Přeposlat Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special

13.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Legendární americký výrobce motocyklů Harley-Davidson představil nový přírůstek do modelové řady Road King, což je ztělesněním klasického luxusního cruiseru. Novinka v podobě modelu s přídomkem Special ale hraje hlavně na temnou notu a spadá do ranku drsných baggerů.

Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special

Pokud byste hledali mašinu, která naprosto dokonale ztělesňuje podstatu klasického amerického cruiseru, Harley-Davidson Road King by byla jedna z nejlepších možností. Kořeny této mašiny spadají až do roku 1949, takže je to model s pořádně dlouhou historií a patří mezi nejznámější luxusní cruisery vůbec. V současné době jsou ale čím dál populárnější stroje typu bagger a přesně v tomto stylu je vyvedený také nový model Road King Special, přičemž kromě přepracovaného designu nabídne tato novinka i novou techniku v podobě motoru Milwaukee-Eight. Zatímco standardní cruiser Road King je luxusní, nablýskaný stroj, varianta Special je takovým jeho temným a zlým sourozencem, který bude bodovat hlavně nenapodobitelným stylem. Hned na první pohled si lze všimnout absence předního ochranného štítu a trochu změněné siluety, která je nižší a drsnější. A samozřejmě je to i barva, výrobce nahradil chromované doplňky prvky vyvedenými v černé barvě, takže Road King Special je temně černý stroj připomínající nějaké válečné plavidlo.

Harley-Davidson představil temný bagger Road King SpecialHarley-Davidson představil temný bagger Road King Special

Kombinace černé a tmavě zelené vypadá velmi zajímavě a charakter této verzi určitě nelze upřít. Zelená barva (Olive Gold) samozřejmě není v nabídce jediná a k dispozici je i červená (Hard Candy Hot Rod Red Flake), šedá (Charcoal Denim) a černá (Vivid Black), nicméně v zelené vypadá tato mašina nejzajímavěji. V černé barvě jsou vyvedena například řidítka, zpětná zrcátka, boční kryty motoru, výfuková soustava i krásná litá kola s označením Black Turbine. Několik chromovaných prvků ale zůstalo a najdeme je výhradně na motoru, nicméně i na něm převažuje černá barva. Dominantu tohoto stroje tvoří mohutný přední světlomet a při pohledu zezadu zase vyniknou velké postranní kufry. Parádně vypadá i poměrně výrazný dvouválcový motor a dvojice masivních koncovek výfuku, které se určitě postarají o důstojný zvukový doprovod. Za zmínku stojí i vysoká řidítka typu mini-ape, díky kterým by neměl být pro řidiče problém najít si pohodlnou pozici i na delších cestách. Palubní deska je analogová, sedí klasicky na nádrži a ve spodní části tachometru se nachází malý displej.

Harley-Davidson představil temný bagger Road King SpecialHarley-Davidson představil temný bagger Road King Special

Na délku měří tento uhrančivý stroj 2420 mm, rozvor kol se zastavil na hodnotě 1625 mm a výška sedla bez zatížení je 695 mm. Suchá hmotnost čítá 355 kg (pohotovostní dosahuje 372 kg) a nádrž zvládne pojmout 22.7 litru paliva. Harley-Davidson Road King Special je postavený na černém (jak jinak) padacím rámu a nových zadních tlumičích, které by měly umožnit podstatně lepší rozsah nastavení, než doposud. Také přední odpružení je přepracované a tato novinka by tak měla nabídnout opravdu vyspělé jízdní vlastnosti orientované na komfort a zároveň i jistotu. Hlavní hvězdou je ale samozřejmě motor, který je zastoupený dvouválcovou jednotkou Milwaukee-Eight o zdvihovém objemu 1745cc. Jedná se o vůbec první případ, kdy Harley použil tento motor v černé barvě a Milwaukee-Eight se proti předchozím motorům pyšní hlavně vyšším výkonem při stejné hmotnosti, což se podepíše lepších dynamických schopnostech. Výrobce se chlubí také lepším a účinnějším systémem chlazení, které zase přispívá k lepšímu komfortu pro řidiče i spolujezdce.

Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special

Vrtání tohoto motoru je 100 mm, jeho zdvih čítá 111.1 mm a kompresní poměr je 10.0:1. Harley výkon v koních sice neuvádí, ale točivý moment ano a ten dosahuje velmi hezkých 150 Nm při 3250 ot/min. Můžeme tedy očekávat vskutku dobrou dynamiku a vysokou úroveň komfortu, protože motor je uložený v gumových silentblocích a disponuje vyvažovací hřídelí, takže míra vibrací bude velmi nízká. Motor je spojený se šestistupňovou převodovkou a součástí standardní výbavy je samozřejmě i brzdný systém ABS, bez kterého to v dnešní době už nejde. Výrobce udává průměrnou spotřebu 5.9 litru paliva na 100 km jízdy, což není, vzhledem k vysoké hmotnosti, nijak špatné. Ještě bychom měli zmínit i brzdnou soustavu, která je postavena na čtyřpístkových třmenech vpředu i vzadu. Součástí standardní výbavy je také bezpečnostní systém Harley-Davidson Smart Security. Nový bagger Road King Special je již zalistovaný na oficiálních stránkách výrobce a jeho základní cena byla stanovena na 20 810 eur, což je po přepočtu zhruba 562 333 Kč.

Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Harley-Davidson představil temný bagger Road King Special


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.