Přeposlat Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

 

Sdílení článku na sociálních a jiných sítích

Rádi byste se podělili o tento článek s ostatními? Kliknutím na ikonky níže ho můžete sdílet na dané síti.

    ikona Facebook ikona Twitter ikona Linkuj ikona Jagg ikona MediaBlog ikona TopOdkazy ikona Bookmarky ikona TopClanky ikona VybraliSme ikona Delicious ikona Digg ikona Technorati ikona LinkedIn ikona Google

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

03.02.2017 | Ondřej Koníček | Aktuality, recenze | Komentářů: 0 |

Čínské motocykly už dávno nejsou terčem posměchů a v současné době je musíme brát zcela vážně. Na evropské trhy teď míří nová sourozenecká dvojka čínských motocyklů MT-400 a MG-500, která vypadá poměrně zajímavě a hlavně docela evropsky.

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

Tyto dva sourozence má na svědomí čínská firma Motrac, která není úplně známá a o které jste pravděpodobně ještě nikdy neslyšeli. Není se ani čemu divit, s tím obrovským počtem čínských výrobců motocyklů je zázrak vybavit si alespoň nějakého. Tyto nové mašiny s označením MT-400 a MG-500 ale nevypadají nijak špatně a měly by nabídnout slušné vlastnosti, dobrou výbavu a samozřejmě nízkou cenu. Motocykly navržené přímo v Číně mají na evropských trzích problémy hlavně kvůli designu, který je pro Čínu poměrně dost specifický a není to úplně to, na co bychom byli na starém kontinentu zvyklí. Tato dvojka ale působí spíše japonsky, a to je pro ni určitě dobře, protože japonské motocykly jsou v Evropě docela oblíbené. Začneme modelem MT-400, což je agresivně vypadající naháč lehce připomínající produkci Kawasaki. Tomuto stroji dominuje ostře řezaná příď s výraznou kapličkou palubní desky a dobře vypadají i stylová kola a vysoká nádrž.

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

Zajímavá je i zvolená barevná kombinace červené s černou a v oblasti designu nemáme této novince moc co vytknout. V oblasti techniky samozřejmě nelze čekat zázraky, jedná se o levný stroj a podvozek je postavený na obrácené vidlici od nespecifikovaného výrobce a klasickém ocelovém rámu. Brzdy jsou ale radiální a suchá hmotnost o hodnotě 182 kg nevypadá vůbec špatně, víceméně odpovídá konkurenčním strojům v této třídě. Co se týče motoru, tak zadní kolo tohoto stroje pohání dvouválec o zdvihovém objemu 399cc s DOHC rozvodem, což je v této kategorii víceméně klasika. Motor dosahuje nejvyššího výkonu 26.2 kW (36 koní) při 7600 ot/min a disponuje točivým momentem o hodnotě 33 Nm, který je dostupný při 5500 ot/min. Informace o dostupnosti nebo případné evropské ceně jsou prozatím neznámé, ale první spekulace hovoří o částce okolo 2900 liber. To je po přepočtu cca 92 000 Kč, takže velmi příjemná cena a mohlo by se tak jednat o vhodný stroj pro začínající řidiče.

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

Zajímavě vypadá také model MG-500, který spadá do kategorie středně velkých cestovních endur a je vcelku podobný stejně zařazeným strojům od Hondy. Design ale v celkovém součtu opět nevypadá vůbec špatně, zaujme hlavně přední část s velmi výrazným čumákem, který připomíná zobák a silueta tohoto stroje je vcelku dynamická. Za zmínku určitě stojí i výrazný výfuk a hned trojice kufrů pro zavazadla, z čehož vyplývá, že se bude jednat o praktický stroj vhodný i na delší cestování. Ani u tohoto stroje nelze čekat nějaké prémiové komponenty od světoznámých firem a osazení bude pravděpodobně opěr ryze čínské. Výbava ale bude poměrně moderní a můžeme se těšit například na LED světla nebo kompletně digitální palubní desku s TFT displejem. O pohon tohoto stroje se postará opět dvouválcový motor, ale nyní o zdvihovém objemu 491cc a tato pohonná jednotka je velmi podobná motoru z Hondy CB500, nicméně ve skutečnosti ho vyrábí čínská firma Loncin.

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

Výkonnostně vypadá zde použitý dvouválec poměrně slušně a nabídne 35 kW (48 koní) při 8500 ot/min a točivý moment o hodnotě 44 Nm, který bude mít řidič k dispozici při 7500 ot/min. Suchá hmotnost modelu MG-500 je 197 kg, takže dynamika jízdy by mohla být vcelku solidní. Oba výše zmíněné dvouválce samozřejmě plní nejnovější emisní normy Euro4, bez čehož by se oficiálně na evropskou půdu vůbec nedostaly. Cena ani datum zahájení prodeje prozatím bohužel známé nejsou. Motrac dále plánuje vyloženě sportovní model postavený na základech šasi mašiny MT-400 a tento stroj by se měl jmenovat MT2. O něm se ale prozatím neví vůbec nic a na informace o tomto plánovaném motocyklu si budeme muset ještě chvíli počkat. Další plány hovoří o naháči postaveném na šasi a motoru z cestovního endura MG-500 a cruiseru s dvouválcem o zdvihovém objemu 800cc. Více informací ale prozatím k dispozici není. 

Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy

tisknout

Diskuze ke článku


Hodnocení:

hlasů: 0

Pozn.: čím větší číslo, tím lepší hodnocení

Diskuze

Diskuse ke článku Motrac MT-400 a MG-500: Sourozenecká dvojice z Číny míří do Evropy


počet příspěvků: 0

 

Inzeráty

5,167
inzerátů

27.5.2017 16:00

Rieju MRT 50Supermotard

05.3.2017 19:45

Rieju

18.12.2016 10:07

Rieju Tango 125

12.11.2016 09:55

Rieju Marathon 125 AC

31.10.2016 08:16

Rieju Marathon 125 Pro

09.10.2016 18:39

Rieju Cityline 125i.e.

06.10.2016 15:42

Rieju MRT 50

13.9.2016 19:40

Rieju rs2 125

04.6.2016 10:54

Rieju Cityline 300i.e.

15.3.2016 10:15

Rieju MRT 50 Pro

více

méně

méně značek

Již jednou jste hlasovali.

Odebrat možnost

Model

Nerozhoduje

Musíte vybrat alespoň dva produkty k porovnání.