Přeposlat Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

31.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kymco Downtown 350i ABS je bezesporu špičkový velký skútr, který patří právem na vrchol své třídy. Nabídne povedený design, dynamický a zároveň úsporný motor a kombinaci jistých jízdních vlastností a vysoké praktičnosti. Řídit tento kousek je zkrátka radost, kterou může trochu zkazit jenom vyšší cena, nicméně ta je plně obhájitelná a Downtown 350i ABS za to zkrátka stojí.

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

Motor
Zadní kolo velkého skútru Kymco Downtown 350i roztáčí velmi povedený jednoválcový motor chlazený kapalinou, který disponuje 4 ventily a zdvihovým objemem 321cc. Motor se dále pyšní elektronickým vstřikováním paliva a velmi hezkým výkonem čítajícím 21.2 kW (cca 29 koní), kterého dosahuje při 7500 ot/min. To stačí i pro velmi dynamickou jízdu a tento skútr se pohybuje naprosto s přehledem nejenom ve městě, ale také na okreskách a překvapivě dobře se cítí i na dálnici. Ve městě nebudete mít při rozjezdu ze světel takřka žádnou konkurenci, motor zareaguje na přidání plynu okamžitě a udržování maximální povolené rychlosti na okresce mu taktéž nečiní absolutně žádný problém. I v rychlostech nad 100 km/h skútr velmi ochotně zrychluje a naprosto lehce se dostane také na dálniční maximum, tedy 130 km/h. To je zároveň výrobcem udávaná maximální rychlost, ale lze se dostat i dál, a to až na hranici 150 km/h. Dynamika je tedy suverénní a motor je velmi příjemný v každém spektru otáček. Co se týče spotřeby, tak výrobce udává průměr 3.8 litru paliva na 100 km jízdy a toho lze s trochou snahy i dosáhnout. Při ostřejší jízdě se spotřeba posune spíše k hranici 4 litrů, ale to je, vzhledem ke skvělé dynamice, pořád velmi dobrá hodnota. Převodovka je zastoupena bezestupňovým variátorem, který je s motorem velmi dobře sladěný a funguje na jedničku.

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou naprosto perfektní a i přes vyšší hmotnost (192 kg provozní) je manévrování jednoduché i v nízkých rychlostech při městské jízdě. Nejlépe se tento velký skútr ale cítí na klasické okresce plné zatáček, kde vynikne jeho ochota zatáčet a poslouchat na slovo. V zatáčkách působí Kymco Downtown 350i nesmírně agilně, s radostí mění směr jízdy a je za všech okolností čitelný. Podvozek je postavený na hydraulické teleskopické vidlici vpředu a vzadu najdeme jednostrannou kyvnou vidlici s dvojicí tlumičů, u kterých jde upravit předpětí, takže tuhost podvozku si každý přizpůsobí svým potřebám. Míra komfortu je lehce nadprůměrná, nicméně opravdu rozbité cesty už pocítíte a v tomto prostředí už Downtown 350i tak suverénní není. Brzdná soustava se systémem ABS má obstojný výkon a o zastavení tohoto ne zrovna lehkého skútru se postará bez větších problémů, přičemž její síla jde dobře dávkovat. Na předním kole sedí kotouč o průměru 260 mm doplněný třípístkovým třmenem a vzadu pak najdeme menší kotouč o průměru 240 mm. Velkou pochvalu si určitě zaslouží také štědrý prostor za řidítky, díky čemuž budou příjemné i delší výlety.

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

Výbava
V tomto ohledu si není takřka na co stěžovat a Kymco Downtown 350i patří ve své třídě určitě mezi ty lépe vybavené modely. Rozměrný prostor pod sedlem zvládne pojmout dvě plnohodnotné přilby, další dvě schránky najdeme v oblasti kolen řidiče a v nich se pak nachází i 12v zásuvka a USB port. Pochválit musíme také funkční ochranný štít, který nabídne dobrou ochranu i při vyšších rychlostech a součástí výbavy jsou i výkonné světlomety doplněné LEDkami pro denní svícení, přičemž z těchto diod je složeno i koncové světlo. Palubní deska se skládá ze dvou analogových budíků, mezi kterými sedí displej zobrazující údaje z palubního počítače (například čas, stav paliva v nádrži, aktuální spotřebu nebo ujeté kilometry). Funkce palubního počítače se přepínají pomocí trojice tlačítek sedících pod displejem, což sice není nejpraktičtější, ale jde si na to zvyknout. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 790 mm a kompletní rozměry tohoto skútru jsou 2250 x 1310 x 780 mm. Nádrž zvládne pojmout 12.5 litru paliva a dostat se na dojezd přes 300 km není prakticky žádný problém. Přední kolo má průměr 14 palců, je na něm obuta pneumatika o rozměrech 120/80 a vzadu najdeme kombinaci 13 palcového kola a pneumatiky o rozměrech 150/70.

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

Kvalita a spolehlivost
Dílenské zpracování je perfektní a je vidět, že si dal výrobce na tomto modelu opravdu hodně záležet a nic neodflákl. Všechny komponenty sedí dobře na svém místě a nikde nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. Pocitově působí Downtown 350i bytelným a opravdu solidním dojmem. Povedl se i design, který je vyvedený ve sportovním duchu a určitě se jedná o líbivý, dynamicky vyhlížející model. Výrobce si je kvalit tohoto skútru velmi dobře vědomý a cena začínající na částce 134 990 Kč není nikterak nízká, ale Downtown 350i si ji bez jakýchkoliv problémů obhájí.

Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů

Verdikt
Kymco Downtown 350i ABS je bezesporu špičkový velký skútr, který patří právem na vrchol své třídy. Nabídne povedený design, dynamický a zároveň úsporný motor a kombinaci jistých jízdních vlastností a vysoké praktičnosti. Řídit tento kousek je zkrátka radost, kterou může trochu zkazit jenom vyšší cena, nicméně ta je plně obhájitelná a Downtown 350i ABS za to zkrátka stojí. Sedí mu jak městský, tak příměstský provoz a velmi suverénně se cítí i na dálnici, takže je to takový univerzální skútr hodící se pro každodenní používání. Jediný problém je trochu horší komfort na výrazněji rozbitých cestách, ale jedná se o víceméně jedinou výtku tomuto, jinak takřka dokonalému, počinu. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kymco Downtown 350i ABS: To nejlepší ze třídy velkých skútrů


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.