Přeposlat Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod

13.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Americká ikona Harley-Davidson představila svou další novinku pro tento rok, tentokrát stroj s označením Street Rod. Jedná se o model střední třídy a vypadá opravdu zajímavě, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.

Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod

Tato novinka spadající do střední třídy je postavena na základech modelu 750 Street a spadá do řady Dark Custom, což je patrné hned na první pohled. Dominantním prvkem tohoto stroje je černá barva a kromě kompletně černého kabátku se bude prodávat i s šedými nebo zelenými doplňky. Přední části dominuje klasický, kruhový světlomet s decentní ochrannou kapličkou, do které je z druhé strany vložený budík palubní desky. Za zmínku určitě stojí i plochá a široká řidítka vyvedená ve stylu dragsterů, na jejichž konci najdeme zajímavě ukotvená zpětná zrcátka vyvedená v tradičním, kulatém designu. Pozornost dále přitáhne i vskutku mohutný výfuk, hezky vypadající sedlo a stylová litá kola se sedmi paprsky, která jsou, nečekaně, vyvedena v černém designu. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Scorcher 21 o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Přední i zadní osvětlení je vyvedeno z LEDek (koncové světlo a směrovky), což je v současné době nesmírně moderní a Harley tedy jde s dobou.

Harley-Davidson představil nový stroj Street RodHarley-Davidson představil nový stroj Street Rod

V oblasti designu se nám tento nový Harley opravdu zalíbil, kombinuje v sobě retro prvky s moderními doplňky a ten temně černý kabátek mu pak vyloženě sluší. Na délku tento stroj měří 2130 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1510 mm a výška nezatíženého sedla dosahuje 765 mm. Suchá hmotnost je poměrně příznivých 229 kg, pohotovostní čítá 238 kg a nádrž zvládne pojmout 13.1 litru paliva. Co se týče podvozku, tak ten je postavený na USD vidlici o průměru 43 mm vpředu a klasické kyvné vidlice vzadu, přičemž její zdvih dosahuje 117 mm a to je zlepšení o hezkých 31 %. Ještě bychom měli dodat, že zadní tlumiče používají externí kapalinovou nádobku. Na chvíli se zastavíme také u brzdné soustavy, která se skládá z dvojice kotoučů o průměru 300 mm vpředu a samostatného kotouče vzadu, přičemž jak do předních, tak do zadního kotouče se zakusují dvoupístkové třmeny. Součástí standardní výbavy je i brzdný systém ABS, bez kterého by to v dnešní době už pochopitelně nešlo. Palubní deska umístěna v decentní ochranné kapličce je nesmírně jednoduchá a jednodušeji už to snad ani nešlo.

Harley-Davidson představil nový stroj Street RodHarley-Davidson představil nový stroj Street Rod

Jedná se o klasický, analogový tachometr a najdeme v něm maličký displej ukazující ujeté kilometry a informační diody. Žádné kilometry barevných displejů a podobných věcí, hezky starý dobrý analog s jednoduchou grafikou a výrobce za to určitě musíme pochválit. Je to zkrátka takový old-school, který se ale ke stylu tohoto stroje velmi dobře hodí a jednoduchá grafika má výhodu ve skvělé čitelnosti za jakýchkoliv podmínek. Hlavní zbraní tohoto stroje ale bude pochopitelně jeho motor, který se jmenuje High Output Revolution X V-Twin. Za tímto honosným označením hledejme dvouválec o zdvihovém objemu 749cc s kapalinovým chlazením, který dále disponuje SOHC rozvodem a válci sevřenými do úhlu 60 stupňů. Motor má původ ve dvouválci používaném u modelu Street 750 (zde se tento motor jmenuje Revolution X V-Twin), nicméně jeho výkon je o hezkých 20 % vyšší a točivý moment pak narostl o 10 %. Kompresní poměr této pohonné jednotky je 11:01 a nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 68 koní, které jsou dostupné při 8750 ot/min.

Harley-Davidson představil nový stroj Street RodHarley-Davidson představil nový stroj Street Rod

Točivý moment dosahuje hodnoty 65 Nm a ten dostane řidič k dispozici již při 4000 ot/min, takže je jasné, že motor je navržený pro co nejlepší použitelnost ve středních otáčkách. Dá se předpokládat, že na nějakou výraznou výkonnostní špičku můžeme zapomenout, nicméně zátah v nižších a středních otáčkách bude určitě nadprůměrný. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba paliva byla spočítána na 4.3 litru na 100 km jízdy a produkce emisí je 103 gramů CO2 na jeden kilometr, nicméně to jsou údaje z laboratorních testů a v reálném světě to může vypadat úplně jinak. Ještě bychom měli dodat, že motor je spojený s šestistupňovou převodovkou. Oficiální představení této novinky proběhlo na výstavě Motocykel 2017 v Bratislavě a Street Rod je již zalistovaný na stránkách výrobce, kde jsou k dispozici kompletní specifikace a všechny informace. Základní cena za černé provedení byla stanovena na 6800 eur (cca 183 713 Kč bez DPH) a za zbývající dvě barvy (šedá a zelená) pak dáte 7020 eur (zhruba 189 657 Kč bez DPH).

Harley-Davidson představil nový stroj Street RodHarley-Davidson představil nový stroj Street Rod

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 1

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.