Přeposlat Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

06.03.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Kawasaki se nástupce modelu Z800 bez debat povedl a nový model Z900 je určitě jeden z nejlepších a zároveň nejdostupnějších strojů ve své třídě. Dalo by se říct, že je takřka ve všem lepší, než jeho předchůdce. Je výkonnější, lehčí, lépe zpracovaný, agilnější a mnohem příjemnější na ovládání.

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

Motor
Zadní kolo mašiny Kawasaki Z900 pohání skvělý řadový čtyřválec plnící emisní normy Euro4, který disponuje zdvihovým objemem 948cc a DOHC rozvodem. Motor je chlazený kapalinou, nabídne nejvyšší výkon 92.2 kW (125 koní) při 9500 ot/min a točivý moment o hodnotě 98.6 Nm, který je k dispozici při 7700 ot/min. Tento čtyřválec má dostatek síly i v nižších a středních otáčkách, jde velmi ochotně za plynem a celkově se jedná o dostatečně výkonného a vesměs příjemného společníka. Nad 6000 ot/min navíc přidá velmi příjemný a charismatický zvukový projev, který vzbudí pozornost široko daleko. Dynamická stránka věci je perfektní, Kawasaki Z900 se umí rozjet až na 232 km/h a ochotně zrychluje i ve vysokých rychlostech. Motor potěší také velmi příjemnou spotřebou, která se dá bez větších problémů uhlídat okolo 5.5 – 5.6 litru paliva na 100 km, což není, vzhledem k výkonu, nijak extrémně moc. Pokud se ale nebudete hlídat, budete samozřejmě jezdit za mnohem víc, klidně přes 7 litrů na 100 km. Motor je spojený se šestistupňovou převodovkou a ve výbavě tohoto stroje neschází ani anti-hoppingová spojka. Co se týče převodovky, tak ta je přesná, s motorem je dobře sladěná a jednotlivé převodové stupně tam padají jako po másle, takže v tomto ohledu nejsou žádné problémy.

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

Jízda a ovladatelnost
Jízdní vlastnosti jsou parádní a hodně pomáhá relativně nízká hmotnost, na kterou se v Kawasaki zaměřili. Příhradový rám z vysokopevnostní oceli si vzal inspiraci u nekompromisního superbiku Ninja H2R a celkově se výrobci povedlo udržet hmotnost na vcelku solidní úrovni (pohotovostní hmotnost dosahuje hodnoty 210 kg). Proti konkurenci v podobě například Triumphu Street Triple či Yamahy MT-09 je sice nová Kawasaki Z900 pořád poměrně statná mašina, ale hmotnost je určitě v normě. Ovladatelnost je docela pohodlná i v nižších rychlostech a v těch vyšších přijde řada na perfektní, takřka bezchybnou stabilitu. Řízení je příjemně ostré, komunikativní a na klikaté okresce působí Z900 velmi agilním dojmem a s nadšením se vrhá do zatáček. Podvozek je velmi moderní, skládá se z USD vidlice o průměru 41 mm vpředu a horizontálního tlumiče Back-link vzadu, přičemž oba tyto prvky jsou samozřejmě stavitelné (odskok a předpětí). Brzdná soustava obsahuje dvojici brzdných kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jeden 250 mm kotouč vzadu, a zatímco do předních kotoučů se zakusují čtyřpístkové třmeny, do zadního klasický jednopístek. Kromě skvěle agility nabídne podvozek majiteli i vysokou míru komfortu, díky čemuž se nemusíte obávat ani trochu horších cest.

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

Výbava
Výbava je poměrně solidní, ale konkurence nabídne podstatně víc elektronických asistentů a různých pomocníků, takže v tomto ohledu je Kawasaki Z900 za současným trendem trochu pozadu. Za své peníze dostane majitel například brzdný systém ABS, již zmíněnou anti-hoppingovou spojku nebo stavitelné tlumiče. Určitě musíme zmínit skvělou palubní desku, která je složena z velkého, analogového otáčkoměru a rozměrného displeje usazeného pod ním. Displej zobrazuje všechny důležité informace typu aktuální rychlosti, zařazeného převodového stupně, ujetých kilometrů či stavu paliva v nádrži a navíc je bez větších problémů čitelný i na přímém slunečním světle. Rozvor kol se zastavil na hodnotě 1450 mm a pohodlné, poměrně rozměrné sedlo je uloženo ve výšce 795 mm. Nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva a díky relativně rozumné konzumaci paliva se může dojezd na plné natankování pohybovat klidně okolo 300 km (v ideálních podmínkách a při pohodové jízdě). Dostatečně výkonný přední světlomet si určitě zaslouží pochvalu a to samé platí také pro rozměrná zpětná zrcátka. Výrobce tento stroj osadil 17 palcovými koly, na kterých jsou osazeny pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 180/55 vzadu.

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

Kvalita a spolehlivost
V oblasti dílenského zpracování si není vůbec na co stěžovat a mašiny od Kawasaki patří za poslední rok mezi ty nejkvalitněji postavené stroje. Výrobce se zaměřil i na detaily a za zmínku stojí hlavně parádně vypadající sedlo s úpravou, která vzdáleně připomíná krokodýlí kůži. Ani v oblasti spolehlivosti by neměly nastat žádné problémy, nicméně se jedná o pořád nový stroj a až čas ukáže, jak na tom bude v otázce spolehlivosti. Na druhou stranu, motor je odvozený z jednotky použité v mašině Z1000, což je velmi spolehlivý, prověřený motor a dá se tak čekat, že jeho zde použitá verze s nižším zdvihovým objemem na tom bude podobně.

Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách

Verdikt
Kawasaki se nástupce modelu Z800 bez debat povedl a nový model Z900 je určitě jeden z nejlepších a zároveň nejdostupnějších strojů ve své třídě. Dalo by se říct, že je ve všem lepší, než jeho předchůdce. Je výkonnější, lehčí, lépe zpracovaný, agilnější a mnohem příjemnější na ovládání. Jízdní vlastnosti jsou opravdu výborné, moderní podvozek odvádí dobrou práci a pochvalu si zaslouží i brzdy. Je ale trochu škoda, že výbava v oblasti elektroniky je trochu ořezaná a konkurence toho v tomto ohledu nabízí podstatně víc. Na druhou stranu, díky omezenější výbavě si mohlo Kawasaki dovolit nasadit agresivní cenovou politiku a osadit tuto mašinu cenovkou 221 900 Kč s DPH. To je opravdu skvělá nabídka a moc dostupnějších velkých naháčů s podobným výkonem na trhu nenajdete.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Z900: Nástupce modelu Z800 se povedl takřka po všech stránkách


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.