Přeposlat Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

15.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Nová Kawasaki Ninja 650 je o mnohem více věcech, než pouze o změně jména z ER-6f. Tento starý model byl nesmírně populárním motocyklem a Kawasaki k zavedené mechanice přidalo trochu toho Ninja stylu, příjemnější motor a zábavnější jízdní vlastnosti. Vůbec nepochybujeme o tom, že nová Ninja 650 svého předchůdce v otázce popularity nejenom dorovná, ale i překoná.

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

Motor
Zadní kolo mašiny Kawasaki Ninja 650 pohání nesmírně úspěšný a populární dvouválec o zdvihovém objemu 649cc. Tento čtyřtakt se pyšní kapalinovým chlazením a pro potřeby tohoto nového stroje byl samozřejmě náležitě přepracovaný. Dostal nové vačky a přepracovaný přívod paliva, díky čemuž už sice není tak točivý, ale zase nabídne podstatně více síly v nižších a středních otáčkách a celkově jde výrazně lépe za plynem. Když k tomu přidáme úspornější provoz a celkově mnohem více přátelskou povahu, vychází současná evoluce tohoto dvouválce od Kawasaki jako ta nejvíce povedená. Spotřeba se pohybuje okolo 5 až 5.5 litru paliva na 100 km jízdy, což víceméně odpovídá nabízenému výkonu (jde ale samozřejmě jezdit i za mnohem víc). Když už jsme nakousli ten výkon, tak vězte, že na zadní kola proudí hezkých 50 kW (68 koní) při 8000 ot/min a točivý moment o hodnotě 65.7 Nm, který je dostupný při 6500 ot/min. Od nějakých 4000 ot/min až doby, než vám indikátor řazení doporučí přeřadit (při 8500 ot/min), se jedná o nesmírně příjemný a komunikativní motor, který nemá jako celek prakticky žádnou větší vadu. Dynamika je velmi dobrá a maximální rychlost této mašiny se může vyšplhat až na170 km/h. Převodovka je klasicky šestistupňová a s motorem je velmi dobře sladěná.

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

Jízda a ovladatelnost
Označení Ninja sice zní docela nóbl, ale faktem je, že tento stroj je pořád v první řadě levným a dostupným superbikem a tomu odpovídá i jeho podvozek. Ten je základní a skládá se z teleskopické vidlice o průměru 41 mm vpředu a horizontálního tlumiče Back-link vzadu, který umožňuje nastavení předpětí. Přední vidlice stavitelná není a jedná se tak o jediné dostupné nastavení podvozku. Tlumiče jsou tedy základní a podvozek také, ale to není nejmenší problém, protože je všechno velmi dobře naladěno a funguje to spolu na jedničku s hvězdičkou. Ninja je mrštná, poslouchá na slovo, je velmi poddajná a je nesmírná zábava s ní řádit na klikatých okreskách. Díky relativně nízké pohotovostní hmotnosti 193 kg je ovladatelnost velmi jednoduchá i v nízkých rychlostech a problémy se stabilitou nejsou naopak ani v rychlostech vyšších. Dobré jsou i brzdy, které disponují rychlým nástupem a dostatkem výkonu s dostatečným dávkováním. Brzdná soustava se skládá z poloplovoucích kotoučů o průměru 300 mm vpředu a jednoho kotouče o průměru 220 mm vzadu, přičemž do předních se zakusují dvoupístkové třmeny a do zadního jednopístek od firmy Tokico.

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

Výbava
Jak jsme se již zmínili, jedná se v první řadě o levou mašinu a v oblasti výbavy tedy zázraky čekat úplně nejdou. Na druhou stranu, určitě se nejedná o na kost oholený stroj a výbava se dá označit za solidní a dostatečnou s několika hezkými prvky. Za zmínku určitě stojí ochranný plexi štít stavitelný ve třech výškových úrovních a také nová, velmi atraktivní palubní deska. Ta se skládá z analogového otáčkoměru, který je doplněný malým displejem zobrazujícím například rychlost, teplotu, stav nádrže nebo zařazený převodový stupeň s indikátorem ideálního přeřazení. Vcelku pohodlné sedlo se nachází ve výšce 790 mm a nádrž zvládne pojmout 15 litrů paliva, což znamená poměrně slušný dojezd na plné natankování. Přední světlomet je dostatečně výkonný a povedla se i zpětná zrcátka, jejichž prostřednictvím se dostane k řidiči dostatek informací o dění za ním. Kompletní rozměry tohoto stroje jsou 2055 x 1135 x 740 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1410 mm a světlá výška čítá 130 mm. Stylová kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 160/60 vzadu.

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

Kvalita a spolehlivost
Jedná se o novou mašinu, takže na hodnocení spolehlivosti je ještě brzy a až čas ukáže, jak si tento stroj povede. Na druhou stranu, Ninja 650 je postavena na základech modelu ER-6f, který byl po mechanické stránce velmi solidní a bytelnou mašinou s minimálními problémy a dá se předpokládat, že to Kawasaki přeneslo i na tuto novinku. Na první pohled působí Ninja 650 povedeným dojmem a vypadá, že něco vydrží. Vzhledem k velmi nízké ceně, která začíná na částce 194 900 Kč, se dílenské zpracování jeví jako určitě nadprůměrné. Kromě klasické verze je u nás dostupná i edice s označením KRT, který se vyznačuje tradičním zabarvením kombinujícím zelenou a černou barvu. Klasická verze je dostupná v černé a oranžové barvě, která nevypadá vůbec špatně.

Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!

Verdikt
Nová Kawasaki Ninja 650 je o mnohem více věcech, než pouze o změně jména z ER-6f. Tento starý model byl nesmírně populárním motocyklem a Kawasaki k zavedené mechanice přidalo trochu toho Ninja stylu, příjemnější motor a zábavnější jízdní vlastnosti. Vůbec nepochybujeme o tom, že nová Ninja 650 svého předchůdce v otázce popularity nejenom dorovná, ale i překoná. Je to totiž nesmírně příjemná mašina vhodná jak pro méně zkušené řidiče, tak pro opravdové harcovníky, kteří z ní vymáčknou maximum. Podvozek sice není nejmodernější, ale je perfektně naladěný a poskytne dobrou kombinaci komfortu, zábavy a jistoty. Výbava je víceméně standardní, ale nic důležitého v ní neschází a některé prvky dokáží i potěšit. Dílenské zpracování je určitě nadprůměrné a v otázce spolehlivosti by neměly nastat žádné větší problémy, nicméně to ukáže až čas.

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Kawasaki Ninja 650: Není to jenom ER-6f s jiným jménem!


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.