BMW


Přeposlat BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

27.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Na světě pravděpodobně neexistuje příjemnější a bezpečnější cestování na dvou kolech, než to s BMW K 1600 GT. Je to opravdu ultimativní cestovní stroj, který umí konzumovat kilometr za kilometrem a nyní je pohodlnější, než kdy předtím, přičemž zvuk a charakter jeho šestiválce umí pohladit po duši.

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

Motor
Pohonná jednotka se u nové verze BMW K 1600 GT nijak dramaticky nezměnila a vlastně jedinou zásadnější novinkou je to, že motor nyní plní emisní normy Euro4. Pořád se jedná o jeden z nejlepších motorů současnosti, je silný, charismatický a běží až neuvěřitelně sametově. Nějaké vibrace jsou mu naprosto cizí a navíc jde velmi ochotně za plynem, takže se jedná o velmi příjemnou pohonnou jednotku. Tento olejem a vodou chlazený řadový šestiválec disponuje zdvihovým objemem 1649cc a velmi hezkým výkonem 118 kW (160 koní) při 7750 ot/min, přičemž maximum točivého momentu 175 Nm je k dispozici při 5520 ot/min. Dle posazení výkonu je jasné, že se nejedná o nějak extrémně točivý motor a že to nejlepší nabídne v nižších a středních otáčkách. Tak tomu skutečně je, ta síla v nižších otáčkách je dokonale návyková, stejně tak jako skvělý zvukový doprovod. Co se týče spotřeby, tak výrobce udává 5.7 litru paliva na 100 km, nicméně v tomto pásmu se moc pohybovat nikdo nebude a spotřeba se většinou pohybuje nad 6 litry (cca 6.3 litru na 100 km). To je ale pořád poměrně příjemný apetit, který tomuto skvělému šestiválci určitě s radostí dopřejete, protože to za to prostě stojí. Převodovka je šestistupňová a maximální rychlost se může vyšplhat hodně nad 200 km/h (až k hranici 240 km/h).

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

Jízda a ovladatelnost
Jednou z hlavních změn pro modelový rok 2017 je doplnění standardní výbavy o chytrý podvozek ESA. U dřívějších modelů bylo nutné upravovat nastavení tlumičů manuálně, no nyní se o to konečně stará elektronika a systém ESA to umí sám, v závislosti na aktuální situaci a změny probíhají v řádu milisekund. Také předpětí se nastavuje elektronicky, ale pořád se o jeho změnu musí postarat sám řidič a automatika to v tomto případě neudělá. Už na první pohled je BMW K 1600 GT velkou, robustní a těžkou mašinou a tak tomu opravdu je. Hmotnost s plnou nádrží dosahuje hodnoty 334 kg, takže manévrování v nízkých rychlostech je velmi obtížné, nicméně díky možnosti přikoupit si zpátečku je život s tímto korábem silnic zase o něco příjemnější. Stabilita je naprosto parádní, a to i ve vyšších rychlostech a jízdní vlastnosti jsou za všech okolností jisté a čitelné. Míra komfortu je velmi dobrá a tlumiče si poradí i s méně kvalitními silnicemi. Při vyšších rychlostech je ovladatelnost podstatně jednodušší a klikaté okresky plné zatáček nedělají tomuto stroji vůbec žádný problém. Brzdy jsou dostatečně výkonné a soustava se skládá ze dvou 320 mm kotoučů vpředu a jednoho kotouče stejného průměru vzadu.

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

Výbava
Výbava tohoto stroje je velmi vyčerpávající a vlastně v ní nic extra důležitého neschází. Majitel dostane například brzdný systém ABS, již zmíněný elektronicky stavitelný podvozek ESA, denní svícení, povedený audio systém, kontrolu trakce, systém pomáhající s rozjezdem do kopce nebo monitorování tlaku v pneumatikách. Je toho opravdu hodně a za příplatek je pak možné si tento stroj opravdu vyšperkovat a upravit obrazu svému (a stavu svého konta). Palubní deska je příjemně moderní, s hezkou grafikou a je bez větších problémů čitelná i za horších okolností. Velmi pohodlné a příjemně rozměrné sedlo je stavitelné v rozsahu 810 – 830 mm a nádrž zvládne pojmout 26.5 litru paliva, což stačí na poměrně hezký dojezd a není žádný velký problém přehoupnout se s dojezdem na jednu nádrž přes hranici 400 km. Pochvalu si zaslouží také vysoký ochranný štít, který nabídne dostatečnou ochranu i při vyšších rychlostech a povedla se i zpětná zrcátka. Ta jsou příjemně rozměrná a přehled o dění za motocyklem je tak dobrý. Výrobce na tomto stroji použil 17 palcová kola a na nich najdeme pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu.

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování nepanují žádné pochyby a BMW K 1600 GT patří v tomto ohledu mezi naprostou špičku. Na trhu není moc motocyklů, které by byly vyrobeny s větší pečlivostí a smyslem i pro ten nejmenší detail, takže v tomto ohledu si BMW zaslouží velkou pochvalu. Spolehlivost by měla být taktéž bezproblémová, předchozí generace byla odolná, robustní mašina a to pravděpodobně zůstalo při starém. Cena startující na částce 587 200 Kč sice není malá, ale pořídit si BMW je většinou drahá záležitost a tento ohromný koráb silnic si svou vyšší cenu bez jakýchkoliv problémů obhájí.

BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně

Verdikt
Na světě pravděpodobně neexistuje příjemnější a bezpečnější cestování na dvou kolech, než to s BMW K 1600 GT. Je to opravdu ultimativní cestovní stroj, který umí konzumovat kilometr za kilometrem a nyní je pohodlnější, než kdy předtím, přičemž zvuk a charakter jeho šestiválce umí pohladit po duši. Za příplatek je možné udělat si z BMW K 1600 GT doslova luxusní limuzínu motocyklového světa, ale v BMW si za to samozřejmě nechají náležitě zaplatit. Kromě motoru a komfortních jízdních vlastností musíme vypíchnout i velmi dobrou, moderní výbavu a precizní dílenské zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku BMW K 1600 GT: Cestování na šestiválcové vlně


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.