Přeposlat Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod
Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod
Americká ikona Harley-Davidson představila svou další novinku pro tento rok, tentokrát stroj s označením Street Rod. Jedná se o model střední třídy a vypadá opravdu zajímavě, tak se pojďme podívat, na co se můžeme těšit.
Tato novinka spadající do střední třídy je postavena na základech modelu 750 Street a spadá do řady Dark Custom, což je patrné hned na první pohled. Dominantním prvkem tohoto stroje je černá barva a kromě kompletně černého kabátku se bude prodávat i s šedými nebo zelenými doplňky. Přední části dominuje klasický, kruhový světlomet s decentní ochrannou kapličkou, do které je z druhé strany vložený budík palubní desky. Za zmínku určitě stojí i plochá a široká řidítka vyvedená ve stylu dragsterů, na jejichž konci najdeme zajímavě ukotvená zpětná zrcátka vyvedená v tradičním, kulatém designu. Pozornost dále přitáhne i vskutku mohutný výfuk, hezky vypadající sedlo a stylová litá kola se sedmi paprsky, která jsou, nečekaně, vyvedena v černém designu. Když už jsme nakousli ta kola, tak vězte, že mají průměr 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky Michelin Scorcher 21 o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu. Přední i zadní osvětlení je vyvedeno z LEDek (koncové světlo a směrovky), což je v současné době nesmírně moderní a Harley tedy jde s dobou.
V oblasti designu se nám tento nový Harley opravdu zalíbil, kombinuje v sobě retro prvky s moderními doplňky a ten temně černý kabátek mu pak vyloženě sluší. Na délku tento stroj měří 2130 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1510 mm a výška nezatíženého sedla dosahuje 765 mm. Suchá hmotnost je poměrně příznivých 229 kg, pohotovostní čítá 238 kg a nádrž zvládne pojmout 13.1 litru paliva. Co se týče podvozku, tak ten je postavený na USD vidlici o průměru 43 mm vpředu a klasické kyvné vidlice vzadu, přičemž její zdvih dosahuje 117 mm a to je zlepšení o hezkých 31 %. Ještě bychom měli dodat, že zadní tlumiče používají externí kapalinovou nádobku. Na chvíli se zastavíme také u brzdné soustavy, která se skládá z dvojice kotoučů o průměru 300 mm vpředu a samostatného kotouče vzadu, přičemž jak do předních, tak do zadního kotouče se zakusují dvoupístkové třmeny. Součástí standardní výbavy je i brzdný systém ABS, bez kterého by to v dnešní době už pochopitelně nešlo. Palubní deska umístěna v decentní ochranné kapličce je nesmírně jednoduchá a jednodušeji už to snad ani nešlo.
Jedná se o klasický, analogový tachometr a najdeme v něm maličký displej ukazující ujeté kilometry a informační diody. Žádné kilometry barevných displejů a podobných věcí, hezky starý dobrý analog s jednoduchou grafikou a výrobce za to určitě musíme pochválit. Je to zkrátka takový old-school, který se ale ke stylu tohoto stroje velmi dobře hodí a jednoduchá grafika má výhodu ve skvělé čitelnosti za jakýchkoliv podmínek. Hlavní zbraní tohoto stroje ale bude pochopitelně jeho motor, který se jmenuje High Output Revolution X V-Twin. Za tímto honosným označením hledejme dvouválec o zdvihovém objemu 749cc s kapalinovým chlazením, který dále disponuje SOHC rozvodem a válci sevřenými do úhlu 60 stupňů. Motor má původ ve dvouválci používaném u modelu Street 750 (zde se tento motor jmenuje Revolution X V-Twin), nicméně jeho výkon je o hezkých 20 % vyšší a točivý moment pak narostl o 10 %. Kompresní poměr této pohonné jednotky je 11:01 a nejvyšší výkon se zastavil na hodnotě 68 koní, které jsou dostupné při 8750 ot/min.
Točivý moment dosahuje hodnoty 65 Nm a ten dostane řidič k dispozici již při 4000 ot/min, takže je jasné, že motor je navržený pro co nejlepší použitelnost ve středních otáčkách. Dá se předpokládat, že na nějakou výraznou výkonnostní špičku můžeme zapomenout, nicméně zátah v nižších a středních otáčkách bude určitě nadprůměrný. Výrobcem udávaná průměrná spotřeba paliva byla spočítána na 4.3 litru na 100 km jízdy a produkce emisí je 103 gramů CO2 na jeden kilometr, nicméně to jsou údaje z laboratorních testů a v reálném světě to může vypadat úplně jinak. Ještě bychom měli dodat, že motor je spojený s šestistupňovou převodovkou. Oficiální představení této novinky proběhlo na výstavě Motocykel 2017 v Bratislavě a Street Rod je již zalistovaný na stránkách výrobce, kde jsou k dispozici kompletní specifikace a všechny informace. Základní cena za černé provedení byla stanovena na 6800 eur (cca 183 713 Kč bez DPH) a za zbývající dvě barvy (šedá a zelená) pak dáte 7020 eur (zhruba 189 657 Kč bez DPH).
Hodnocení:
hlasů: 1
Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení
Související
- Článek: Harley-Davidson představil dva nové stroje z řady…
- Článek: Harley-Davidson Fat Bob: Nejlepší zástupce řady Softail
- Článek: Tacita T-Cruise: Elektrický pohon už se dostává i do…
- Článek: Harley-Davidson představil temný bagger Road King…
- Článek: Harley-Davidson Street Glide: Klasický a opravdu…
- Článek: Hrdinové (i padouši) z komiksů od Marvelu dostali…
- Další články ze sekce: Aktuality, recenze
Diskuze
Diskuse ke článku Harley-Davidson představil nový stroj Street Rod
počet příspěvků: 0
Inzeráty
inzerátů
24.4.2018 06:42
19.4.2018 14:21
19.4.2018 14:21
19.4.2018 14:17
19.4.2018 14:17
19.4.2018 14:15
HARLEY DAVIDSON FLHRCI ROAD KING RV2005,1449ccm, 52kw, najet
19.4.2018 14:14
19.4.2018 14:11
19.4.2018 14:10
19.4.2018 14:09
HD Heritage rv 2004 42000mil. Dovoz Srn. Nova Stk v cene. Le