 mm) a vzadu pak najdeme tlumič Ohlins STX40 se zdvihem 131 mm. Podvozek je kompletně stavitelný, takže řidič si ho může přizpůsobit svým potřebám a svému stylu. Povedená je i brzdná soustava skládající se ze dvou kotoučů o průměru 310 mm vpředu a jednoho kotouče o průměru 220 mm vzadu. Zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny, zadnímu dělá společnost třmen s jedním pístkem. Oba třmeny pak pochází od známé společnosti Brembo.

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

Výbava
Výbava je velmi dobrá a Street Triple dostal vůbec poprvé kompletní elektronický balíček obsahující například pětici jízdních módů (Sport, Road, Rain, Rider a Track ), palivové mapy či kontrolu trakce a vypínatelný systém ABS. Neschází ani technologie rychlořazení, takže se opravdu jedná o moderní stroj poplatný dnešní době. Palubní deska sedící v malé kapličce je kompletně digitální, má úhlopříčku 5 palců a kromě otáček a rychlosti zobrazuje všechny důležité informace typu stavu paliva či nastavení elektroniky. Grafika je poměrně jednoduchá, takže je všechno hezky přehledné a čitelnost je dobrá i na přímém slunečním světle, protože displej si automaticky upravuje pozadí z bílé až na černou v závislosti na okolních světelných podmínkách. Na výběr je hned šest různých grafických stylů zobrazení, takže si vybere opravdu každý. Sedlo je uloženo ve výšce 825 mm a nádrž zvládne pojmout 17.4 litru paliva, což znamená poměrně slušný dojezd na plné natankování. Hezká kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich osazeny pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování je samozřejmě všechno v nejlepším pořádku, všechny komponenty sedí pevně na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Pro Triumph se jedná v oblasti zpracování o poměrně velký krok vpřed a určitě potěší i spousta hezkých detailů, díky čemuž je vidět, že si dal výrobce na tomto stroji opravdu záležet. Za zmínku pak určitě stojí i povedený design, který si prošel léty evoluce a pořád vypadá skvěle. Jedná se o novou mašinu, takže spolehlivost ukáže až čas, ale předchozí modely na tom byly se spolehlivostí velmi dobře a dá se čekat, že tato novinka na tom bude stejně.

Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?

Verdikt
Pro Triumph je model Street Triple 765 nesmírně důležitou mašinou a je vidět, že si na něm dali v Anglii opravdu pořádně záležet. Motor je jednoduše mistrovské dílo, určitě jedna z nejlepších pohonných jednotek současnosti a hlavní zbraní této mašiny je to, jak na ní všechno funguje a pracuje v dokonalé symbióze a harmonii. Jízdní vlastnosti jsou takřka dokonalé, motocykl je vybavený moderní technikou a je vskutku radost ho sedlat jak ve městech, tak na klikatých okreskách. Jsme opravdu rádi, že se Triumphu povedlo tak dobře navázat na ikonický Street Triple 675 a vlastně ho ve všech ohledech i překonat, což byla určitě velká výzva.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Triumph Street Triple 765 RS: Jak se Triumphu povedla tato důležitá novinka?


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.