Přeposlat Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

06.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Vespa GTS 300 Supersport patří pořád mezi nejlepší skútry ve své třídě a tento model potěší jak povedeným designem, tak dynamickým projevem i jízdními vlastnostmi. Ty jsou velmi vyvážené, podvozek si je jistý za jakýchkoliv podmínek, ovladatelnost dobrá i v nízkých rychlostech a navíc nabídne i poměrně vysokou míru komfortu.

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

Motor
Zadní kolo skútru Vespa GTS 300 Supersport roztáčí známý čtyřdobý jednoválec, který disponuje zdvihovým objemem 278cc a kapalinovým chlazením. Tento motor s označením ,,Quasar“ patří mezi nejlepší jednotky ve světě skútrů a výrobce se u něj zaměřil hlavně na dobrou odezvu a dostatečnou sílu v nižších a středních otáčkách. Samozřejmě mu nevadí ani vyšší otáčky, ale v nižších a středních má až překvapivě hodně síly a jedná se tak o velmi příjemný motor ke každodennímu používání. Jeho nejvyšší výkon je 21.5 koně při 7500 ot/min a točivý moment dosahuje hodnoty 22.3 Nm při 5000 ot/min. Další skvělou disciplínou motoru je blesková odezva na přidání plynu a minimální míra vibrací. Dynamika jízdy je perfektní, Vespa se umí ze semaforů rozletět s až překvapivou vervou a v této disciplíně soupeře jen tak nenajde. Maximální rychlost leží na hranici 130 km/h s tím, že i v těchto rychlostech je skútr bez problémů dobře použitelný, stabilní a lze s tím tedy cestovat i po dálnici. Co se týče spotřeby, tak ta se pohybuje okolo 4 litrů na 100 km jízdy, což tedy není úplně málo a tento motor ve své třídě určitě nepatří mezi ty nejúspornější jednotky. Na druhou stranu, návyková dynamika za vyšší spotřebu určitě stojí. Pochvalu si zaslouží i povedený zvukový projev, který jde ještě umocnit příplatkovým výfukem od známé společnosti Akrapovič.

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

Jízda a ovladatelnost
Ani v tomto ohledu si nemůžeme na nic stěžovat a v oblasti jízdy patří Vespa GTS 300 Supersport k tomu úplně nejlepšímu nejenom ve své třídě, ale napříč celým světem skútrů. Stabilita je naprosto perfektní i při vysokých rychlostech a to samé platí také pro přilnavost. Jízda je za všech okolností čitelná, nezáludná a řidič bude vždy vědět, co má očekávat. Určitě musíme vypíchnout i bleskovou odezvu na přidání plynu a velmi dobrou ovladatelnost i v pomalejším městském provozu, nicméně to se od skútru pochopitelně tak nějak očekává. Není to ale jenom o sportování, stabilitě a dynamice, tento model vyniká také vysokou mírou komfortu a se ctí si poradí i s nekvalitními městskými cestami. Velké nerovnosti a rázy už sice cítit jdou, ale takové ty obyčejné zvládne podvozek odfiltrovat perfektně. O zastavení tohoto skútru se stará dvojice kotoučových brzd s kotouči o průměru 220 mm vpředu i vzadu, jejichž výkon na zkrocení 158 kg vážící Vespy bez problémů stačí. Nabídnou dostatek brzdného výkonu a ten se navíc velmi dobře dávkuje, takže v tomto ohledu si není na co stěžovat.

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

Výbava
V ohledu výbavy je všechno v nejlepším pořádku, majitel dostane klasiku v podobě například úložného prostoru a těšit se může i na moderní technologie. Ve výbavě tohoto modelu totiž neschází systém kontroly trakce, která pomůže v krizových situacích a ty zkušenější jezdce určitě potěší fakt, že jde zcela vypnout. Dalším prvkem výbavy je brzdný systém ABS, který sice vypnout nejde, ale zase je poměrně dobře naladěný a do řízení zasahuje s citem a vhodně. Palubní deska je vyvedena v retro stylu a skládá se z klasického analogového tachometru, pod kterým sedí malý displej zobrazující čas, stav paliva v 9 litrové nádrži a ujeté kilometry. Po stranách tohoto displeje se nachází informační diody a Vespa GTS 300 Supersport se dokonce umí propojit se smartphonem, a to prostřednictvím USB portu, který se nachází ve schránce u řidiče. Stačí si do chytrého telefonu stáhnout aplikaci, propojit ho s Vespou a můžete se těšit na spoustu doprovodných užitečných informací. Úložný prostor pod sedlem sice není zázračný, nicméně standardní přilba se do něj vleze, takže je použitelný. Pohodlné sedlo se nachází ve výšce 790 mm a výrobce použil 12 palcová kola, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 120/70 vpředu a 130/70 vzadu.

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

Kvalita a spolehlivost
Model GTS 300 Supersport sedí na samotném vrcholu hierarchie třídy GTS 300 a tomu odpovídá jak zpracování, tak osazení komponenty. Jedná se o velmi kvalitně postavený skútr plný značkových komponent (brzdy Brembo) a s moderní výbavou. Za zmínku určitě stojí i povedený retro design, který vypadá zkrátka parádně a jen velmi pomalu stárne, takže je Vespa GTS 300 velmi líbivým skútrem i v dnešní době. Se spolehlivostí by neměly nastat žádné potíže, a pokud nezanedbá majitel povinnou údržbu a servisní intervaly, určitě bude všechno v nejlepším pořádku.

Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem

Verdikt
Vespa GTS 300 Supersport patří pořád mezi nejlepší skútry ve své třídě a tento model potěší jak povedeným designem, tak dynamickým projevem i jízdními vlastnostmi. Ty jsou velmi vyvážené, podvozek si je jistý za jakýchkoliv podmínek, ovladatelnost dobrá i v nízkých rychlostech a navíc nabídne i poměrně vysokou míru komfortu. Tento skútr je zkrátka radost sedlat a díky dostatečné výkonnému a zábavnému motoru je to velmi příjemný společník na každý den. Do husté městské džungle najdete jen velmi těžko lepšího společníka, nicméně Vespa GTS 300 se jako doma cítí i na klikatých okreskách. Díky výkonnému motoru jí dokonce nedělá problémy ani cestování po dálnici. Výbava je nadprůměrná a žádné výtky nemáme ani v oblasti kvality a zpracování. 

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Vespa GTS 300 Supersport: Atraktivní retro skútr se sportovním duchem


počet příspěvků: 0

 

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.