Přeposlat Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

05.04.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Slavný superbike Yamaha R6 (neboli YZF-R6) se dočkal prvního cenového nástřelu a letos je tomu již 19 let, co spatřila světlo světa první generace. Pojďme se podívat, čím vším si tento populární motocykl za ta léta prošel.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

Yamaha YZF-R6 patří bezesporu na vrchol své třídy a představuje velmi povedený a populární superbike střední kategorie, který boduje jak výbavou, tak schopnostmi. První generace spatřila světlo světa v roce 1998 a víceméně definovala tuto třídu supersportovních motocyklů, přičemž tato tradice pokračuje i v současnosti. Podle prvních testů je nová generace nesmírně povedená a právem se řadí mezi nejlepší stroje své třídy. Nejnovější verze pro modelový rok 2017 dostala nový designový kabátek odvozený od nekompromisní mašiny R1 a nálož těch nejlepších dostupných technologií. Přední dvojité světlomety doplněné LED pásy vypadají parádně a dodávají tomuto motocyklu agresivní nádech a sportovního ducha. Podvozek tohoto stroje je postavený na rámu Diamond, teleskopické vidlici o průměru 43 mm se zdvihem 120 mm vpředu a kyvné vidlici se stejným zdvihem vzadu.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

Přední duální brzdy jsou osazeny kotouči o průměru 320 mm a vzadu pak najdeme jeden kotouč, přičemž ten má průměr 220 mm. Ještě bychom měli zmínit rozměry, které jsou 2040 x 1150 x 695 mm a mokrá hmotnost pak dosahuje vcelku příznivých 190 kg. Sedlo je uloženo ve výšce 890 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva. Co se týče motoru, tak zadní kolo roztáčí kapalinou chlazený paralelní čtyřválec o zdvihovém objemu 599cc, který disponuje DOHC rozvodem a kompresním poměrem 13,1:1. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 87.1 kW (118.4 koní) při 14500 ot/min a točivého momentu 61.7 Nm při 10500 ot/min. Opět se tedy můžeme těšit na nesmírně točivou mašinu, která bude dychtit po vysokých otáčkách a právě to je hlavní charakter tohoto stroje již od nepaměti.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

Motor samozřejmě plní emisní normy Euro4 a jak jsme se již zmínili, Yamaha R6 je vybavena opravdu hodně moderními technologiemi. Kromě brzdného systému ABS, což samozřejmě není nic překvapivého, dostane majitel i systém rychlořazení umožňující řazení směrem nahoru bez spojky, kontrolu trakce TCS se šesti režimy a systémy YCC-T, YCC-I a D-Mode. Co se týče evropských cen, tak ve Velké Británii by se měla Yamaha R6 prodávat za zhruba 10 999 liber, což je po přepočtu cca 348 411 Kč. U nás bude ale cena pravděpodobně vyšší a měla by se pohybovat okolo 390 000 Kč. To není úplně málo a je velmi pravděpodobné, že bude Yamaha R6 nejdražším zástupcem své třídy. Na druhou stranu, dle prvních testů si vyšší cenu bez větších problémů obhájí. Pojďme se ještě v rychlosti podívat na hlavní milníky za 19 let existence tohoto modelu.

1998
Rok narození superbiku R6, oficiální prodeje začaly na pomezí let 1998 / 1999 a jen ve Velké Británii se prodalo na 4000 kusů této verze. Yamaha R6 v této době přinesla do kategorie supersportovních motocyklů trochu toho závodního ducha a nabízela výkon 120 koní při 160 kg suché hmotnosti.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

2005
V tomto roce se Yamaha R6 dočkala obrácené vidlice, radiálních brzdových třmenů a motor se dočkal mírného posílení.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

2006
Pravděpodobně nejvýraznější a nejobsáhlejší vylepšení se událo v tomto roce a Yamaha R6 se s ním zaměřila více na závodní okruh. Jednalo se o takřka kompletně nový stroj s novými technologiemi a výrobce ho osadil například prvkem YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle). Motor produkoval 127 koní a Yamaha uváděla, že umí točit až 16700 ot/min, což sice ve finále nebyla úplně pravda, ale i tak se jednalo o stroj milující ty nejvyšší otáčky.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

2008
Lehkých úprav se dočkalo šasi, kterému byla navýšena tuhost a kromě technologie YCC-T byla tato verze vybavena také prvkem YCC-I (Yamaha Chip Controlled Intake). Motor disponoval vyšším kompresním poměrem a výkonnostně se dostal až na 129 koní.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

2010
Poslední větší update ukousl trochu výkonu z nejvyšších otáček a přenesl ho do středních otáček, takže se jednalo o uživatelsky přívětivější stroj. V oblasti vzhledu jsme se dočkali nového, trochu delšího výfuku a kvůli tomu vypadala tehdejší R6 trochu neohrabaně.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

2017
Nejnovější varianta dostala nálož té nejmodernější techniky, motor splňující emisní normy Euro4 a nový kabátek, který vypadá prostě parádně. Bez debat se jedná o nejhezčí verzi za celou dobu životnosti této mašiny a dá se očekávat, že to bude opět nesmírně populární stroj.

Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Yamaha YZF-R6 míří do prodeje a konečně zná svou cenu


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.