Přeposlat Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

22.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

V dnešní krátké novince se podíváme na stroj od sice neznámé, ale poměrně exkluzivní italské společnosti Vyrus. Ta představila silniční verzi svého závodního superbiku 986 M2, která vznikne v pouhých 50 kusech a je tak docela dobře možné, že máme před sebou ceněný sběratelský kousek.

Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

Italská firma Vyrus sice u nás moc známá není, ale ve světě platí za exkluzivního výrobce sportovních mašin originálního designu i konstrukce. Její pracovníci mají zkušenosti od výrobců typu Bimota či Ducati, takže v tomto ohledu má Vyrus určitě co nabídnout. Původní, ryze závodní verze této mašiny byla představena již v roce 2011, nicméně dlouho se spekulovalo i o modelu určeném pro klasické silnice a ten je konečně zde. V době, kdy většina velkých výrobců upouští od vývoje lehkých superbiků s motorem o objemu okolo 600cc, je přítomnost přesně tohoto typu mašiny velmi vítaná. Podle některých velkých výrobců motocyklů je problém v tom, že většina lidí už zkrátka nechce sedlat 600cc superbiky a kvůli tomu tento typ motocyklů pomalu umírá. To ale s největší pravděpodobností není úplně přesné jádro pudla a problém vidíme spíš v tom, že řidiči zkrátka nechtějí pořád ty samé superbiky, které s každou nadcházející sezónou výrobce víceméně jenom trochu poupraví a pošle opět do světa.

Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

V dnešním světě hraje velkou roli individualizace a snaha trochu se odlišit od ostatních, což uniformní superbike od velkého výrobce určitě nezprostředkuje. A právě to je případ mašiny Vyrus 986 M2. Je to krásný, unikátní stroj, který vzbudí pozornost všude, kde se ukáže a to bude jedna z jeho nejsilnějších zbraní. Vzhled této mašiny je opravdu parádní a určitě pohladí po duši nejednoho fanouška nejenom této třídy motocyklů. Přídi dominuje jednoduchý kruhový světlomet, který je zasazený do karbonové masky a velmi dobře vypadá také do kapotáže zakomponovaný ochranný štít. Při pohledu z profilu pak vynikne dynamicky tvarované tělo, zajímavě pojatá nádrž a minimalistické sedlo. Parádní jsou i dva výfuky do V vyvedené pod sedlem a je jasné, že s nějakým obyčejným superbikem od některého z hlavních výrobců si tento unikátní italský počin nespletete. V úvodu jsme zmínili přední kapotáž vyrobenou z karbonu, no tento prvek není jediný a z tohoto křehkého, ale velmi lehkého a pevného materiálu je toho vyrobeno víc.

Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

Kromě přední kapotáže jsou to také blatníky, boční panely a zdá se, že i nádrž. I díky rozsáhlému použití karbonu váží tento superbike pouhých 151 kg, takže dostatečná dynamika a agilita je zaručená. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1350 mm, sedlo je uloženo ve výšce 820 mm a nádrž zvládne pojmout 10 litrů paliva. To není mnoho a je jasné, že při dravějších radovánkách z ní bude mizet palivo před očima, nicméně dojezd určitě není to, kvůli čemu byl tento stroj stavěný. Jeho základem je USD rám Omega a speciální systém zavěšení předního kola s označením ,,hubsteer“, který je podobný systému používaného u motocyklů Bimota. Díky tomu a také díky odpružení typu Push-Rod by měl tento stroj nabídnout agilitu a jízdní vlastnosti podobné závodním speciálům GP. Co se týče další výbavy, tak zmínit musíme krásná kovaná hliníková kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

O zastavení se starají dva 320 mm kotouče s radiálními třmeny na předním a 220 mm kotouč s třmenem Brembo na zadním kole. Nyní se dostáváme k motoru, který je zastoupený čtyřválcem původem z Hondy CBR600RR o zdvihovém objemu 599cc. Motor disponuje 16 ventily, dosahuje nejvyššího výkonu 88 kW (120 koní) při 13500 ot/min a jeho točivý moment čítá 66 Nm při 11250 ot/min. Výkon je posazený poměrně vysoko a je tak jasné, že se jedná o točivý motor vyžadující co nejvyšší otáčky, což ale k charakteru tohoto stroje samozřejmě sedí. Převodovka je pak klasicky šestistupňová. K dispozici bude pouhých 50 kusů a případní zájemci se již můžou registrovat na webu výrobce. Co se týče ceny, tak ta prozatím oficiálně potvrzena nebyla, ale mluví se o částce zhruba 25 000 euro, což je po přepočtu cca 675 500 Kč. Vyrus 986 M2 si bude možné pořídit jako kompletní mašinu, nicméně pokud máte doma motor z Hondy CBR600RR, bude možné koupit si ho jako jakousi skládačku a doma si pak svého miláčka poskládat na vlastní pěst.

 Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Exotický Vyrus 986 M2 dostal silniční verzi


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.